Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 454

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Cygnus2009-06-21 18:06
Antall innlegg: 44845

Aggresjon
Jeg har ikke vært medlem så lenge men ser stadig at det skrives lett til sterkt aggressive tråder - f. eks. av de som pågår nå, Harde kjerne og Wadi. Jeg klager ikke, for jeg kan jo la være å lese dem, men det interesserer meg fra et psyko-sosialt perspektiv at det så ofte blir slik. Er det noen andre som har undret seg over dette og lurt på hvorfor? I prinsippet skulle jo nordmenn og -kvinner være fredsæle! Og PS, det er jo også vennlige innlegg, selvsagt!
 
Scrabla2009-06-21 18:27
Antall innlegg: 2275

Dette har jeg også tenkt en del på Cygnus. Jeg tror dette er et kjempestort forskningsfelt for de som har kapasitet til å gå i dybden.
Da mener jeg ikke bare ordspill (selv om vi er viktige:), men all chat og meningsytring på nettet. Det er veldig mange stygge ytringer å lese.
Jeg tror ikke vi kan annet enn å stille spørsmål så lenge (til du skriver din doktoravhandling). Jeg lurer for eksempel på:
- er det aggresjon som man ikke får ut andre steder?
- er det mangel på oppmerksomhet?
- er normene våre så "politisk korrekte" at vi ikke alltid kan snakke
rett ut andre steder?
Vi er kanskje fredlige av oss, men likevel temmelig forskjellige, og betydningen av å være anonym teller nok en del.
I mellomtiden kan vi kanskje være glade hvis aggresjonen bare kommer ut her og ikke i form av voldelige konflikter IRL.

Fy søren for et intellegent innlegg!! Jeg er fillern meg best av alle :)
 
Rabiaz2009-06-21 18:39
Antall innlegg: 897

Det er vanlig å ytre følelser...og aggresjon er en av dem.
Så enkelt er det.
 
Ø N2009-06-21 19:41
Antall innlegg: 725


Forklaringen er enkel.

www.youtube.com/watc...re =related
 
kness - Ikke medlem lenger2009-06-21 19:52
Antall innlegg: 1134

Avblomstra marmeladebusk! Mer aggressivt kan det vel ikke bli ;-)
 
liselotta2009-06-21 19:54
Antall innlegg: 564

Godt innlegg Scrabla!
 
AaseB2009-06-21 19:58
Antall innlegg: 8147

Scrabla for president!
 
Gunner2009-06-23 19:15
Antall innlegg: 27

Dette spillet, i likhet med "alle" andre spill hvor du har motstandere som skal overvinnes,- er utviklet slik at det skal fremkalle en viss aggresjon.

Det er en del av dynamikken for at spilleren skal forbli i spillet for å hente inn igjen det tapte.

Disse medfødte typiske menneskelige følelsene er helt essensielle å "spille på" for de som skal utvikle spillene. En dyktig spill-utvikler kan alt om dette.

Vi er jo en gang skrudd sammen slik at vi tenner litt på denne formen for spenning/ aggresjon, og det gjenspeiler seg naturlig nok i diskusjoner/ forum.

Det er åpent for å ha flere profiler.
- en man vil beholde rankingen sin på
- en man vil spille litt "villt" på...litt sånn "skitt la gå"
- en man er i forum på f.eks?
- .....

Slik sett er dette et veldig romslig spill.
Man får muligheten til å starte med blanke ark når som helst det passer.
Kanskje til irritasjon/ aggresjon for mange, men du skal ikke klandres så lenge spillet åpner for muligheten.
Når de aller fleste har akkurat den samme målforståelsen.....å vinne, så blir det gjerne litt fighting.

Som Rabiaz skriver:
"Så enkelt er det". ;)

Syns ikke det skader å få lufte ut sin aggresjon/ irritasjon så lenge det ikke er rettet mot person.
 
Rabiaz2009-06-23 20:08
Antall innlegg: 897

Skål, Gunner ;)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?