Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 046

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-22 23:55
Antall innlegg: 664

Astronomisk bowling
Her diskuteres alt om bowling.

Bowling på månen og på andre planeter og myten/sannheten om at øldrikkende tjukkaser kan bli verdensmestre i sporten.

Er bowlingkula for tung ?

Passer bowling for damer ?

Klesdrakten ? Singlett, T-skjorte, dongeri ??? Hva er best.


 
leonsin - Ikke medlem lenger2009-06-22 23:55
Antall innlegg: 89

bowling for damer ja
 
Alfa932009-06-23 00:26
Antall innlegg: 7771

Bowling er gøy:D

Om en øldrikkende tjukkas blir verdensmester, avhenger nok mye av den øldrikkende tjukkasen selv:P

Bowlingkula finnes heldigvis i mange tyngder, selv liker jeg de rosa og oransje best;)

Hvorfor skulle ikke bowling passe damer? Vi lever da i Norge, hvor muligheter og rettigheter skal være like for alle, og bowling krever vel ikke akkurat noe damer ikke har...?
Så JA, selvfølgelig passer bowling for damer!

Klesdrakten... Det du føler deg komfortabel i og spiller bra i - dette varierer naturligvis fra person til person.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-23 07:54
Antall innlegg: 664

Historie
Visse historiske funn tilsier at bowling kan være fra Egypt omkring 3200 f.Kr., mens andre mener denne sporten er fra Tyskland på 300-tallet. Den første skrevne referansen man har til bowling er at Kong Edvard III av England forbød troppene sine å bowle i det 14. århundre, selv hadde han en egen bowlingbane for seg og sin familie. En annen bowlinginteressert var Martin Luther, som ofte spilte bowling. I en gammel tale, som av historikere anses som å være troverdig, fortelles det at sir Francis Drake ble forsinket i et motangrep mot den spanske armanda fordi han måtte avslutte en runde bowling. [1]

Opprinnelig var det egne folk til å sette ut kjeglene, men i 1952 ble det funnet opp en maskin for dette arbeide. Dette førte til mindre sløsing av tid og sporten ble mer populær. Man kan også se sporten på tv, spesielt i USA.
 
bearo2009-06-23 11:50
Antall innlegg: 888

Eg synst bowling hadde vore mykje kjekkare om det hadde vore ein liten kar som satt opp igjen kjeglene kvar gang eg slo dei ned. Eller endå betre; ein liten sjimpanse.
 
Ingjerd12009-06-23 14:37
Antall innlegg: 103

Men finnes det noe statistikk som viser hvilken type menneske som spiller bowling? Finnes bowlingspillere i alle samfunnslag?

Kan det for eksempel være aktuelt for Dorthe Skappel å intervjue en kjendis på en bowlingbane i stedet for å lage innslaget på et spa?
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-23 15:15
Antall innlegg: 664

Ja hvem spiller bowling ?

Har inntrykk av at aldersfordelingen er svært så jevnt fordelt. Vet ikke hvordan det er andre steder, men i Bodø er det mange eldre som spiller bowling og mange barn også.

Når det gjelder hvem som spiller bowling fordelt på politisk tilhørighet så har jeg ikke gjort noen observasjoner på dette. Men jeg tipper at frp-folk, sp-velgere og rødt-velgere spiller minst bowling, men kan jo ta feil. Sp-velgere fordi det er flest av dem i distriktene der det er mindre med bowlinghaller. Frp-folk fordi de har andre fritidssysler. Rødt-velgere fordi de synes bowling er en for konkurransepreget og komersialisert syssel.

Eller hva mener dere ?


 
Sydsklie2009-06-23 16:58
Antall innlegg: 703

Antar de fleste bowlere er frp-ere. Spillet for folk flest.
 
Ingjerd12009-06-23 19:13
Antall innlegg: 103

Men har ordspillere og bowlere noe til felles?
 
mymlen2009-06-23 19:31
Antall innlegg: 701

Noen bowlingbaner ligger tilknyttet pizzarestauranter. Og noen ordspillere liker å spise pizza mens de spiller.
 
Pee-Jay2009-06-23 19:47
Antall innlegg: 57

Som tidligere bowlinghallansatt kan jeg bekrefte at den gjengse bowlingspiller nok representerer snittet av det norske folk ;)
De fascinerende typene finnes blant de som spiller aktivt, enten på klubbnivå eller via bedriftsbowlingen. Der finner man mange unike (les. rare) mennesker som det er utrolig fascinerende å observere mens man kjeder seg på jobb ;)
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-26 16:16
Antall innlegg: 664

Ja, i morgen ca kl 12-14 er jeg muligens å befinne meg i Bodø bowlinghall i SAS hotell bygget. Om det er noen ordspillere som har lyst å trille bowlingkula og ta en match eller to, så er det bare å sifra.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-06-26 16:37
Antall innlegg: 1398

Spør JamesO eller Jerry1 om de blir med, da blir dere iallefall 3! Tipper dere er cirka like gode også, og det er jo bra.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-26 16:40
Antall innlegg: 664

kan noen slette innlegget til baltez.

(ja de er storebrødrene mine, hehe)
 
Sydsklie2009-06-26 19:18
Antall innlegg: 703

Er det to bowlinghaller i Bodø, Gull? Vet at det er en Aspmyra. Eller ligger SAS hotellet og på Aspmyra. Erke helt stø i bodø's geografi. Har kun vært på flyplassen. Ligger det bowling på SAS hotellet vet jeg hvilket hotell jeg skal velge hvis jeg skal til Bodø.
:)
 
ordknapp2009-06-26 19:30
Antall innlegg: 89

Litt langt å dra fra Egersund til Bodø for å bowle, vel?
 
Sydsklie2009-06-26 19:40
Antall innlegg: 703

Ja - men kanskje en kan kombinere det med noe annet.

:)

PS: Har reist fra Egersund til Steinkjer for å bowle så en kan aldri om jeg finner på å reise til Bodø en gang for å bowle.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-06-26 19:59
Antall innlegg: 1398

Jeg håper du hamler opp med trillingene Sydsklie! Lykke til! Det er en bowlinghall på Aspmyra, og en i kjelleren på SAS-hotellet - som ligger midt i sentrum, nede ved havna! Der har jeg bowlet til og med....!
Etter bowlingrunden på SAS-hotellet, kan du rusle opp i baren i 13.etasje, hvor det finnes mange søte piker, og fin utsikt.

 
baltez - Ikke medlem lenger2009-06-27 22:35
Antall innlegg: 1398

GULL: Siden du for kun kort tid siden, presiserte at av "sikkerhetsmessige årsaker" at ingen måtte vite hvor du bodde eller ferdes eller hvem du var, hva skjedde nå? Siden du plutselig informerer en hel nasjon om hvor du finner deg, hva du gjør og i hvilket tidsrom du spiller bowling?

Bare lurte på om dette er en sikkerhetsglipp fra din / CIA sin side, eller om du mener trusselbildet har endret seg vesentlig i Bodø den siste måneden???
 
bris12009-06-27 22:50
Antall innlegg: 2595

:)
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?