Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående9 027

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Den 9nde - Ikke medlem lenger2009-06-25 07:51
Antall innlegg: 120

Hva irriterer oss mest?
nygamle? Bingojagere? harde kjerne? vokterråd?
 
tonjemarie2009-06-25 08:12
Antall innlegg: 146

ingenting
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-06-25 08:56
Antall innlegg: 664

Jeg vil ikke bruke utrrykket irritert på meg selv, da det forbindes med en negativ tankereaksjon, noe jeg ikke bedriver da det er lite naturlig for meg, men jeg vil heller bruke ordet håpløshetsfølelse angående følgene:

Av og til har jeg skrevet enkelte innlegg under enkelte tråder og disse var ment som humoristiske og delvis opplysende innlegg. Så er det noen som får en negativ reaksjon ved å lese disse innleggene, f.eks. de mener innlegget er rasistisk, noe som overhodet ikke er intensjonen. Så varsler vedkommende en spillvert og jeg får en negativ reaskjon fra spillverten og innlegges slettes.

Synes ikke det er riktig at vi i Norge i dag skal begrense oss angående humor som også har til hensikt å ufarliggjøre rasistiske holdninger bare fordi enkelte personer sitter med et slikt erfaringsgrunnlag at de ikke ser sammenhengen og det humoristiske i slike innlegg.

Vi lever i Norge , et fritt land, med stor yttringsfrihet. Vi kan ikke la oss begrense deler av vår humor som er en del av vår yttringsfrihet av mennesker som f.eks. tilhører en bestemt religion enten det er kristendom eller islam. Eks. Trond Kirkvåg fikk i sin tid sikkert på pukkelen fra enkelte kristne embedspersoner fordi han herjet med prester i sketsjene sine. Og Otto Jespersen har fått mye kritikk for å ha levert diverse humorinnslag.

Det kan mange ganger virke som det er en tynn grense mellom humor og. f.eks. rasisme, men poenget er at sett i en helhetlig sammenheng så er faktisk grensen der. Og når denne grensen objektivt kan oppfattes som tynn, så er det jo også naturlig at enkelte subjektivt kan reagere på denne spesielle humoren, men det blir feil og tvangspreget og det bremser samfunnsutviklingen å forby denne typen humor.
 
HanneH2009-06-25 09:14
Antall innlegg: 2289

GULL, legger ved litt av Medlemsvilkårene som vi må rette oss etter for å være medlem her på Ordspill. Dette er bare et lite utsnitt, vil du lese resten finner du det under spilleregler. De aller fleste bør nok lese dem og reglene før de starter her inne, både med spill og debatt.
Og å følge disse reglene bør ikke være noe problem for noen av oss.
Vi spillverter har mulighet til å slette innlegg som kan komme i konflikt med disse reglene, vi trenger ikke å ha fått det rapportert fra andre medlemmer. Når det gjelder slettede innlegg er det nok noe vi spillverter gjør etter vår egen oppfatning og ikke andres, det er nok en del av spillvertjobben og følge med det som blir skrevet både i chatt og forum.

Og er man usikker på om det man skriver kan tolkes negativt eller som humor, så er det vel muligens bedre å la det være. Vil man ha en dabatt hvor man går på religion og rase spørsmål bør man heller gå til et dertil egnet forum, og ikke bruke det her på Ordspill synes jeg. (privat mening, men tror nok de andre spillvertene vil si seg enig)

Medlemsvilkår

Medlemskapet i Ordspill.no er gratis, og gir deg rett til å spille Ordspill og kontakte nettsidens medlemmer.

Som medlem forplikter du deg til ikke å skrive noe forstyrrende, støtende, vulgært, hatsk, truende, seksuelt antydende eller annet som kan tenkes å bryte norsk lov. Dersom du bryter denne delen av avtalen kan det føre til at du blir permanent utestengt fra nettstedet. Samtlige medlemmers IP-adresse loggføres for å styrke disse vilkårene.
 
kness - Ikke medlem lenger2009-06-25 09:23
Antall innlegg: 1134

Den 9nde:

Vanskelig, men viktig spørsmål! Jeg tror riktig svar må være vokterrådet, bingojagerne eller den harde kjernen. Skjønner godt at "forumplagere" ikke er blant svaralternativene, siden disse ikke er irriterende i det hele tatt - tvert i mot. Hva skulle vi gjort uten deres innsiktsfulle og humoristiske innlegg?

Og de nygamle er jo bare søte mennesker med en veldig meningsfull hobby. Ikke alle skjønner hvilken innsats som ligger bak det å opprette så mange profiler, og så jobbe systematisk for å få alle profilene inn på topplistene. Noen ganger møter de jo motstandere som har ufortjent flaks og som slår dem så mye at ranken deres går ned, til tross for at de nygamle har veldig få kamper bak seg. Utrolig at de greier å holde motet og humøret oppe.

Når de/den nygamle har fått sin 99ende profil og overtatt 99 av de hundre første plassene på alle topplistene, slipper vi å forholde oss til disse listene i det hele tatt.

Hurra!

 
mista2009-06-25 09:44
Antall innlegg: 97

Ja få høre, hva irriterer deg mest "trådstarter"?
 
Ruschne2009-06-25 09:56
Antall innlegg: 711

Kness , unnskyld men etter min mening IKKE et viktig spørsmål

Gull, Hanneh og du har feil fokus.

Det er nå min mening

Mista hadde det rette svaret, nemlig et motspørsmål
 
kness - Ikke medlem lenger2009-06-25 11:09
Antall innlegg: 1134

Fillern - jeg som trodde jeg hadde svart riktig for en gangs skyld :(

Godt jeg har deg til å korrigere meg, Ruschne. Rett svar er altså: MOTSPØRSMÅL

Shame on me
 
Ruschne2009-06-25 11:14
Antall innlegg: 711

Unnskyld men du er bare tåpelig som må svare på og kommentere alt, også mitt innlegg.

MIn mening er at du ikke er veldig morsom, men drar forumet ned på jævla lavt nivå med ditt pjatt
 
Kirsti2009-06-25 11:54
Antall innlegg: 1946

Ruschne, kom deg ned fra den høye hesten din, da. At du ikke skjønte ironien i (det første) innlegget til Kness eller ikke er enig med henne, betyr ikke at du akkurat bidrar til å høyne nivået med ditt siste innlegg. Og det har du jo gitt klart uttrykk for at er viktig for DEG.
 
Sydsklie2009-06-25 12:16
Antall innlegg: 703

Sola:
Håpløst å se hva som står på skjermen.

Sanda:
Umulig å få pilen som jeg ikke ser på skjermen til å bevege seg.

Mobilt breiband:
Elendig dekning her på stranda.

Og jeg som ikke har mobilt breiband en gang. Ikke rart jeg ikke får spilt.
 
Ruschne2009-06-25 12:20
Antall innlegg: 711

Noen her inne oppfører seg som barn. ( nå får jeg sikkert kommentar på det og )

Barn må ha det siste ordet, og Kirsti du minner meg sterkt om et slikt barn. Barn må også blande seg. Du minner veldig om det og .

Tror Kness er i stand til å svare for seg selv - så please knip igjen om du greier

Dere lever etter mottoet: støtt meg så støtter jeg deg.

 
Ruschne2009-06-25 12:22
Antall innlegg: 711

Bra Sklia, du holder jeg jo til temaet som trådstarter dro i gang

Ros til deg
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-06-25 12:26
Antall innlegg: 1124

Lett sommerunderholdning eller blodig alvor?
Sett fra sidelinjen (lettere sløvet av sommervarmen): pussig hvordan den som prøver å bite hardest fra seg ender opp med å bite seg selv i halen.
 
Kirsti2009-06-25 12:28
Antall innlegg: 1946

Akkurat nå irriterer det meg mest at jeg bidrar til å holde liv i nok en idiotisk tråd som startes av et menneske som verken har til hensikt å bidra til en diskusjon eller å komme med noe tilnærmet konstruktivt, men bare ønsker å få oppmerksomhet og fylle forum med søppel. Oppfordrer derfor til å legge denne tråden død. (Og ja da, jeg ser ironien i at jeg skriver det jeg skriver der jeg jeg skriver det.)
 
Superduper - Ikke medlem lenger2009-06-25 12:46
Antall innlegg: 24

Jeg tror det mest irriterende er folks dobbeltmoral.
Henviser til Ruschne.
 
Ruschne2009-06-25 12:50
Antall innlegg: 711

Greit det, du holder deg til tråden (denne gang ) men hvorfor skal ikke
hvem som helst få dra i gang hva som helst?

Hva vet du om trådstarters motiver! Nei Kirsti - den var for drøy

( sa du noe om oppmerksomhet ) hehe du har fått din dose og jeg min )
 
Ruschne2009-06-25 12:50
Antall innlegg: 711

PIP PIP superduper - der sang en liten fugl
 
Diskusjonen er arkivert og ikke åpen for nye innlegg.
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?