Spillrom
Sjiraffen11
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående9 059

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
liselotta2009-07-05 20:15
Antall innlegg: 564

Et sikkert, men tragisk sommertegn
<a href="
 
liselotta2009-07-05 20:16
Antall innlegg: 564

Ble feil i link, denne skal virke

www.adressa.no/nyhet...34 5388.ece
 
Krystall2009-07-05 20:42
Antall innlegg: 8

At folk aldri kan lære!

Sommeren er ingen god tid for dyrene våre. Når jeg tenkere på alle kattene som blir dumpet, stengt ute og hjemløse i disse dager blir jeg helt kvalm!
 
GI Raffen2009-07-05 21:56
Antall innlegg: 29

Desverre har ikke katten så høy status i samfunnet. Det er nok mange triste dyreskjebner i disse tider, da folk skal på ferie. Det er rett og slett trist at folk ikke tar mer ansvar for dyrene sine.
 
bea612009-07-05 23:53
Antall innlegg: 7

tragisk at enkelte ikke tenker
 
Superduper - Ikke medlem lenger2009-07-06 08:05
Antall innlegg: 24

Jeg syns det var haket værre med ungen som ble gjennglemt jeg da.
Men ser den at noen tenker litt mer på dyra.
 
liselotta2009-07-06 11:15
Antall innlegg: 564

;-) et sikkert tegn det også, sette svake grupper opp mot hverandre. Enten eller....

Dyremishandling/vanskjøts el OG barnemishandling inkl. gjenglemming: begge deler er ille, viktig med fokus på både og. Ikke sant superduper?
 
Superduper - Ikke medlem lenger2009-07-06 11:26
Antall innlegg: 24

Njaaaaa når du setter dyremisshandling opp først, så blir det som om du syns det er værre enn barnemisshandling. Akkurat det er jeg ikke enig i.

Greit nokk at dyremisshandling er ille, men vil nok si at å steke en unge i bilen er værre enn å steke en hund.

Derfor jeg stussa på at en stekt hund var den som ble nevnt her.
 
liselotta2009-07-06 11:34
Antall innlegg: 564

Som sagt, begge deler er ille. Dreier seg ikke om å sette opp mot hverandre. Det skjønner du vel.

Flott at du engasjerer deg i sakene om barn som blir mishandla. Men savner vel egentlig en tråd fra deg hvor du setter fokus på saken. Hvor er den? Ditt engasjement begrenser seg dermed til å reagere på andres engasjement.......

Ha en fortreffelig dag!
 
Superduper - Ikke medlem lenger2009-07-06 11:38
Antall innlegg: 24

Jeg føler ikke for å bringe død og misshandling inn på ett ordspillforum.
Så du får nokk aldri sett en slik tråd fra meg her inne.
Beklager.
 
spurven2009-07-06 12:48
Antall innlegg: 103

Og så over til temaet: Heteslag/dehydrering. Det opplevde jeg forrige uke. Ganske dramatisk når en vet at det som gjelder mest i slike varme tider er VANN-VANN-VANN. Jeg kollapset rett og slett. Leger-ambulanse osv - kanskje ekstra dramatisk fordi det var ved Gardermoen. Utrolig flott å oppleve helsepersonell slik jeg gjorde det. Hurra for AHUS. Og alt er bra - jeg finner ord i ordspill igjen! Ha en flott sommer med passe temperatur og MASSE VANN.
 
kj-s2009-07-06 13:33
Antall innlegg: 110

Det er ikke bare dyr med "lavstatus" som lider.
Det står jo i avisen nå i sommervarmen om unger som blir GLEMT i bilen og dør!!!!! STIKK den!
De må jo ha fått SOLSTIKK selv de som kan glemme ungene sine slik!
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-07-06 14:24
Antall innlegg: 664

Selv drikker jeg 1,5 liter vann per dag .

Om man ser et dyr eller barn innelåst i en bil i sommervarmen og man fatter mistanke om noe alvorlig så har man rett til å knuse ruta og få barnet ut, uten konsekvenser. Lurt å ringe politiet først. 112.
 
GI Raffen2009-07-06 15:27
Antall innlegg: 29

Jeg anser det som skjedde med de stakkars barna som en tragisk ulykke. Men jeg vet også at enkelte folk rett og slett bare driter i dyra sine med viten og vilje. Tror ikke et menneske driter i ungen sin med viten og vilje (med mindre du er psyk i hodet). Dette er to helt forskjellige saker. Det første er uaktsomhet, det andre er overlegg. To vidt forskjellige saker!
 
Krystall2009-07-06 16:42
Antall innlegg: 8

Bra innlegg GI Raffen!
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?