Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 849

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
marianso2009-08-01 01:15
Antall innlegg: 13

heisan sveisan-spillere
hei alle!
har vært her inne mer eller mindre et års tid nå, og har kost meg verre... stort sett. Jeg blir bare lei meg når jeg blir slått av folk med bedre ranking enn meg og de bare stikker av uten å takke for spilllet. Jeg er vant til, og oppvokst med, god oppdragelse! Kanskje det er på tide å dele opp spillet? 1 kategori for dem med ranking under 1700, og resten over?
Jeg spiller for å få tida til og gå, og for å ha det moro! IKKE for å vinne nm i ordspill :-) selv om jeg forstår de som vil DET også! ( har forresten MS, så jeg sliter med konsentrajonen, derfor god trening for meg)
 
marianso2009-08-01 01:18
Antall innlegg: 13

en liten forglemmelse i første setning.... det gjelder sjølsagt også når jeg slår folk med bedre ranking enn meg... da stikker de stort sett bare av! men for all del, mange er VELDIG ålreite å spille med! :-)
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-01 01:20
Antall innlegg: 614

Jeg tror dette har vert diskutert akk så mange ganger før, både "tfs" og "kategorisering" av både spillemåte og spillere.
Man kommer ingen vei med disse ønskene, da folk og fe i administrative stillinger har mange motønsker.
 
Kirsti2009-08-01 01:23
Antall innlegg: 1946

Hva som er høflig og ikke har vært diskutert mange ganger, og oppfatningene er og blir forskjellige. De aller fleste takker vel for spillet, men noen gjør det ikke, og sånn er det bare.

Men at spillere med høy ranking skulle være overrepresentert blant dem som ikke takker for spillet, uansett om de vinner eller ikke, stemmer dårlig med min erfaring. Og det er vel dem jeg spiller mest med, selv om jeg spiller med alle. : )
 
Ø N2009-08-01 01:27
Antall innlegg: 725

marianso.

Kanskje det er på tide å dele opp spillet? 1 kategori for dem med ranking under 1700, og resten over?
------------------------- ------------------------

I hvilke grad ville dette hjelpe deg med ditt problem
siden du har en Ranking på 1918 ?
 
marianso2009-08-01 01:27
Antall innlegg: 13

Ja! derfor er det en god ide å dele opp spillet etter kvalifikasjoner og/eller ønsket nivå på spillet. Men mulig det ikke lar seg gjøre av administrative årsaker. Da oppfordrer jeg uansett alle spillere til å være høflige mot sine motspillere! :-)
 
marianso2009-08-01 01:30
Antall innlegg: 13

Mitt hjertesukk gjelder ikke min ranking! Jeg spiller like gjerne med dem som har mye mindre og mye mere enn meg... jeg savner god gammeldags høflighet bare!!!
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-01 01:35
Antall innlegg: 614

Jeg personlig sier meget sjeldent hei, og aldri tfs..
Men jeg blir også alt for ofte kasta ut av spill, av de med lavere ranking.
Så alt er lov:)
 
Ø N2009-08-01 01:38
Antall innlegg: 725

marianso.
Jeg blir bare lei meg når jeg blir slått av folk med bedre ranking
enn meg og de bare stikker av uten å takke for spilllet.

Kanskje det er på tide å dele opp spillet? 1 kategori for dem
med ranking under 1700, og resten over?
------------------------- -------------------------

Er veldig enig at det koster svært lite og skrive Tfs men jeg
tviler sterkt på at det er noe bestemt ranking som
avgjør om noen takker eller ikke. :)
 
Ninaxxx2009-08-01 01:39
Antall innlegg: 1437

Hei Marianso.

Som nevnt tidligere har dette vært diskutert titt og ofte, både med tanke på å være høflig, og også når det gjelder forskjellige løsninger for inndeling av spill for folk med ulike rankinger.
Jeg tror likevel ikke at folk blir mer høflige om de spiller i forskjellige ligaer. Vi er bare forskjellige, rett og slett :)

Kos deg videre her på ordspill!
 
scapegoat - Ikke medlem lenger2009-08-01 02:21
Antall innlegg: 225

Erfaringen min, fra noen-og-hundre spill, er at de aller fleste sier takk for spillet ("tfs"). Noen få fyker ut i full fart, uavhengig av om de vinner eller taper. Det er absolutt ikke noe å bry seg om. Vi er forskjellige :)
 
Ignita2009-08-01 03:26
Antall innlegg: 35

Idag har jeg spilt mot både nybegynnere og mer drevne. Alle har vært like trivelige. Hører kanskje med til sjeldenhetene dette, men at de med forholdsvis høy ranking er dretale på en slik måte at de er overrepresentert har jeg aldri merket noe til.;-)

Jostein
 
rotsen2009-08-01 05:55
Antall innlegg: 34

Jeg spilte med en som aksepterte ikke min unik måte å hilse på (mens vi spilte en runde). Jeg skriver 'hay' istedenfor det vanlige hei eller hallo. Hun mente at det heter 'hei' eller 'hallo' og ikke 'ty' men tfs eller tfk. Jeg skrev til henne : Er det ikke mulig å være unik her? Hun sa nei og begrunnet sterk at hun er konservativ når det gjelder dette spillet. Jeg sa at jeg er en utlending (og det er sant, jeg er opprinnelig fra Filippinene) og hun svarte: det er mulig det. I tillegg forklarte jeg at 'ty' betyr thank you på engelsk. Vi spilte videre og jeg vant. Men da vi var ferdig å spille, hun takket meg paradoksalt med 'TY'! hahahaha, Mange raring her.
 
rotsen2009-08-01 05:59
Antall innlegg: 34

raring som jeg, hahahaha!
 
picassa2009-08-01 14:53
Antall innlegg: 596

For meg er det greit om folk hilser eller ikke,jeg blir saa dritlei naar de bare gir opp midt i spillet ,blir bare borte uten aa si noe
 
ajnor2009-08-01 16:35
Antall innlegg: 958

Jeg hilser alltid - bare helt unntaksvis at jeg glemmer det, og jeg sier også takk for spillet eller grattis - det varierer om jeg vinner eller taper. Dessuten synes jeg det er hyggelig å si grattis når motspilleren får bingo.

Noen spillere chatter jeg også med, men vi må nok bare innse at folk er forskjellige, selv om jeg er av dem som mener at å hilse og takke for spillet hører med i kategorien vanlig folkeskikk.
 
cammie2009-08-01 17:50
Antall innlegg: 189

jeg synes det er hyggelig å si en eller annen form av hei og takke for spillet. Å gratulere ved bingo gjør jeg sjelden med mindre det er en veldig original/bra bingo (dvs ikke -ene/ende etc. type bingo). Synes det er litt pussig når noen gratulerer for bingo som ga f. eks 64 poeng, og når man legger noe annet som ikke er bingo men som gir 174 poeng får man ingen kommentar... jeg liker å kommentere i chatten om noen får spesielt høy score eller kul bingo. Men synes det er helt OK om motspiller ikke kommenterer i det hele tatt :)
 
marianso2009-08-01 20:00
Antall innlegg: 13

Dere har rett alle sammen :-) men må likevel ha lov til å bli litt irritert av og til.... god lørdagskveld til alle sammen! heisan sveisan! :-)
 
regulus - Ikke medlem lenger2009-08-01 23:21
Antall innlegg: 56

...........dersom dette spillet skulle deles inn i like mange kategorier, og etter alle de ønsker som det har vært forslag om, ville få eller ingen funnet frem i jungelen etterhvert.

 
Cygnus2009-08-02 12:38
Antall innlegg: 44845

Helt enig, Regulus!
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?