Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 341

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
trymare2009-08-07 20:13
Antall innlegg: 871

Mesterturnering 16. august 2009
Fint at det arrangeres mesterturnering, men dagen den er satt på, er lite gjennomtenkt. Synes det er rart at alle mesterturneringer må bli arrangert på en søndag, dagen før folk skal på jobb... hvorfor ikke på e fredag? er jo nesten ingen som jobber, da, og mye vennligere dag å ha en mesterturnering på en fredag. dessuten er 16.august dagen før skole start for veldig mange... folk vil gjerne komme seg inn i rytmen, og en mester turnering som satarter klokka ni om kvelden og varer til rundt 1 om natta er ikke bra... dagen i seg selv er ikke dum, så lenge klokkeslettet er på tale... klokka 9 er veldig seint til å være kvelden før skole og jobb start, så jeg har noen spørsmål:

1) Kan mesterturneringene bli arrangert på fredager eller lørdager i stedet for søndager? MYE flere folk som kan da...

2) kan mesterturneringene arrangeres litt tidligere på døgnet? klokka 6-7 hadde vært fint å begynne en mesterturnering med tanke på hvor mange som skal delta. Slipp ungdommen frem!

3) kan denne mesterturneringen flyttes 1-2 timer tilbake? foreksempel 16.august klokka 18.30?? vær så snill, ellers kan jeg og flere andre ikke delta dessverre...

Torill2009-08-07 20:44
Antall innlegg: 3664

Trymare, jeg skjønner godt hva du mener. Kanskje tidspunktet er valgt med tanke på alle de ordspillende foreldre som må få barna i seng før de kan turnere. Synd at noen utelukkes uansett hvem det er, men det er kanskje lettere å få barnevakt denne ene kvelden enn at de som må tidlig opp på skole eller jobb blir nødt til å komme for sent dagen etter. Synes det er synd hvis dere ungdommene ikke kan delta. Men når det er sagt, er ikke 1. skoledag bare en "tulledag", der man kan være litt trøtt og uopplagt? Og hvor lang tid tar en mesterturnering egentlig?

Alfa932009-08-07 20:44
Antall innlegg: 7771

Statistikken viser at søndag er den dagen det er mest aktivitet på Ordspill. Flertallet av de som skal delta i mesterturneringen er nok voksne, og fredag- og lørdagskvelden er nok mange opptatt.

Mange er ikke klare for å låse seg for en time eller tre klokka 18 - 19. Det er rundt klokka 21 at det er flest som dukker opp på turneringene. En mesterturnering er delt inn i to deler, og det er bare de fire beste fra del nr. 1 som går videre til del 2. De fleste vil altså være ferdig i 22 - 23-tiden, og det er nok ikke for sent for de fleste.

Jeg håper du dukker opp, Trym!

Holger2009-08-07 22:33
Antall innlegg: 230

Hjertens enig med trymare. 21 søndag er høyst sannsynlig utelukket for min del også. Jeg er ikke forelder, og mandagen etter er ikke en tulledag.

At de fleste vil være ferdig i 22-23-tiden er ikke spesielt interessant. Som kvalifisert til turneringen spiller man vel for å vinne?

Torill2009-08-07 22:57

Vil anta at disse unge herrer begge har gode vinnersjanser og synd om de må gå og legge seg kl 2230 og overlate sjansene til oss gale damer uten døgnrytme....

trymare2009-08-07 23:00
Antall innlegg: 871

vel vel... synes fremdeles mesterturnering er vridd i retning godt voksne...

ave - Administrator2009-08-07 23:14
Antall innlegg: 4986

De fleste har vel fått med seg at søndag kveld er den best besøkte tiden på ordspill, det samme med turneringer på den tiden. Jeg syns det er et riktig tidspunkt for mesterskapsturneringen i så måte. Litt må man vel ofre for å forsøke å bli mester......

Liddell2009-08-07 23:15
Antall innlegg: 3125

Forrige gang ble mesterturneringen holdt kl 18. Det kom en del klager da også, særlig fra folk med barn (Kræsjet med kveldsstell, leggetid etc). Vi kan desverre ikke gjøre alle til lags, og da blir det til at man prøver å finne det tidspunktet som passer for de fleste.

Ø N2009-08-07 23:19
Antall innlegg: 725

Det er faktisk sjelden jeg er så enig
som i denne forespørselen her.

Ett av poengene med denne turneringen må da være at flest
mulig av de som har kvalifisert seg skal
ha muligheten til og delta.

Da faller Søndag, Mandag, Tirsdag, Onsdag og Torsdag
vekk av seg selv da ordspillere også har ett liv
og oppfylle utenom Ordspill.no.

Fredag kveld og lørdag er de fleste mennesker mest tilgjengelig
vil jeg tro og i tilegg så spiller disse to kveldene mindre
rolle hva klokke og skal bør legge seg noen rolle.

Støtter Trymare, flytt disse turneringen til Fredag kveld
eller Lørdag slik at alle kan få deltatt.

Torill2009-08-07 23:28

En sak er når det er flest her, det er avgjort søndag kveld.

Men... dersom det var en mesterturnering en fredag kveld kan det jo være at folk prioriterer det framfor andre hyggelige ting på fredagskvelden.

Å ha mesterturneringen så sent en søndag kveld at det utelukker skoleungdom og folk som begynner tidlig på jobb og/eller har lang reisevei er jo dumt.

Vankeligere å prioritere vekk jobb og skole enn gullrekka (finnes den fortsatt? Jeg har visst slutta å se på tv) eller venner og familie (finnes de fortsatt??)

Ø N2009-08-07 23:38

Det er ett hensyn til jeg mener må tas hensyn til og det er
at regjerende ordspillmester også skal ha muligheten
til og forsvare tittelen sin.

Før en slik mesterturnering kjøres så bør det kanskje avklares
med regjerende mester om han eller hun har muligheten og
om det er ønskelig fra mesteren og forsvare tittelen ?

Kirsti2009-08-07 23:42
Antall innlegg: 1946

Jeg skjønner at det er vanskelig å gjøre alle til lags, men synes det blir absurd hvis flere av de beste spillerne vi har ikke kan delta i mesterturneringen fordi den går for sent.

Dette er en turnering som annonseres i så god tid at de som må planlegge for å få det til, kan gjøre det. Folk som er nødt til å legge seg fordi de skal tidlig opp neste morgen, kan ikke planlegge vekk det.

Behold gjerne søndagen, men legg turneringen til et tidspunkt som betyr at de siste er ferdige i rimelig tid! Da blir det en reell mesterturnering, og vi får spennende finaler fordi finalistene er i sitt ess og ikke sitter og halvsover.

Sydsklie2009-08-07 23:42
Antall innlegg: 703

Kan dele turneringen over to dager. De fire kvafa til sluttspill kan diskutere når sluttspill skal avholdes.

Torill2009-08-07 23:49

Sydsklie, det var en genial ide!

Kirsti2009-08-08 00:20

Helt enig! Og det løser vel hele problemet? Fire runder i lynraskt tempo fra kl. 21 tilsier at innledende runder bør være ferdig kl. 22. Så kan finalistene hvile seg ut og møtes til dyst med klare hoder!

Akebrett2009-08-08 00:37
Antall innlegg: 254

Et argument som jeg ikke kan se at har vært løftet frem så langt er at det er langt fra optimalt at finalekampene skal spilles rundt midnatt. De som følger normal døgnrytme vil ikke klare å prestere på sitt beste om natta.

Jeg ser for meg hvilket ramaskrik det hadde blitt hvis finalen i NM i lynsjakk hadde fått starttidspunkt kl. 24.

Torill2009-08-08 00:40

Selv jeg som ikke eier døgnrytme er som regel best i dagslys (altså til å spille)

Ø N2009-08-08 00:41

Tja jeg vet ikke helt om jeg liker forslaget til Sykile.

Det blir nesten som om 50 kilometeren på ski skal deles i to der
alle går de første 3 mila og de 25 beste løperne er kvalifisert
til og gå de siste 2 mila når de har fått hvilt ut.

Ett viktig poeng uansett konkurranse er jo og finne ut hvem som
er sterkest og best noe som betinger at konkurransen
kjøres i sin helhet der og da.

Problemet løses med Lørdag Kl. 21oo ?

Kirsti2009-08-08 00:47

Helt uenig, Ø N. Det blir som om en haug med fotballag spiller kamper mot hverandre over en lengre periode, og de som vinner flest kamper og scorer flest mål møtes i en helt egen kamp for å se hvem av dem som er aller best.

Jeg kan ikke så innmari mye om fotball, men tror det finnes noe som kan minne om et sånt arrangement allerede. Pleier i alle fall å se en del folk med like skjerf her i byen utpå senhøsten en gang.

Ø N2009-08-08 00:54

Ja ser den Kjersti men finales spilles der og da og det laget som er sterkest og best vinner finalen der og da......... :)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?