Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 453

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kaisamor2009-08-08 23:17
Antall innlegg: 15

kjedelig
Spillte med en i dag som bare byttet bokstaver hele tiden, synes ordspill mister litt av sjarmen jeg da. Er det ikke meningen å prøve å få til noen ord? Kunne jo like godt spilt alene. Ja ja
 
liselotta2009-08-08 23:28
Antall innlegg: 564

Enig med deg. Du har du møtt på en notorisk BINGOJEGER . Skift bokstaver i ett sett du også, og spill med noen andre etterpå. :-)
 
ajnor2009-08-08 23:31
Antall innlegg: 958

Kjedelig, ja, men lovlig! Og det er jo lov å "spille" taktisk...
 
liselotta2009-08-08 23:44
Antall innlegg: 564

ajnor: Er det lovlig??? Interessant opplysning du kommer med......
Selvsagt er det lovlig. Tviler på om kaisamor (eller andre) bestrider lovligheten her.
 
kjeften - Ikke medlem lenger2009-08-08 23:53
Antall innlegg: 21

Da var det ikke meg du spilte mot, for jeg ser på det som et nederlag å bytte bokstaver - det gjør jeg kun om jeg bare har konsonanter
 
andermg - Ikke medlem lenger2009-08-08 23:59
Antall innlegg: 212

Om motstander går i stå med bytting er det som regel bare gunstig for deg selv. Å bytte flere ganger på rad fører sjelden med seg poengmessig gevinst. Selv hender det jeg får en sånn byttemani, og da går det som regel dårlig. Noen bytt per kamp er vel det optimale.
Når det gjelder hva som er "kjedelig" å spille mot, så er det jo også noen (meg selv inkludert) som synes det er "kjedelig" å spille mot spillere som aldri bytter, da de signaliserer en slags trassig motstand mot selve byttekonseptet, og sånn sett ikke anerkjenner spillets fulle vesen:) det siste skal jeg innrømme var litt tynn suppe, men det er nå en gang sånn uansett, at bytting er en del av spillet. Jeg forbeholder meg retten til å bytte så mange ganger jeg vil :) mvh notorius B(in)G(o)-jäger
 
Lemona2009-08-09 00:21
Antall innlegg: 16

Prøvde meg på en sånn diskusjon en gang jeg også kaisamor, men da ble jeg nesten hugd hodet av her inne.

Kom masse innlegg om at man måtte jo tåle å spille mot de som var gode til å legge bingo. Men det er jo ikke de det dreier seg om.

Nå har jeg etter hvert lært meg hvem som kun spiller for å legge flest bingoer i løpet av en kamp, og bytter brikker i stort sett hver omgang hvis de ikke legger bingo. Holder meg lett unna dem. (-:
 
Torill2009-08-09 00:43
Antall innlegg: 3658

Lemona, at noen er uenige med deg er det det samme som at de hogger hodet av deg?
 
Lemona2009-08-09 00:56
Antall innlegg: 16

Absolutt ikke. Men mange innlegg hvor det er tydelig at de som skriver ikke vil forstå hva du sikter til, og heller fremstiller deg som sutrende og liknende kan føles som å bli hogd hodet av.

Man må kunne diskutere en sak noen tar opp på et saklig nivå selv om man er helt uenig.
 
Pee-Jay2009-08-09 07:37
Antall innlegg: 57

Må si meg enig med den selverklærte bingojegeren andermg! Selv liker jeg å legge bingoer, dog ikke i samme tempo som han gjør - *klappe på skulderen* - , men det er de gangene jeg får byttemani at det ofte går skikkelig ille!
Hvis dere treffer på en som har hengt seg opp i bytting så benytt sjansen til noen gode legg og sank noen poeng mens motstanderen står å stedet hvil ;)
 
picassa2009-08-09 09:11
Antall innlegg: 596

Helt enig med deg kjeften.
Jeg ogsaa bytter bokstaver en sjelden gang.
Synes det er morro aa faa til noe med de bokstavene jeg faar utdelt.

Erfaringen min er at ved aa lide seg gjennom noen "legg" med vanskelige bokstaver,ordner det seg etterhvert.Ikke saerlig bedre aa faa dem paa slutten av spillet.
 
picassa2009-08-09 09:13
Antall innlegg: 596

Jeg ogsaa leter etter muligheten til aa legge bingoer,men jeg gidder ikke aa la hele spillet gaa ut paa det.
 
Jerry1 - Ikke medlem lenger2009-08-09 10:29
Antall innlegg: 710

Synes det er litt morsomt å spille mot folk som omtrent bare forsøker legge bingo, morsomt med variasjon ang. spillertyper. Disse møter man jo så sjelden også.
 
Moostar2009-08-09 11:10
Antall innlegg: 121

Det hender jeg bytter både to og 4 ganger i et spill. Men det har mest med kombinasjonen av bokstaver jeg får utdelt : jeg er ikke spesifikt glad i å få utdelt kombinasjoner som 3D,J,2F og en I - eller 4I,2N og en Æ feks. Da går jeg lett i stå. Kall meg gjerne dårlig for at jeg ikke alltid klarer å lage ord ut av dette - men jeg synes noe av moroa i spillet er å lage ord som er litt lengre enn 2 og 3 bokstaver lange.
 
ingercarin2009-08-09 11:28
Antall innlegg: 17

Man kan også se det som en fordel å spille mot noen som bytter ofte, da får man mulighet til å få poeng flere runder på rad uten at motstanderen får noen poeng i det hele tatt;-) Gjentar det seg veldig ofte kan du jo også legge ord du kan spille på selv neste runde, men som er vanskelig å legge bingoord rundt!
 
annhetty2009-08-09 13:17
Antall innlegg: 86

Vet ikke om det var meg du spilte mot, men kan i alle fall fortelle at jeg i to spill igår fikk 7 ganger kun konsonanter etter hverandre og var helt nødt til å bytte hver gang for å få lagt ut noe som helst. Men jeg skriver da alltid i chatten hvorfor jeg bytter.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?