Spillrom
Sjiraffen1
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående9 072

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Lindaen2009-08-24 08:50
Antall innlegg: 9

Barnetreff
I vår var det ofte barnetreff på ordspill på søndagene, det syns mine søte små var veldig gøy. Vi har ikke sett noe barnetreff på lenge, noen som vil arrangere? Føler ikke jeg kan ting godt nok til å arrangere barnetreff selv. Noen som melder seg frivillig??
 
Ø N2009-08-24 12:28
Antall innlegg: 725


Det finnes to typer mennesker. De som gjør jobben og de som
tar æren. Du burde satse på den første gruppen ?
Konkurransen er mye mindre der. :)
 
Lindaen2009-08-24 13:08
Antall innlegg: 9

Jeg kan godt ta jobben, men vet ikke hvordan jeg gjør det. Kan noen fortelle meg det så er det greit :)
 
Ø N2009-08-24 13:23
Antall innlegg: 725


Det eneste som du i utgangspunktet må gjøre er å være tilstede i spillerommet i den perioden du arrangerer barnetreff slik at de små og søte har en voksenperson de kan henvende seg til hvis det er behov for det.

Dvs at du må passe på er at de som ikke er barn spiller eller snakker med de små og søte slik at spillerommet er en trygg og god plass.

Resten ordner de små og søte selv.
 
Lindaen2009-08-24 13:29
Antall innlegg: 9

Jamen hvis det ikke er verre, skal jeg vel kanskje klare det.
 
Ø N2009-08-24 13:39
Antall innlegg: 725


Verre enn det bør det ikke være da det bør være spill på de
små og søte sine egne premisser slik at de selv
får styre mest mulig selv.

Men det er viktig at du er tilstede hele tiden hvis det dukker
opp ett eller annet som krever en voksenperson.

Men snakk litt med Alfa93 før du kjører i gang ditt første
barnetreff så har hun helt sikkert noen tips til deg.

Lykke til. :)
 
Lindaen2009-08-24 13:45
Antall innlegg: 9

Det skal jeg gjøre, takk for hjelpen:)
 
Alfa932009-08-24 16:16
Antall innlegg: 7771

Hei, Lindaen, så flott at du etterspør dette! Det tyder på at folk er interessert:)

Jeg arrangerte en del barnetreff i vår, men da det ble sommer fikk jeg mindre tid og det dukket etterhvert opp færre hver gang.
Nå er det sikkert rom for det igjen :)

Slik går du fram:
Annonser tidspunktet lenge i forveien, slik at barn og/ eller foreldre får det med seg. Sett av en tid når du vet at du har mulighet til å være til stede og når barn har mulighet til å sitte på PC-en.
Jeg pleide ikke å kreve av barna skulle sitte der i to timer, fra åpning til avslutning. De kom som de ville og forsvant når de hadde fått nok.
Det kan være lurt å be dem kalle spillet f.eks. BARN, slik at eventuelle voksne i spillrommer skjønner at de ikke skal gå inn i dette spillet, men det er håpløst å få alle til å gjøre det;)

Hvis det skulle skje noe (at noen skulle få ubehagelige kommentarer e.l.) kan du sende en av spillvertene en melding.

Her ser du litt fra de tidligere barnetreffene:
www.ordspill.no/foru...am p;page=2

www.ordspill.no/foru...e= -0#23876

www.ordspill.no/foru...e= -0#24693

www.ordspill.no/foru...e= -0#25474

www.ordspill.no/foru...e= -0#27579

www.ordspill.no/foru...e= -0#26829

Ønsker deg lykke til, og må legge til at det er veldig hyggelig å sitte og se dem spille, som regel skjer det noe i chatten også;)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?