Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede2
Mobilspill
Pågående9 072

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
vyxir2009-08-24 17:45
Antall innlegg: 81

Forhåndsstem!
Stille og rolig, ingen kø, vi går når det passer oss - mye bedre å forhåndsstemme enn å vente til valgdagen. Og en veit jo aldri når en plutselig er sjuk eller sjefen sender en til langtvekkistan...

Så stem nå! Og stem riktig, selvfølgelig!
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-24 21:27
Antall innlegg: 664

Er du gørre lei av velferdssamfunnet med sykehus og offentlige skoler og den grønne blomstrende rene naturen ? Tror du ikke på at drivhusgassene stenger solstrålene inne i jordatmosfæren ?

Synes du det er tragisk at du skal betale skatt til det offentlige for tjenester akkurat du egentlig ikke behøver ? La dem som har behov for blindtarmoperasjon betale det selv, koster bare 150.000,-

Vil du presse og tyne livsgnisten ut av de uføretrygdede slabedaskene som snylter på samfunnet ? Så lenge du greier deg, så behøver du ikke tenke på andre, riktig...

Vil du privatisere helsestellet til gamlemor på 90 slik at hun er sikret 10 minutter hjelp hver dag ?

Vil du selge statens og folkets eiendeler i store selskaper til kapitalister som kan spekulere og tjene milliarder i disse aksjene med tilnærmet 0 skatteprosent ?

Vil du selge huset for å reise på sydenferie ?

Ja da er valget enkelt :

Det er vel det
1, 2, 3
Stem F R P

 
trymare2009-08-24 22:04
Antall innlegg: 871

godt, enkelt og gøy..
 
2905332009-08-25 01:32
Antall innlegg: 38

Er så enig - folk må få opp øynene og se hva som skjer med landet vårt. Elendige politikere !!
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-25 08:37
Antall innlegg: 664

Synes det er skikkelig morsomt at både mitt yndlingsparti og min yndlingspolitikere Trine SG kjører reklame her på ordspill.no.

Tror Venstre har relativt svært mange tilhengere her på ordspill
.no


Bare synd at det ser ut som om vi aldri vil få vite fordelingen av stemmer for partiene blant ordspillerne kanskje fordi dette ble foreslått av enkelte som administrator/spillverter er sjalue på, hvem vet ???
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-25 08:39
Antall innlegg: 664

La oss få partistemming inn på ordspillspørsmålet her på ordspill.no før valget.
 
ajnor2009-08-25 08:53
Antall innlegg: 958

GULL har jommen meg ganske sterke og klare politiske meninger og standpunkter til å være bare 8 år...
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-25 09:04
Antall innlegg: 664

skal rette på denne profilalderen min så snart jeg føler for det :-)
 
Ø N2009-08-25 09:57
Antall innlegg: 725


Du kan ta det helt med ro GULL da skrekkscenariet ditt ikke
kommer til å bli virkelighet i overskuelig fremtid i Norge.

Gir FrP en kald skulder

Klar melding på borgerlig side: FrP må ha flertall alene
om de skal få gjennom sine usosiale kutt.

www.siste.no/Innenri...53 7811.ece


Dette blir ikke realitet, da må FrP ha flertall alene. :)
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-25 10:04
Antall innlegg: 664

Ja ja ØN, men vi kan aldri være helt sikre på at når det kommer til stykket så slår Frp og H seg sammen og danner regjering.

Om Frp+H blir større enn H+V+Krf og også større enn Ap+Sv+Sp+ Rødt så kan dette dessverre skje, men jeg tror det ikke.
 
Sydsklie2009-08-25 10:19
Antall innlegg: 703

GULL er sikkert 8 år i sinnet? :P

Jeg stemmer på selve dagen. Vil ha med mest mulig av underholdningen før valget før jeg tar min beslutning.
 
picassa2009-08-25 17:15
Antall innlegg: 596

Gull sa dette
Vil du privatisere helsestellet til gamlemor på 90 slik at hun er sikret 10 minutter hjelp hver dag ?

Sidendu bare er 8 aar,har du selvfolgelig ikke gamle foreldre selv .dermed vet du kanskje ikke hvordan det foregaar nna.!0 min.er greit naa og det!?Eller mindre.

Privatisering av en del av helsestellet vil gjoere at flere faar hjelp.La det kommunale systemet faa litt konkrranse.

I tillegg vet jeg en del om hvordan det funker paa sykehjem ogsaa.
Vil du ha detaljer om bleieskift paa de eldre.eller om hvor ofte de faar dusje.
Vil du kanskje ogsaa vite at da moren mint var paa avlasningsopphold paa sykehjem,ringte de hjem til min soester for aa fortelle at de ikke kunne finne moren vaar.Saa de lette i hvert fall etter henne en gang.
At min mor er senil og ikke kunne finne tilbake til rommet sitt,var det ingen av betjeningen som oppfattet i loepet av 14 dager,enda det ble fortalt dem flere ganger.

Moren min satt for det meste paa en pinnestol i gangen i 14 dager,fordi ingen fulgte henne tilbake til rommet.

Besoekende fant henne alltid der paa pinnestolen i en annen korridor enn hun bodde.

Hurra for det systemet som vi har !!!!



 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-25 17:42
Antall innlegg: 664

Ok picassa

jeg mener litt privatisering kan være sunt bl.a. for å få litt fart i den offentlige sektor, men for helsesektoren er jeg skeptisk til for mye privatisering angående stell av eldre. Nettopp hovedsaklig fordi de private foretakene betaler ut lønn per time til de ansatte og da lønner det seg ikke økonomisk at de ansatte skal ta seg god tid til og kose seg med de eldre, og gi de eldre hyggelig samvær og bidra til en trivelig dag.

De provate foretakene søker jo å utbetale lønn til færrest mulig for å tjene penger, dermed sier det seg selv at privatisering omfattende privatisering ikke er en god løsning for gamlehjem.

Imidlertid er jeg ikke negativ til det at spesielt rike eldre mennesker som har råd til å betale store summer på sine eldre dager kan få muligheten til å benytte seg av private tilbud istedet for offentlige tilbud.
 
picassa2009-08-26 07:14
Antall innlegg: 596

OK.Gull

Naa i dag fungerer det faktisk helt utmerket med private barmnehsger.jeg har barnebarn selv som har proevet bade det ene og det andre.

De private har ikke noe darrligere tid til kosing og hyggelig samvaer der i hverfall.Hvorfor skulle det vaere annerledes sammen med de eldre.
Naar den oppvoksende generasjon ,som er framtida, kan "overlates" til private institusjoner,da tror jeg det skal gaa helt utmerket med de eldre ogsaa.

Hverken i eldreomsorgen eller i helsesektoren,har de roodgroone noe aa skryte av.

Jeg gleder meg til en forandring.
 
baltez - Ikke medlem lenger2009-08-26 10:46
Antall innlegg: 1398

Da har jeg forhåndsstemt! Det ble Rødt denne gangen, etter at det de siste ukene har stått mellom dem og SV. Miljøvern ble definitivt det viktigste for meg i dette valget, ettersom jeg føler verden er i ferd med å gå under. Jeg kan ikke stikke snuta ut porten her uten at det stinker CO2, så her har vi en jobb å gjøre!

Godt valg folkens.....så lenge dere holder dere på venstresiden da!! Revolusjon nå!
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-26 10:50
Antall innlegg: 664

Du skriver flere innlegg som om du var en dustete Frp-velger baltez, men påstår her at du stemmer Rødt. Sannheten er vel at det eneste du ønsker er oppmerksomhet og at det du skriver i innleggene bare en sjelden gang og tilfeldigvis skulle ha noe å gjøre med den du egentlig er.
 
Sydsklie2009-08-26 10:59
Antall innlegg: 703

Lukter CO2. Trodde den var luktløs. Her i byen lukter det ofte råtten fisk, eller peng som de innfødte kaller det. Håper da CO2 tar over slik vi kan bli kvitt fiskestanken. STEM FRP.
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-26 11:13
Antall innlegg: 664

Ja baltez har naturfagkunnskapene i orden og ironien også.....
 
GULL - Ikke medlem lenger2009-08-27 14:11
Antall innlegg: 664

Ja, nå har jeg forhåndsstemt og stemt på V.

Det var en spesiell opplevelse. Ordføreren stod utenfor stemmelokalet og gliste sitt englesmil og håpet sikkert på jeg skulle stemme Ap.

men niks.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?