Spillrom
Sjiraffen9
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede9
Mobilspill
Pågående9 063

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kness - Ikke medlem lenger2009-08-26 07:17
Antall innlegg: 1134

"De samme som vinner hver gang"
Våre iherdige spillverter arrangerer turneringer omtrent daglig, til stor fornøyelse for mange av oss.

Likevel dukker det opp småsure kommentarer i forum/chat iblant, av typen "Jeg gidder ikke delta, for det er de samme som vinner hver gang".

Hva ønsker man å oppnå med sånne tilbakemeldinger? Skremme andre fra å prøve seg? Hvorfor det, i så fall?

Eller ligger det et ønske bak om at det skal arrangeres turneringer hvor de med f.eks. over 2000 i rank ikke har adgang?

Jeg synes det er veldig stas å vinne en turnering, men det er langt fra den viktigste grunnen til at jeg deltar; jeg kommer rett som det er laangt ned på listen.

Det morsomme er å få spille mot folk man vanligvis ikke spiller mot, fordi man ofte blir nektet i vanlige spill pga ulik rank. Iblant er det mye moro å lese i chatten i pausene også, og man velger selvfølgelig helt selv om man vil delta i praten eller ikke.

Egne turneringer for de med "lav" rank er foreslått før, bl.a. i trådene "Hvorfor er du meg eller ikke med i turneringer?" og "Ny ide til ordspill forandring". Hvis det kan hjelpe på humøret til de som klager over at "de samme vinner hele tiden" (53 ulike vinnere siden forrige mesterturnering...), er det kanskje verdt et forsøk?

Har spillvertene noen mening om saken?
 
Ruslebiffe - Ikke medlem lenger2009-08-26 08:15
Antall innlegg: 1

Snork!
 
Alfa932009-08-26 08:51
Antall innlegg: 7771

Kness, husk at spillvertene ikke er èn og samme person - vi er forskjellige mennesker med forskjellige meningER;)

Men JEG mener:
Det er trist at folk ikke gidder å delta i turneringer fordi de mener at de samme vinner hver gang, men det er ikke mye vi får gjort med det. Vi kan ikke og vil ikke og kommer ikke til å nekte vinnerne adgang i katten videre, og jeg tror heller ikke det ville være så morsomt å vinne en turnering hvis du visste at ikke alle hadde fått være med. Det er gøy å vinne når du vet at du faktisk var BEST denne gangen:)

Vi har diskutert om vi skal arrangere turneringer for kun de under en bestemt ranking, men da dukker jo spørsmålene opp: skal en slik seier gi innpass i Mesterturneringen? Skal fem slike seiere gi premie?
Dessuten ville det være enkelt for en høyranket spiller å opprette en ny profil som h*n bare spilte opp til et visst rankingnivå, og deretter brukte i disse turneringene.

Mesterturneringen er for mesterne. Er du egentlig mester hvis du egentlig ikke var best? Kan man få premie når ikke alle engang har fått prøve seg?

I tillegg ville det ta lang tid med registrering i en slik turnering, da arrangør måtte sjekket ranken og kanskje antall spilte kamper til hver eneste deltager.

Skjønner naturligvis at folk gjerne vil vinne - men den beste løsningen er å stille opp og spille etter beste evne. Plutselig en kveld vinner man!
 
Ninaxxx2009-08-26 09:22
Antall innlegg: 1437

Enig med deg, Alfa.

Selv har jeg deltatt i 67 turneringer, og vunnet kun 4.
Er likevel kjempeoptimist hver gang, og tenker at i kveld er det MIN tur.

Det er stor stas å vinne, men jeg er aldri deppa når jeg spiller en dårlig turnering. Årsaken til det er selvfølgelig at det er så utrolig hyggelig å chatte om alt mulig rart underveis. Det er mange her inne som har ordet i sin makt og en god replikk, - jeg humrer godt for meg selv i min egen stue under turneringene.

Og så mister man jo ikke rankingspoeng selvom man taper - ikke no' stress, med andre ord. For de som er opptatt av det.

Vi er alle forskjellige, og at noen ikke vil delta "fordi det ikke er noen vits, jeg vinner aldri", så er det deres valg.
Tror ikke vi klarer å overbevise dem om at det faktisk ER mulig å vinne, man må bare delta først. Litt som å klage over at man ikke vinner i Lotto, når man aldri spiller.
 
HanneH2009-08-26 09:46
Antall innlegg: 2289

Jeg trenger vel heller ikke å legge til så mye vedr. dette, kan bare si meg enig med Alfa93.
Selv har jeg vel delatt i godt over 100 turneringer så langt og vunnet 7, så statistikken er nok ikke den beste. Men like morsomt hver gang man prøver seg, både på grunn av motspillere på alle forskjellige rankingnivåer, og man trenger ikke å tenke på rank for 1-2 timers tid den kvelden :)

Og det sosiale med chatten i Katten finner man jo ikke i noe annet spillrom, så man er jo ikke der bare for å vinne heller da :)

Så hiv dere med folkens, morsomt uansett seier eller tap!
De kniver om siste plassen og der inne, for de kommer øverst på listen når resultatene skal oppsummeres :)
 
twiver2009-08-26 10:08
Antall innlegg: 3469

Da vil jeg også "hive" innpå en kommentar her.
Jeg har deltatt i mer enn 100 turneringer og ikke vunnet en eneste en, men det er akkurat like morsomt for det. Jeg får det liksom bare ikke til i turneringer (eller kanskje jeg rett og slett ikke er god nok?? hehe)

I turneringer får jeg spille med personer jeg vanligvis ikke spiller med, pga rankingsforskjell. Og vet dere hva ??? Det hender jeg vinner kampen mot dem !!!! Da kan dere tro at stemningen er høy i heimen !!
Selvfølgelig er jeg stolt over det, og tror faktisk motspiller gleder seg litt på mine vegne.

I chatten foregår det også mye morsomt. Jeg er stort sett bestandig tidlig ute. Har tatt det som "min jobb" å dekke og pynte bordene. I går la jeg på grønne duker og oransje lys. Fikk litt hjelp til serviettene og kaffe/avec, men jeg er neimen ikke sikker på om noen "så" det. men jeg syntes det var koselig :) (du behøver ikke si at jeg rar nå, for det vet jeg)

Jeg er medlem av 4-kløveret som "kjemper" om sisteplassen. Vi 4 kjenner hverandre overhodet ikke, men har det utrolig koselig sammen i chatten i Katten.

Ble du litt nysgjerrig nå? Hiv deg med og møt opp i Katten !!
Du kan jo starte med å være tilskuer/heiagjeng !!!

Håper å se deg snart !!
 
Sydsklie2009-08-26 10:54
Antall innlegg: 703

Kness: Fint du nevnte den fantastiske tråden jeg startet, men du kunne jo kommentert den flotte skrivefeilen min.

Jeg er for turneringer for forskjellige rankingområder.
MEN en seier i en slik en synes jeg ikke skal kvalifisere til deltagelse i mesterturneringen. KUN de turneringer som er åpne for alle skal vinneren kvalfe til mesterturneringa. Da tror jeg at de som har lyst til å konkurrere med folk på samme rankingnivå hadde møtt. En hadde fått et insyn i hva turneringer er osv. Det kan vel gjøres et forsøk eller det kan avholdes en avstemning på ordspillspørsmålet eller en poll e.l.
For er det da null interesse så kan emnet legges dødt en periode fremover.

Ha en glitrende dag. :)
 
Valpen2009-08-26 11:03
Antall innlegg: 448

Hei Twiver

Du har hundre turneringer og null seire

Jeg har null turneringer men hundrevis av seire. hehe i ordinære spill - det holder for meg
 
Kirsti2009-08-26 16:16
Antall innlegg: 1946

"De samme vinner hver gang." Jo da, den har vi hørt. Men holder det argumentet egentlig vann? Nå gikk det ca. 5 måneder fra forrige mesterturnering til denne. Hvis det er blitt avholdt en turnering omtrent hver dag i denne perioden, snakker vi om ca. 150 turneringer. (Jeg orker ikke å telle for å få helt korrekt antall, beklager.) Ca. 150 turneringer med 53 ulike vinnere skulle tilsi at 1/3 av turneringene vinnes av en som ikke har vunnet før. Eller at 2/3 blir vunnet av en som har vunnet minst én gang tidligere, alt ettersom hvordan man ser det.

Og ja da, det er noen gjengangere blant dem som vinner. Ikke så rart – de er gode. Det er derfor de vinner. Og det er derfor det er så utrolig tilfredsstillende å vinne en turnering når de er med. Selv vil jeg helst vinne alle turneringene, men på min vei mot seieren vil jeg da jammen slå dem som er bedre enn meg!

Man kan jo også forestille seg en ordning der vinnerne ble utelukket fra senere turneringer (for all del – en skrekkelig dårlig idé). Da ville det blitt skrint i Katten etter hvert. Og resultatet ville kanskje blitt 150 kvalifiserte til neste mesterturnering? Grøss ...

Et annet argument vi ofte hører er "jeg vil spille mot folk på mitt eget nivå, men får bare motstandere med ranking på over 3000 - det kan ikke være tilfeldig". For det første: Jo, det er det. For det andre: Hvis noen tror at det er en selvfølge at spilleren med høyest ranking vinner, kan det herved avkreftes. Spillere med lavere ranking får også gode brikker og legger også finfine bingoer og ord som gir masse uttelling på rødt. Man kan faktisk tape så det suser for en spiller med halvparten så høy rank.

Noe av det morsomste med turneringene er at det gir en mulighet til å spille med folk man vanligvis ikke spiller med, enten det er fordi man til vanlig foretrekker ulike brett/hastigheter eller fordi ranken er såpass forskjellig at man velger andre motspillere.

Når det gjelder å arrangere turneringer med et øvre "tak" på deltagernes ranking, synes jeg det kan være verdt et forsøk. Kanskje blir det populært, kanskje ikke. Men premiering og kvalifisering til mesterturneringen må være forbeholdt turneringer som er åpne for alle.
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-26 16:21
Antall innlegg: 614

tipper den var så jævlig sikta og parkert på meg.

 
Valpen2009-08-26 19:33
Antall innlegg: 448

Er du parkert MAy Lene ?

Har du lagt på penger? Hvis ikke blir du bøtelagt og kanskje taua inn
 
roannima2009-08-26 19:33
Antall innlegg: 302

jeg har ett mål med turneringene jeg,,,,og det er å slå liddell engang,,,,,hehehehehe,,,, ,EN DAG skal jg greie d ;-)))
 
kness - Ikke medlem lenger2009-08-26 19:55
Antall innlegg: 1134

Bra innstilling, roannima! :)

Alfa: Jeg som trodde alle spillverter var like... ;) Men dere virker jo forholdsvis samstemte i denne saken, da! Dere som har uttalt dere, ihvertfall.

May Lene: Det hadde vært morsomt å høre hva du og dine meningsfeller mener om forslaget om alternative turneringer.

Sydsklie: Hihi - synes trykkleifen din var fin, jeg!
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-26 20:04
Antall innlegg: 614

Morsom har d sikkert vært, men jeg har faktisk ikke lyst til å fortelle det når du lager en hel tråd om det.
Hadde du spurt meg privat.. kanskje.
 
kness - Ikke medlem lenger2009-08-26 20:17
Antall innlegg: 1134

May Lene: Hvis du hadde vært alene om meningene dine, kunne jeg sikkert spurt deg privat. Men det er du ikke - derfor tenkte jeg det var like greit å ta det opp i forum.
 
Scrabla2009-08-26 20:23
Antall innlegg: 2275

Jeg er lykkelig uvitende om hvem som mener hva i denne saken, men jeg vet at turneringer er mye hyggeligere uten de småsure kommentarene.
 
ajnor2009-08-26 20:31
Antall innlegg: 958

Hehe.... De samme som vinner turneringene hver gang... Og så lar man være å delta av den grunn... Jaja, snakk om å møte seg sjøl i døra, da! Hvis man ikke deltar, så er jo sjansen enda større, da, for at de "som vinner hver gang" gjør det igjen........

Det er kjempegøy å spille turnering, jeg har blitt bitt av basillen nå i det siste, og mitt eneste mål med min deltakelse, er å unngå sisteplassen!
 
Holger2009-08-26 20:46
Antall innlegg: 230

Noen som har glemt verdien av flaks i turneringer?
 
May Lene - Ikke medlem lenger2009-08-26 20:48
Antall innlegg: 614

i dag fikk jeg vite hva holger nilsen- greia var fornoe!
syns ikke d var så moro som dere skulle ha d til tidligere
 
Holger2009-08-26 20:54
Antall innlegg: 230

Æsj
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?