Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 341

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Grrrrrafffff - Ikke medlem lenger2009-08-31 02:22
Antall innlegg: 29

Kongo
Stian får sagt det!

"Har ikke helt satt meg inn i denne saken, men har forstått det sånn at disse to nordmennene er anklaget for å ha drept en eller annen sjåfør i Afrika. De benekter skyld og sitter nå i et rettsaks-helvete. Disse afrikanerene krever nå 3ooo milliarder kroner fra Norge + dødsstraff på disse to norske...og jeg bare tenker litt for meg selv her...

Er ikke dette noe vi nordmenn burde begynne med også?"

forts....

Link:
buffyfan84.blogspot....de nne.html

Grrrrrafffff - Ikke medlem lenger2009-08-31 02:43

Kenneth er også veldig engasjert med mange linker til media:

samfunn.myhken.com/?p=192

Grrrrrafffff - Ikke medlem lenger2009-08-31 02:56

Så skyldig eller ikke skyldig?

Virker som Stabur sitter på info om smugling av bloddiamanter ved hjelp av elefanter :p
Hvilket sirkus skulle i så fall stå bak?

Grrrrrafffff - Ikke medlem lenger2009-08-31 03:06

Åja, misforsto, det sto visst ikke at det var elefanter brukt til smugling allikevel. Men at de har drept for diamanter og på den måten bidratt til uttrykket "bloddiamanter" er jo ikke helt fjernt. -De er tross alt i Kongo!

Grrrrrafffff - Ikke medlem lenger2009-09-02 02:42

Ny mann tatt i Kongo, denne gangen en mann på 36. Mange spør seg: -Hvor vil dette ende?

Utdrag fra blogg:

"Kongo-folkene (beklager uttrykket) kommer vel til å si at 3. nordmann har en militær mordersykkel og at han syklet gjennom Kongo for å overta landet med ondskapsfull norsk woodoo i samarbeid med en militær gruppe som kalles DSB. (Logo på sykkel)"

utblogsning.hoysater...-u tlandet/

dalen712009-09-02 09:29
Antall innlegg: 1

De er nok skyldig, det er ganske tragisk etter alt oppstyret. Men hjelpe meg for et sirkus. =)

angry-shoes - Ikke medlem lenger2009-09-02 10:45
Antall innlegg: 90

Femdobbel BUMP. Respect, man!

lunefulle2009-09-02 12:36
Antall innlegg: 34

Det er jo litt søtt at kravet om 3000 milliarder viste seg å være en skrivefeil. De ville "bare" ha 30 milliarder for de tiltalte. Jeg synes også at tanken på at kongen sjæl skulle ha sendt disse lurvete mennene på oppdrag for Norge er kostelig. Ønsker meg flere sånne rettsaker, de er jo rene underholdning enn paradis hotell...

MerraDB - Ikke medlem lenger2009-09-02 13:11
Antall innlegg: 10

useriøse kongofolk...

Ø N2009-09-02 14:14
Antall innlegg: 725

Ønsker lunefulle seg flere rettssaker med lidelser
fra virkelighetens syke verden der mennesker
dømmes til døden som underholdning ?

Nei da foretrekker nå jeg heller paradis hotell...... :)

Avery2009-09-02 14:15

Useriøse for oss, kanskje, men utrolig seriøst for dem.

Personlig synes jeg at hele saken er sirkus fra ende til annen.

Ettersom jeg forsto, så var det viss framlagt ett krav om 5 ganger dødsstraff...... Hvordan i svarte skal dem klare å gjøre det?

Drepe, gjennopplive,drepe, gjennopplive,drepe,gjenno pplive osv??

Ø N2009-09-02 14:19
Antall innlegg: 725

Ja si det Avery. :)

Blir på samme nivå som de i USA dømmer mennesker
til 5 ganger livstid i fengsel.

Begge deler er like uggenomførbart. ;D

lunefulle2009-09-02 14:20

ØN, neineinei=) Litt skeivt formulert, selvfølgelig ikke. Bare retorikken jeg synes er komisk... Som jurist in spe er jeg kanskje litt over gjennomsnittet facinert av formen, ikke så mye innholdet. De kommer til å anke seg opp til EMK og helt sikkert fritas både for 3000milliarder penger og fem dødsstraffer...

Avery2009-09-02 14:24

Ø N, det er sant. Ganske imponerende om noen hadde klart å gjennomføre det. ;)

Brottis2009-09-02 15:32
Antall innlegg: 77

Altså; French og Moland må være usedvanlig lite opplyst om afrikanske forhold: Hadde de tidlig begynt med bestikkelser, "fundraising" fra familie og venner, hadde de vært frie menn i dag - de hadde sluppet å bli gjeldsslaver der nede i hvertfall.
I stedet for så råtner de 10-20 år i fengsel i Kisangani, men: De har selv tatt valget.

dumbomann - Ikke medlem lenger2009-09-02 17:10
Antall innlegg: 39

Kongoværingene vil statuere et eksempel overfor andre eventyrere. Ligner litt på rettsprosessene mot svarte i USA for 40 år siden. Men det igjen betyr at Kongo om 40 år kan bli like rettferdig som USA.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?