Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående9 056

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
liselotta2009-09-26 10:40
Antall innlegg: 564

med rett
med rett til å utestenge:

hva med selvsensur blant spillvertene?

 
Scrabla2009-09-26 10:51
Antall innlegg: 2275

Hvis du sikter til min flåsete kommentar liselotta, så var det nettopp for å understreke poenget at ikke alle usaklige kommentarer er morsomme. Beklager hvis det ikke kom tydelig nok fram. Tar selvkritikk ja. Skal jeg slette den?
 
liselotta2009-09-26 11:01
Antall innlegg: 564

stoler på en spillverts vurderingsevne
 
Torill2009-09-26 11:13
Antall innlegg: 3658

Liselotta - nå har jeg litt tungt for det... Men er det ikke fordi du IKKE stoler på spillvertenes vurderingsevne du startet denne tråden?
 
liselotta2009-09-26 11:26
Antall innlegg: 564

nei, det var ikke utgangspunktet. Tvert imot, har ikke hatt noen grunn til å ikke stole på vurderingsevnen. Se annen tråd: savner de friske, frodige, originale innspillene som forsvant med tidligere deltakere her. Saklighetsnivnået rundt et TEMA kunne saktens variere, men kjedelige var det aldri. Bortsett fra runden med "mannen med solbrillene" var det vel sjelden/aldri person/utseende fokusert?

Men akk; solbriller og ordspill går tydligvis ikke helt sammen :-)

En feiende flott prinsessekrone derimot... ;.)
 
liselotta2009-09-26 11:30
Antall innlegg: 564

ps; ser at scrablas svar i den andre tråden jeg nevnte er slettet. Dermed blir deler av svaret mitt overfor noe "goddagmannøkseskaft".... jajaja
 
Scrabla2009-09-26 12:06
Antall innlegg: 2275

"Retten til å slette" :) En spillvert kan slette innlegg hvis vi blir bedt om det direkte eller inndirekte.

Det er ofte vanskelig, men også spennende å diskutere hvor grensene går for spøk og alvor. Grensen for hva vi oppfatter som ironi, saklighet, personlige angrep osv. er nok ulike. Vi har jo hatt tråder om dette før også.
Hvis noen spillere stadig vekk lager innlegg som føles som angrep på enkeltpersoner, vil spillvertene vurdere om advarsler og utestenging er best.
Hvis vi likevel ønsker å bevege oss i det litt farlige området fordi det er spennende og morsomt, tenker jeg sånn at jeg også må regne med å få svar på tiltale. Litt som "Den som vil være med på leken må tåle peken". Et unntak fra dette er kanskje når vi spøker med barn og ungdom. Da kan vi nok være litt mer varsomme.
Hva tror du om dette liselotta? Torill? andre?
 
Ø N2009-09-26 13:38
Antall innlegg: 725


HeHe liselotta. Jeg synes Spillvert / Forumvert Scrabla fikk frem
et viktig poeng i sitt innlegg rettet til deg... ;)

Det er alltid gøy å lese angrep eller morsomheter rettet mot andre men ikke like gøy og morsomt når det rammer deg selv. Av samme årsak så må jeg jo innrømme at det var mye mer gøy i forum tidligere før innstramningene kom. Men totalt sett så tror jeg det store flertallet her inne trives bedre i forum nå enn tidligere noe vi ser på at mange flere tør å skrive i forum nå da risikoen for å få kappet hodet er mye mindre nå enn tidligere.

Det finnes ett uttall av nettsteder der poenget er å hugge av
hode på hverandre. Ordspill.no er ett nettsted der
medlemmene skal kose seg og føle seg vell ?
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-09-26 13:53
Antall innlegg: 1124

Det er vel bare å starte en tråd om noe morsomt om man trenger underholdning?
ØNs er fint. Skriver under på det :)
 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-09-26 13:54
Antall innlegg: 1124

*ØNs innlegg
 
liselotta2009-09-26 15:08
Antall innlegg: 564

ØN: fikk du med deg de innleggene som ble sletta? (I tråden "hvor ble...").
Derav spørsmålet om spillverters selvsensur.

Mitt innlegg var ment som et lite hjertesukk over at både den ene og andre friske forumsskribenten forsvant. Savner til og med (!) usaklige/flåsete innspill hvor et TEMA er i fokus.

Savner selvsagt IKKE usaklige innspill med personfokusering. ( jmf hetsen mot ung spillvert). Det er en forskjell der.

Regner med at du er enig i det Scrabla??

Ang barn/ungdom og varsomhet. Enig med deg der Scrabla, men i ordspillsammenheng er det vanskelig å vite hvem en har med å gjøre, i og med brorparten av spillerne er født i 1900.

Mao; artig med annerledestenkende, og friske debatter. Syns nå jeg da.....
Godt vi alle ikke går i takt. We are all individuals, ropte alle i kor. Eller??
 
Scrabla2009-09-26 15:13
Antall innlegg: 2275

Enig i det meste liselotta, men det hender jeg sukker litt over de som oppmuntrer usaklige og delvis personfikserte innlegg ved å komme med sidekommentarer som kan oppfattes som støttende.
Det hender man skulle ønske at noen tråder ble tiet i hjel i stedet.

 
Ø N2009-09-26 15:17
Antall innlegg: 725


Ja liselotta jeg fikk med meg innlegget med en gang Scrabla
postet det og jeg lo godt...... ;)

Du fikk jo bare det du selv savnet og etterlyste. Jeg syntes
det var gøy mens du............ :(
 
liselotta2009-09-26 15:27
Antall innlegg: 564

Veeeeel, ØN. Nå tar vi det med t-skjeer: Jeg savner IKKE negativ personfokusering, hetsing mm. Jeg savner derimot friske debatter rundt et tema, og originale temavalg. Derav innlegget.

Scrablas svar til meg (som hun selv sletta) var personrettet og kun det. Allikevel klarer du å få det til at jeg fikk som jeg etterlyste??? Hvilken del er det du sliter med?

Jatakk til herjing på innhold, ikke person.
 
Torill2009-09-26 15:35
Antall innlegg: 3658

Liselotta - jeg fikk med meg det slettede innlegget. Jeg tenkte at det var på grunn av Scrablas (relativt morsomme og uskyldige innlegg) du startet denne tråden. Skjønte derfor ikke så mye da du svarer Scrabla med at du stoler på en spillverts vurderingsevne. Mente du at du hadde stolt på den inntil nylig? Eller var det noen andres spillverters vurderingevne du stoler på? Eller var det at du skulle ønske du kunne stole på spillvertenes vurderingsevne?

Ellers synes jeg det var fint av deg Scrabla og løftet temaet opp på et generelt nivå. Jeg skjønner at dere spillvertene må gjøre vurderinger. Og at ikke enhver ordspiller er enig i de vurderingene som gjøres.

Jeg har enkelte ganger tatt det opp med spillverter hvis jeg har opplevd at noen har trådd over mine grenser, og har vært fornøyd med måten jeg har blitt møtt på.

Når det gjelder personangrep på andre har jeg i liten grad tatt det opp med spillvertene, fordi folk har ulike grenser. Men jeg synes det er helt greit at spillvertene slår ned på personangrep, selv når det ikke foreligger noen spesifikk klage. Dette gjelder særlig de grove tilfellene.

Jeg synes forum er er enda mer lesverdig uten hets, men synes humor må være lov, også fra spillverter.

 
Ø N2009-09-26 15:35
Antall innlegg: 725


Du savnet spenstige, saftige, søte, sjarmerende,
(u)saklige skriverier!

Du fikk et spenstig, saftig og usakelig innlegg noe som ofte
var kjennetegnet på disse debattene ?

Jeg savner ikke denne debattformen men respekterer selvfølgelig at andre har en annen mening på saken. :)
 
liselotta2009-09-26 17:57
Antall innlegg: 564

Så flott at du respekterer andres meninger ØN!

Her kommer en usaklig setning til deg; Du høres like hoven ut som du ser ut på bilde. Morsomt??? Overhode ikke, men regner med at DU ser humoren, og at du fikk deg nok en god latter :-)
Regner med støtte fra scrabla.

Ha en fin kveld i A4-land :-)
 
Torill2009-09-26 18:04
Antall innlegg: 3658

Liselotta, hvis jeg ikke har misforstått igjen, så er det vel du og ikke ØN som liker den type innlegg. Eller er det sånn at du ikke liker dem heller?
 
liselotta2009-09-26 18:09
Antall innlegg: 564

torill; hvis du gidder lese det jeg skriver så får du nok med deg hva jeg mener, skulle vel være nokså klart........
 
Scrabla2009-09-26 18:18
Antall innlegg: 2275

Du har min støtte på at slike usaklige kommentarer om utseendet ikke er morsomt liselotta. Det var det som egentlig var poenget mitt.
Så slutt å skyte på liselotta dere to andre. Den som kommer med en spøk bør nok ta sin del av skylden for å ikke få poenget godt nok frem.
Og, jeg vil ikke bo i et A4-land! Men venner kan vi vel være?
 
Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?