Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede1
Mobilspill
Pågående8 825

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Molly Mus - Ikke medlem lenger2009-09-27 20:53
Antall innlegg: 27

Kollektiv transport - ren flåing ?
Skal reise på ferie til Gol fra Oslo. Må ta tog, dette koster den nette sum av 1820 for 1 honnør og 3 barn. Er ikke dette pristoppen hittil ?
Er det merkelig at folk kjører egen bil ?

På toppen kommer selvsagt at hotellet skal ha 450 kr. pr. vei for å hente på stasjonen og kjøre de 2 milene til hotellet :(

God service ?
Rart at vi ikke ferierer i Norge men drar til Syden ?

Hilsen Fru Strert
 
darksome2009-09-27 20:57
Antall innlegg: 145

går vel an å kjøpe billetter til 199,- per pers...? dvs 1000,- mindre enn du påstår du skal betale
 
ave - Administrator2009-09-27 21:03
Antall innlegg: 4986

Minipris må man være rask med å bestille, da; begrensete avganger og antall billetter pr avgang....
 
Ø N2009-09-27 21:03
Antall innlegg: 725


Skal vell hjem igjen også eller.........
 
Molly Mus - Ikke medlem lenger2009-09-27 21:03
Antall innlegg: 27

Mulig det, men da må man vel ha kundekort til kr. 750 ?
 
fredmol2009-09-27 21:11
Antall innlegg: 147

Du trenger ikke kundekort for å kjøpe minipris. Eller anbefaler jeg bilkollektiv: www.bilkollektivet.no
 
Guddy2009-09-27 21:15
Antall innlegg: 27

Minipris heter det vel, men det er fort utsolgt. Veldig få billetter i denne prisklassen. Syns også toget er for dyrt! Skulle reise fra Oslo til Sarpsborg...178,- kr en vei!!!

månedskort i Oslo derimot syns jeg er rimelig, 550,-
 
Molly Mus - Ikke medlem lenger2009-09-27 22:10
Antall innlegg: 27

4 billetter til minipris blir da kr. 796 og skal vi så reise hjem igjen, noe som er vanlig etter ferie, blir det da kr. 1592. Vips så sparte vi nok til en kopp kaffe gitt ...
Ut på tur, aldri sur !

Hadet !
 
Valpen2009-09-28 01:31
Antall innlegg: 448

Bli hjemme - det er billigst
 
tjodleik2009-09-28 01:49
Antall innlegg: 35

Får man ikke med seg et barn gratis med kundekort? Og 30 prosent avslag?

Må jo få si at selv om kollektivtransport virker dyrt, er bil enda dyrere i det lange løp!
 
snuppilura2009-09-28 09:08
Antall innlegg: 151

Jeg syns det er et tankkors når det til enkelte destinasjoner er rimeligere å fly enn å ta tog...
 
heidihi2009-09-28 09:39
Antall innlegg: 134

Jeg har erfart at når jeg reiser med barn på tog mellom Stavanger og Kristiansand, lønner det seg å betale full pris for meg for da får jeg barn gratis med. Det blir billigere enn både minipris og studentrabatt...
 
Anagram2009-09-28 09:50
Antall innlegg: 49

Uansett.....Det er ikke akkurat billig å kjøre tog. Synes staten burde subsidiert en del, for da har folk råd til å velge et miljøvennlig alternativ. Enig med snuppilura om at det er et tankekors at det er billigere med fly enn tog.
 
Anjete2009-09-28 14:21
Antall innlegg: 152

For meg som kommer fra Nord-Norge, men har valgt å bosatt meg i Bergen, kommer minipris-tilbudet godt med! Jeg bestiller tidlig, og kan altså komme meg fra Bergen til Fauske for 199 kr... Greit at det tar litt tid, men det overlever man! (ihvertfall jeg). Og når jeg kommer til Fauske koster bussen hjem litt over 200 kr...
 
vyxir2009-09-28 18:57
Antall innlegg: 81

Oslo-Gol for honnør eller barn koster 183 kroner - så da er det ikke noe poeng med minipris. Fullpris koster altså 1464,- - joda, det er ikke gratis, men jeg skjønner ikke hvordan du fikk det til å koste 1820??

En voksen kan ha med ett barn gratis på fullpris - men å betale én fullpris og få en gratis - eller å betale halv pris for to - det blir vel ett fett....

Og hvis noen av barna er under 4 år, reiser de gratis. Det gjør de ikke på fly til Syden!

Og 20 km taxi for 450 kroner, det synes jeg ikke er galt i det hele tatt. Sjåføren skal jo også tjene penger. (Uansett om han/hun er ansatt på hotellet eller er taxisjåfør).
 
Duppedingser2009-09-28 20:17
Antall innlegg: 467

Det meste er på en måte dyrt i Norge for alle som ikke er i en full og godt betalt jobb. Slik sett er det ett stykke igjen med å fordele godene. Men klart at gode og rimelige kollektive tilbud er viktig for å ha ett bra samfunn. Ferie i Norge bør absolutt planlegges nøye. Lavprisbilletter til syden kommer nok ikke til å vare evig. Det er ganske virkelighetsfjernt med slike priser. Fly skal koste litt, og burde i tillegg vært regulert med ett maks antall flyreiser pr. år. (Dispensasjon for en del yrker)

Bilismen. Det kommer til å skje drastiske endringer de neste 20 åra. Rånerne må gjerne danne eget parti for å få styre på slik de har gjort i årevis med svidd gummi, blårøyk og enorme mengder bensin. Det er bare ikke realistisk at det kan fortsette i det uendelige. De er nødt til å bli skvist. Finanskrisa viser jo at egoismen har en nødbrems som sjalter inn automatisk. Men aldri tidsnok til å hindre at mange blir skadd. (For meg er bilisme sterkt knyttet til egoisme)
 
picassa2009-09-29 01:02
Antall innlegg: 596

naa fikk jeg lyst til aa fortelle om hva vi betaler paa buss i spania.
For buss fra flyplass til bussterminalen i Málaga koster det ca.1€.buss hjem til oss 3.50€
det koster oss den nette sum av 4.50 € for 7,5 mil.Ikke verst i et land med daarlig raad og ingen oljeinntekter.

Lyntog tur-retur Malaga -Sevilla 30€

Norge er det landet i europa som supsidierer kollektivtransporten minst.
da er det jo paa plass med bomringer overalt.

Roedgroenn regjering HURRA!!!!
 
picassa2009-09-29 01:09
Antall innlegg: 596

Duppedingser:hvor bor du i Norge.

Samfunnet i Norge stoppet opp om folk sluttet aa kjoere bil.

hvordan skal folk greie aa faa levert unger i barnehage og skole og senere komme seg paa jobb uten bil.

det er ikke mulig aa faa til .
 
AaseB2009-09-29 11:49
Antall innlegg: 8147

Bra innlegg, Duppedingser! Heilt enig.
Subsidieringa av buss og annan kollektivtrafikk må aukast kraftig. Da kan vi i allefall redusere privatbilismen til et minimum. Vi må alle innstille oss på å endre vanar, vi kan ikkje fortsette å bruke opp alle ufornybare ressursar så kjapt som vi gjer.
Det blir vel ikkje aktuelt å innføre diktatur her i landet som kan innføre slike tiltak, dermed blir det nok ein veldig brå overgang om nokre år når oljen tek slutt.
 
USA - Ikke medlem lenger2009-09-29 12:41
Antall innlegg: 1252

For å finne ut hvor dyrte det er i Norge å reise kan man jo sammenligne med andre land og se på hvor langt man kan reise på sammenlignbare steder for en gjennomsnittlig timelønn for arbeid. Da tror jeg at Norge kommer rimelig bra ut på denne statistikken. Men jeg er ikke sikker.

Hva er gjennomsnittlig timelønn i staten ?
 
Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?