Spillrom
| Sjiraffen | 0 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 0 |
Mobilspill
| Pågående | 8 761 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| TSF | 2008-04-28 01:38 | |
![]() | Irriterende med tap av poeng Jeg FATTER ikke med min ALLER BESTE vilje hvorfor i all verden det absolutt må være slik at man taper poeng hvis man vinner for lite mot folk som har mye lavere rating. Så forbanna usosialt!!! Ingen andre steder jeg har vært, har man det slik. Hva er i veien med å bare la være å gi poeng hvis man ikke vinner med nok? På den måten kan man fortsatt være sosial, og den som har høy rating kan fremdeles tjene noen få poeng dersom han vinner. Jaja, si gjerne at "du kan jo bare spille uten rating". Det er ikke det som er poenget og det vet du forbasket godt selv. Dessuten er det nesten ingen som gjør det og det er det en grunn til. Dessuten er det ikke alltid man kan velge å vrake i motstandere heller. Jeg er helt med på å stille høyere krav til score når ratingdifferansen er stor, men det får da !€#%!% meg være grenser AAARGGHGHHH | |
| RachelB | 2008-04-28 02:21 | |
![]() | er det blitt for alvorsfylt. ? | |
| Snirkel - Ikke medlem lenger | 2008-04-28 02:30 | |
![]() | Støtter egentlig "utblåsningen" din. Allerede når man har 1200 vs 1000 risikerer man å tape etter mitt syn for mange poeng dersom differansen mellom poengsummene ikke er stor nok. Det medfører jo bare mer fokusering på rating, og at man må velge vekk spillere som man kan tape 30p på om man bare vinner med ett par poeng. Prosenten burde egentlig vært nedjustert slik at det er mulig å ha knapp seier uten å tape mange poeng når summen er over 350p (2p) på standard brett, for da har man jo allered bevist at nivået er høgt. (over nybegynner) | |
| tivoli | 2008-04-28 07:25 | |
![]() | Helt enig i din frustrasjon. Om man innrømmer det eller ikke, så spiller vel alle for poeng og dette scoringsystemet bidrar kun til at man "skyr" alle med lavere rating. Men dette må man vel enkelt kunne gjøre noe med. En formel som må/kan justeres eller noe sånt...? | |
| Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-04-28 09:38 | |
![]() | Det kan godt lønne seg å få en høy poengsum, da vil jo spillerne ha en felles interesse av spare feltene en kan score høyt på. Spillet er mye mer interessant når en bygger videre på ord og åpner for spennende kombinasjoner. | |
| dotse | 2008-04-28 09:45 | |
![]() | Det er jo ikke snakk om poengsum. Det er snakk om ranking! Tallet sier noe om hvor god du er. Har du ikke slått en "dårligere" spiller med nok poeng - da har du ikke fortjent høyere ranking. Hadde du vært god nok hadde du vunnet nok. Dersom du mener at du er bedre enn rankingtallet ditt tilsier må du nesten bevise det Beste måten er å spille bedre:-) | |
| Philologicus - Ikke medlem lenger | 2008-04-28 10:11 | |
![]() | Om en mister rankingpoeng, er det vel bare å spille noen flere kamper? | |
| HanneH | 2008-04-28 10:19 | |
![]() | Helt enig med Philologicus, jeg raste fra 1650 til 1400 på ranking i løpet av en kveld. Det er bare å starte på nytt og klatre seg oppover igjen. Jo flere kamper jo mer moro :D | |
| FrøkenNilsen - Ikke medlem lenger | 2008-04-28 10:58 | |
![]() | jeg begynner å tvile på den rankingen selv nå... har alltid hatt ganske høy ranking(på en gammel profil) ... men nå går d bare EN vei... og d er til H** og litt forbi... av en eller annen grunn raser jeg så sykt i ranking, enda JEG syntes jeg spiller bedre en før.. men neida... minusen er litt av en forbannelse, får man den, så blir man ikke kvitt den | |
| ellw | 2008-04-28 11:56 | |
![]() | frøken nilsen og jeg har det sånn. Men trøsten er at når du kommer langt nok ned så går det oppover igjen.. :-)) | |
| ostepopp | 2008-04-28 23:00 | |
![]() | På vei nedover på rankingen, trøster jeg meg med at på profilsiden står det: Høyeste ranking 2008-04-10: 1615. Da kan jeg iallefall si at jeg har vært der oppe en gang. Så får det være et mål å slå rekorden fra 10. april 2008... | |
| Kraxmaskin | 2008-04-29 22:35 | |
![]() | Er delvis uenig i det som dotse skriver litt høyere opp i denne tråden, om at rankingen viser hvor god man er. Den viser kun hvor god man er i å spille med den taktikken som gir høy ranking. Ordspill kan spilles på måter, og man kan være særdeles dyktig i å spille på en måte som ikke fanges opp av rankingsystemet, og hvor de med høy ranking kanskje ikke vil kunne hevde seg. Ordspill har jo også flere topplister. Man kan ligge høyt på bingotoppen fordi man er flink med å finne lange ord, men likevel havne lavt i rankingsystemet. Det å være god kan altså bety så mangt, og hvis du har lav ranking kan du likevel være en dyktig ordlegger. | |
| inka | 2008-04-29 22:48 | |
![]() | Er det SÅ mye å irritere seg over da?? Dette er jo et spill, og selv om alle selvsagt vil vinne og få høy ranking, så er det tross alt et spill, og gidder man da å henge seg opp i alt? | |
| dotse | 2008-04-30 15:23 | |
![]() | Selvfølgelig er rankingen et mål på hvor god man er til å spille det som måles i rankingen. Utslagene er større i noen spill, ergo er rankingutslagene større. Ordspill er et spill med sine regler. Det er ikke en konkurranse i ordlegging. Fotball rankes etter antall mål, ikke etter antall pasninger | |
| sjøfareren - Ikke medlem lenger | 2008-04-30 18:11 | |
![]() | Kutt ut disse helsikes poenga. De er bare til irritasjon. | |
| matias | 2008-04-30 18:20 | |
![]() | Spill mot dem som er bedre enn dere, og du hvis du vinner, går du garantert ikke ned i ranking. | |
| sigvei | 2008-04-30 18:47 | |
![]() | Enhver god ranking må jo fungere slik at tittelforsvarere raser nedover på rankingen hvis de taper mot folk som har mye lavere score, og motsatt. Alternativet er jo at rankingen blir en konkurranse i å spille flest ganger! Personlig tror jeg at jeg ville syns det var kult at det var "mye på spill" hvis jeg var en dyktig spiller med høy ranking. Det er også en mulighet til å spille uranket, for de som ikke har oppdaget det. Da virker ikke resultatet inn på rankingen. | |
| Nirill | 2008-05-04 02:00 | |
![]() | Helt enig - vekk med minuspoeng! Jeg spiller ikke så ofte, og er ikke så god som mange av dere. Det betyr at ingen vil spille mot meg! Det er jo ikke noe morsomt. Kunne jo vært artig å sett og lært litt av de som er virkelig gode... Men får dessverre aldri sjansen til det. | |
| katinka | 2008-05-04 02:17 | |
![]() | Det kommer jo stadig nye spillere her, og alle starter på 1000, er det ikke slik? Noen av dem som har høy ranking ser ut til å skygge unna de som ligger på tusen eller litt over. Men der kan det jo være en superspiller, en det er skikkelig utfordrende og morsomt å spille med. Skal lure på om de langt oppe på listene har tenkt på det... | |
| ppp | 2008-05-04 14:14 | |
![]() | Rankingsystemet som er i bruk her gjør at det, for min del i alle fall, er mest interessant å spille med folk med omtrent samme ranking som meg, fordi da står man på like fot, og utslagene av tilfeldighet i brikketildeling blir mindre dramatiske. Dersom man spiller mot noen med vesentlig dårligere ranking og er veldig uheldig med brikkene sine slik at man taper med mange poeng, raser man mye lenger ned enn om man får samme resultat mot en som har samme rating. | |