Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 452

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
USA - Ikke medlem lenger2009-10-20 09:47
Antall innlegg: 1252

Tar du svineinfluensavaksinen ?

Skal du ta vaksninen mot svineinfluensa ?

www.abcnyheter.no/node/97 914

Selv er jeg skeptisk til langvarige bivirkninger og ønsker ikke ta denne.

Det er mange historier om ulike vaksiner som har gitt alvorlige bivirkninger.

Vaksinens langtidsvirkninger er ukjente og risikoen mener jeg derfor er for stor. Kanskje risikerer vi at mange/alle som tar vaksinen ender opp som arbeidsuføre om noen år. En nasjonal katastrofe på vei ?

HanneH2009-10-20 10:23
Antall innlegg: 2290

Jeg har ikke tenkt å ta denne vaksinen, men synes det kan være noe de som har andre sykdommer ved siden av kan vurdere å gjøre.

Men så har vi det med denne vaksinen som kon frem i media at den inneholder kvikksølv samtidig som det stoffet visstnok er forbudt i andre vaksiner for mange år siden.
Hvorfor skal da så denne godkjennes?

AnEstesia2009-10-20 11:21
Antall innlegg: 6

kvikksølv ja, men i så små mengder at det er ubetydelig. En volsen kvinne får i seg mer kvikksølv gjennom kostholdet, så det er vel neppe et godt argument...

darksome2009-10-20 11:31
Antall innlegg: 145

niks. generelt skeptisk til alle slags vaksiner. guttungen har ikke fått noen, aldri vært syk

darksome2009-10-20 11:34
Antall innlegg: 145

AnEstesia...
det er litt forskjell om man får i seg kvikksølv gjennom maten eller om det blir sprøytet rett i blodsirkulasjonen...

AnEstesia2009-10-20 11:39
Antall innlegg: 6

og det som havner i blodsirkulasjonen, kommer etterhvert ut i kroppen/vevet og vice versa. Fysiologi dette her...

Anitapita2009-10-20 11:43
Antall innlegg: 163

Denne saken er vanskelig, syns jeg. Angre kan man komme til å gjøre enten man tar den eller ei. Sannsynligheten for at det går bra om du tar den er stor, men det er også meget sannsynlig at det går bra om du får svineinfluensa uten å være vaksinert. Så langt lander jeg på at jeg ikke vil ha den, da jeg er mer skeptisk til langtids(bi)effekten av vaksinen enn til svineinfluensaen i seg selv.

Man kan selvfølgelig diskutere etikken i dette - vi beskytter ikke bare oss selv med en vaksine, men også de rundt oss ved å ikke være smittebærere. Likevel syns jeg det er drøyt å kalle det egoisme, det er fornuftig å være skeptisk til lite utprøvde medikamenter.

Duppedingser2009-10-20 13:43
Antall innlegg: 467

Det må skilles mellom organisk og uorganisk kvikksølv!

Organisk kvikksølv er det mest giftige kvikksølvet og blir som benyttet i vaksiner.
Pandemrix inneholder 5 mikrogram kvikksølv.

Hvilken informasjon man kan stole på og ikke er fortsatt ikke godt å si. Det er uansett svært mye vi IKKE vet som vanlige forbrukere. (Er det rart det eksisterer konspirasjonsteorier?)

Klart det er mange som er skeptiske:
www.nyhetsspeilet.no...-f lyer.jpg

På den andre siden:

Kvikksølvforbindelsen tiomersal er best for å forhindre bakterievekst når glasset er åpnet. "–Tiomersalmeng den man får i seg, er ubetydelig i forhold til de gamle vaksinene. Dessuten vet man at tiomersal går raskere ut av kroppen enn andre kvikksølvtyper. Derfor godtok man tiomersal fordi det er en pandemi der det er viktig å få vaksinen raskt ut til utsatte grupper."

"Seksjonssjef Svein Rune Andersen i Statens legemiddelverk mener det ikke er grunn til frykt når legemiddelfirmaene nå tilsetter kvikksølvforbindelsen tiomersal som konserveringsmiddel."

Duppedingser2009-10-20 13:47

www.youtube.com/watc...r_ embedded

plinGiBollen - Ikke medlem lenger2009-10-20 14:08
Antall innlegg: 10

Jeg tar den daglig!

ljusnan2009-10-20 14:56
Antall innlegg: 175

Tar den flere ganger om dagen - men har ikke blitt syk ennå.

gompedyret2009-10-20 15:07
Antall innlegg: 4381

Nå skal jeg ikke skryte på meg så mye kunnskaper om legemidler, men organisk kvikksølv hørtes rent umiddelbart like meningsfullt ut som sement-milkshake.

Cygnus2009-10-20 15:25
Antall innlegg: 44845

Godt poeng, gompedyret - jeg lurte litt på dette! Organisk gull finnes kanskje også da! Hmmm!

Duppedingser2009-10-20 15:57

Organiske kvikksølvforbindelser; det vil si forbindelser mellom kvikksølv og organiske grupper.

Altså er organisk kvikksølv, kvikksølv som inngår i forbindelser med karbon, uorganisk kvikksølv er altså kvikksølvforbindelser som ikke er i forbinelse med karbon.

Unntakene er karbonsyre og karbondioksid, som hører inn under uorganisk kjemi selv om de er karbonforbindelser.

spurven2009-10-20 16:32
Antall innlegg: 103

Ja, jeg skal ta vaksinen - kvikksølv eller ikke - håper å bli litt kvikkere - f eks i ordspill!!
Spøk til side - jeg har tenkt på dette med å smitte andre som kanskje ikke tåler en influ like godt som meg - kanskje.... Leser jo avisa og skjønner at det er en del engstelse ute og går. Men jeg lurer jo også på om vi her på berget er en flokk hypokondere - hvorfor hører vi så lite om denne influen fra utlandet? Er vi mer reddharer enn andre?

mammatilto2009-10-20 16:34
Antall innlegg: 101

nei,men burde nok gjort det har lungebetennelse

jenka2009-10-20 17:36
Antall innlegg: 61

Hadde tenkt å vaksinere meg, men etter å ha lest Aftenposten 20.10 ang bivirkninger ble jeg virkelig skeptisk. Det står BIVIRKNINGER AV VAKSINEN, ikke "mulige" bivirkninger. Hvis bivirkningene slår til blir jo alle skikkelig syke av vaksinen. Huff og huff!

Læfsa2009-10-20 17:50
Antall innlegg: 15

Nei, jeg skal ikke ta den... JA; jeg burde gjøre det, siden jeg er diabetiker.. Men jeg ser ikke noe vits i det...

Har egentlig ikke noe god grunn for hvorfor jeg ikke skal ta den.. Jeg bare skal ikke.. Hmm..

bearo2009-10-20 18:14
Antall innlegg: 888

Herlig å sjå nyhetsspeilet.no bli nevnt som ei kjelde som skulle ha noko som helst kredibilitet.

Ei side som meiner at norske fly gassar den norske sivilbefolkninga, at Norge har vore med på å lage eit værkontrollapparat som styrer været på jorda, at klimakrisa er eit påskudd for at rike land skal bli rikare på "samvittighetsskattar" samt å gi FN global makt, at CIA sine eksperiment med tankekontroll har lagt millionar av offer etter seg, at det foregår massehypnose av verdas befolkning, at kommunikasjon med utanomjordiske blir feid under teppet av USA, og ... det her er kanskje det beste ... ein planet skal kræsje i jorda, noko romvesen har gitt beskjed om - den norske regjeringa har laga huler i fjella til omtrent 2 millionar mennesker, samt mat for fem år.

Desse meiner altså at svineinfluaensavaksinen er eit massedrapsvåpen frå WHO for å sikre seg verdensherredømme. Hjeeelp!

Susanna2009-10-20 18:47
Antall innlegg: 26

Ja jeg skal fordi jeg har KOLS.

Viser siden: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 15 16 17 18 19 20
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?