Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 475

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Torill2009-10-24 10:57
Antall innlegg: 3658

påminnelse om forumsregler
Sitat:

* Bumping. Det er ikke lov å ”bumpe” en tråd oppover listen ved selv å svare på sine egne innlegg. Bumpede tråder blir låst.

Her har vel noen og enhver syndet, meg selv inkludert. Så bare en liten påminnelse til oss alle.
 
liselotta2009-10-24 11:20
Antall innlegg: 564

Rett som det er så dukker det opp nye tråder som tar opp tidligere tema. Da blir det henvist til de gamle trådene.
Skal en følge reglene så er det greit at andre skriver nye innlegg i disse, bare ikke trådstarter...... Best å få fram egen mening 100 % i første innlegg da, og for all del ikke komme med ytterligere kommentarer/tillegg senere. For det strider mot reglene må vite. Litt håpløst......
 
Torill2009-10-24 11:26
Antall innlegg: 3658

Liselotta, sånn jeg har forstått denne regelen, så har man lov å delta i en debatt man selv har startet, ved å svare på andres innlegg. Men før eller senere er det kanskje på tide å legge ballen død, eller hva det nå heter.
 
liselotta2009-10-24 11:35
Antall innlegg: 564

Du har nok forstått reglene korrekt. Men det blir litt håpløst når andre kan ta opp igjen tråden, men ikke trådstarter selv. Eller for å bruke ball-uttrykket: andre må gjerne sparke ballen i gang igjen, men ikke den som sparket først :-)
 
gompedyret2009-10-24 11:49
Antall innlegg: 4381

Jeg tror ikke du har noe å frykte, liselotta. :)

Den klassiske bumpingen er å kun skrive et enstavelsesord i den hensikt å få sin egen tråd øverst på lista igjen, uten altså å tilføre diskusjonen noe som helst.

Skriver man et innlegg med _innhold_, f.eks. nye momenter eller kommentarer, er det mye mindre sannsynlig at noen (inkludert spillverter!) vil reagere negativt på at tråden løftes opp.

Nå skal det sies at det har vært svært lite (om noe) behov for en bumpeparagraf i dette forumet og slik både håper og tror jeg det fortsetter. Sunn fornuft holder svært lenge!
 
kjeften - Ikke medlem lenger2009-10-24 11:54
Antall innlegg: 21

Men er det lov å svare på eget innlegg hvis man har noe å si? Enig med liselotta, merkelig regel!
 
gompedyret2009-10-24 12:04
Antall innlegg: 4381

Hvis man faktisk har noe å si vil det gå helt greit å svare på egne tråder.

"Bumpeparagrafen" er der for tilfeller der noen i ren "spam"-stil sender egne tråder til topps igjen uten annen mål og mening enn å få dem til topps.

Alle diskusjonsfora på nett har som standard en slik paragraf med i reglene, med god grunn. Men som sagt, her har vi vært forskånet for den slags problemer.
 
kjeften - Ikke medlem lenger2009-10-24 12:09
Antall innlegg: 21

Hvorfor minner man om den om det ikke er et problem?
 
liselotta2009-10-24 12:09
Antall innlegg: 564

:-) tror heller ikke at jeg har noe å frykte.

Men regner med at denne tråden/påminnelsen ble startet pga JamesO som har pustet liv i opptil flere av sine tidligere tråder. Det er ikke snakk om enstavelsesord, men meningsytringer.
Nå kan en jo selvsagt være uenig i innhold, ikke se poeng i engasjement rundt et tema osv osv. Men forumet skal vel være et fritt-fram-forum med plass til både nye og gamle tema, nye og gamle skribenter. Eller hva?
 
Den 10ende - Ikke medlem lenger2009-10-24 12:34
Antall innlegg: 9

Den va hyggelig av trådstarter å ta forumvertene sin jobb å minne oss på denne regelen. Kanskje hun er en forumvert wannabe?
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?