Spillrom
Sjiraffen8
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede8
Mobilspill
Pågående9 002

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Bokoman2009-10-28 21:38
Antall innlegg: 16

Chatting
Jeg oppdaget plutselig at det var enkelte som drev med chatting for å hjelpe hverandre under spill !
Hva er vitsen?
Er ikke meninga at det er for å hygge og teste seg selv?
 
HanneH2009-10-28 21:42
Antall innlegg: 2290

Hvordan oppdaget du det? Om det ikke kommer klart frem i ett spill med flere spillere som du selv deltar i, da kan du vel se det i chatten i spillet.

Mange her inne som spiller med hverandre daglig, og de bruker også chatten for å snakke med hverandre, men for å hjelpe hverandre med ord og bokstaver tviler jeg nok litt på. Det burde det vel ikke være tid til om man ikke spiller hurtig eller normaltid. Chatten bruker nok de fleste for å prate med hverandre, det gjør jeg ofte selv også, men har jo ingen ting med spillet og gjøre.
 
ajnor2009-10-28 22:24
Antall innlegg: 958

Regnes det som "å hjelpe hverandre" hvis jeg sier mot slutten av spillet: "F igjen..." og så svarer motspilleren med en setning om hvor h*n ser plass for f-en?
 
Bokoman2009-10-28 23:10
Antall innlegg: 16

svar til HanneH og ajnor
Personlig spiulledr det ikke noen rolle for meg om noen hjelper hverandre på den ene eller andre måten !
Det jeg lurte på var bare om ikke gleden ved å gjøre det selv forsvinner da?

 
horkar2009-10-28 23:38
Antall innlegg: 231

Jeg spilte en gang et spill med noen hvor vi hadde kjørt oss HELT fast og da spurte jeg hvilke bokstaver personen hadde så vi kunne klare å "spille" oss litt ut av "knipa". Var over 30 brikker igjen i "potten" så ble lissom så dumt å slutte spillet der..... Ser ikke noe feil i dette.
Syns ofte dette kan vise at man er litt mer opptatt av spillet og ikke bare poeng og ranking!
 
rbm2009-10-28 23:44
Antall innlegg: 859

Helt enig med Horkar...det er jo spillet som sådan som er poenget...for meg i allefall! Å motta eller gi litt hjelp gjør meg ingen ting..men jeg hjelper bare de som jeg spiller med...ikke noen i andre spill!!
 
Bokoman2009-10-29 08:27
Antall innlegg: 16

svar til horkar og rbm
Det dere nå skriver er jeg helt enig i,når det gjelder att du hjelper spiller som er i ditt eget spil !
 
HanneH2009-10-29 09:47
Antall innlegg: 2290

Jeg er også enig at man noen ganger må hjelpe hverandre under spill når det holder på å låse seg helt.

Men jeg ser nesten på det som litt utrolig at noen skal hjelpe hverandre via chatt under spill, derfor var det jeg spurte om hvordan du oppdaget det Bokoman. (mulig jeg er blåøyd :D )
Og siden juks ikke er tillatt her på Ordspill, så lurte jeg også, som spillvert, på hvordan du oppdaget det.

Jeg så en kommentar i felles chatt i Sjiraffen i går hvor du kommenterte det noen skrev, om det er denne hendelsen du sikter til så fikk du ett svar der også, som det er mulig du ikke så. Og det forklarte helt tydelig hva hensikten var, og har ingen ting med at noen jukser under spill og gjøre.
Det var derfor jeg spurte. Vi spillverter prøver å få med oss noe av det som skjer, men selv om vi er 10 stk. så er det ikke hele døgnet vi er pålogget, selv om det for noen kan virke slik :)
Vi er vanlige mennesker med både skole og jobb på dagtid og kveldstid for enkelte, så 24 timer i døgnet blir vel nesten håpløst for oss og dekke også.
Og oppdager dere ting som er mot reglene på Ordspill blir vi veldig glade om dere kan sende en av oss spillverter tips om det slik at vi kan få sett på saken.

 
mysteria - Ikke medlem lenger2009-10-29 11:14
Antall innlegg: 1124

Jeg håper i alle fall at dette innspillet ikke mistenkeliggjør det å observere andres spill. Det er både lærerikt og morsomt å observere, særlig for den som er ny på Ordspill :)
 
Bokoman2009-10-29 12:53
Antall innlegg: 16

svar til HanneH
Jeg beklager,men jeg hadde gått ut når det ble gitt et svar.
Uten om det så har du sett hva jeg mener, men jeg vet ikke hva som er lovlig eller ikke her.

svar til mysteria
Jeg bare lurer på hvordan man kan observere en annen`s spill?
 
horkar2009-10-29 12:54
Antall innlegg: 231

Går på startede spill og trykker på lupen ;)
 
rbm2009-10-29 12:56
Antall innlegg: 859

Du går inn på Startede Spill..finner det du vil se på og trykker på forstørrelsesglasset...lu pen..som det er bilde av.. :-)
 
rbm2009-10-29 12:58
Antall innlegg: 859

Ehh..LUPEN skal det være..
 
HanneH2009-10-29 13:18
Antall innlegg: 2290

Siden det er nevnt at man ikke vet hva som er lovlig her på ordspill, legger jeg inn kopi av det som står i reglene ang. juks.

"Juks er ikke tillatt. Juks er definert som:


Bruk av noen slags form for oppslagsverk og/eller programvare under spill, med den hensikt å forbedre kampresultatet.
Forbedre sin eller andres ranking ved fiktive spill, eller spill der motstanderene helt eller delvis avtaler kampresultatet på forhånd eller underveis i spillet.
Manipulering av topplistene:
- Avtale overgivelse av elefantmedaljen eller beholde den innenfor en valgt gruppe brukere
- Manipulering av kampligaen
- Manipulering av bingotoppene, for eksempel ved å spille mot seg selv, eller ved å avtale spill med andre spillere, som legger opp til bingoer med høy poengsum
- Ikke overholde regler som er satt i større begivenheter (for eksempel under NM).
- Opprette flere profiler med hensikt å manipulere topplistene.
Dersom spillverter eller administratorer mistenker juks i henhold til punktene ovenfor, eller annen åpenbar manipulering av topplistene, vil brukeren kunne motta en advarsel, men krav om å forklare mistenkelige spill. Dersom det avdekkes juks direkte, eller en brukers kampstatistikk og/eller kampresultat tilsier at det åpenbart er jukset, vil dette medføre at burkerprofilen blir suspendert. I alvorlige tilfeller eller gjentagende tilfeller kan brukeren bli utestengt fra Ordspill.no.

Vi forbeholder oss retten til å nekte brukere tilgang til Ordspill. Dersom brukere som er nektet adgang likevel oppretter medlemskonto til tross for skriftlig henvendelse fra oss, betraktes dette som datainnbrudd.

Gjennom å registrere deg som medlem forplikter du deg til å følge ovenstående vilkår."

Kan være mange nye her inne som lurer på akkurat dette også, så slike regler kan sikkert ikke gjentas for ofte. Men de finnes på startsiden under spilleregler. Der står også en del mer nevnt om dere har lyst å lese det.
 
Ø N2009-10-29 14:22
Antall innlegg: 725


At det som Bokoman nevner skjer er det vel liten tvil om da
jeg selv har opplevd dette noen ganger selv.

Kommer en gjest inn i spillerommet og spillestil og taktikk skifter
i samme øyeblikk som gjesten dukker opp.

Men å kalle dette juks er vel og dra det litt langt så lenge det ikke brukes noe form for oppslagsverk under spillet ?

Sett ned spilletiden Bokoman til ett raskere spill så blir denne muligheten redusert da denne taktikken
utvilsomt krever lang spilletid. :)
 
GreteSB2009-10-29 14:53
Antall innlegg: 7777

Ø N: Da må man jo ha en form for kommunikasjon, tlf. el.l. Gjesten kan jo ikke skrive noe i chatten i selve spillet. Er det noen som gidder det da?
 
Ø N2009-10-29 14:56
Antall innlegg: 725


Hva med PM under spillet da ;)
 
Torill2009-10-29 17:38
Antall innlegg: 3658

Nå lurer jeg på om noen begynner å bli litt paranoide her. Det er jo relativt ofte at noen er inne og observerer andres spill, men at det skulle være en sammenheng mellom dette og at man hjelper en av spillerne via privatchatt, har jeg ingen tro på. Skal naturligvis ikke utelukke at det kan ha skjedd, men det kan umulig ha vært på de to raskeste hastighetene. Det er jo mye mer sannsynlig at man får hjelp av en annen som er i samme virkelige rom som en sjøl og som står og henger over skulderen, men det ser jeg virkelig ingen ting galt i om det skulle skje.

Jeg blir ofte observert under spill (veldig sjelden i virkeligheten, det har hendt et og annet tantebarn har stått og kikket), men kunne aldri tenke meg å bruke tid og krefter på å få hjelp fra en kjent eller ukjent observatør på ordspill. Tror nok heller det kan være tilfeldig, at det har låst seg litt i spillet og så løsner det plutselig fordi motspiller har åpnet opp på brettet eller spilleren har byttet brikker.
 
Ø N2009-10-29 17:59
Antall innlegg: 725


Nei Torill jeg er ikke paranoid men når motspiller bekrefter
dette når jeg spør så må jeg tro på at dette skjedde.

Men jeg tviler på at dette hadde stor påvirkningskraft
på resultatet av kampen.

Ikke greier jeg helt og se at dette kan kalles juks heller
om du får hjelp av en i rommet eller på PM
til legg av noen få brikker.

Skal det gå over til juks under spill så må det etter min
mening byttes fysisk plass på spillerne.

Dvs at jeg starter kampen og du spiller den for meg eller at
du Torill spiller på brukernavnet mitt som meg.

Da beveger vi oss over til noe jeg vil kalle juks...... :)
 
Scrabla2009-10-29 18:00
Antall innlegg: 2275

Viser igjen til reglene HanneH limte inn. Det står ikke at det blir regnet som juks å få hjelp av mennesker, bare av program og ordlister. Om man har en god ordspiller hjemme som observerer over skulderen eller en venn på chat som observerer på skjermen, blir akkurat det samme.
Hva noen synes om det å ta i mot hjelp og hva noen velger å gjøre er noe helt annet.
Jeg ville bare blitt distrahert av det selv.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?