Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående9 002

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Rabiaz2009-10-31 18:37
Antall innlegg: 897

Knask eller Knep...!!
Halloween...nå sitter jeg her og er rimelig snurt. Jeg er veldig glad i barn altså, men akkurat idag er jeg veldig irritert for at de hele tiden ringer på og forstyrrer spillene mine!
Jeg er helt imot denne tradisjonen. Helt tullete!! Og om man protesterer ved å IKKE gi godis til ungene, så blir man uglesett av resten av nabolaget...og det går jo heller ikke!! Tenk å bruke masse penger på klær som skal brukes EN gang...og deretter må hele landet kjøpe inn nok PAKKET INN godteri, vel og bemerke, for alle som forstyrrer resten av kvelden din.
Hvorfor skal vi ha denne tradisjonen? Hva skjedde med julebukk? Hvor man faktisk gjorde noe for å få noe godt?!

Jeg har jo kjøpt inn en twist-pose og smiler pent til alle som ringer på nå...prater hyggelig og passer på å ikke si noe som kan oppfattes perverst av foreldrene som står gjemt bak buskene og passer på ungene...!!

Happy Halloween y'all!!
 
Rabiaz2009-10-31 18:42
Antall innlegg: 897

OOOPSS...la merke til en alvorlig og-å feil i innlegget mitt...beklager altså. Det skulle være "vel å bemerke".
 
Anja832009-10-31 18:44
Antall innlegg: 148

Delvis enig, MEN de aller fleste barna som ringer på er jo veldig hyggelige, i tillegg til at de ser morsomme ut. Og man må jo ikke kjøpe klær heller. Er alltids mye gamle greier man kan ta på.

Også skal jeg jo ikke skjule at jeg faktisk sitter her og venter på at datteren min skal komme hjem med kurven full av godis som hun kan dele med meg. ;) Og akkurat da kan jeg ikke mislike halloween.

Men enig i at julebukk er mye koseligere! :)
 
kallekanin092009-10-31 18:45
Antall innlegg: 69

Vi slo på oppfordring av utelampa for å signalisere at vi ikke er helt med på det her tøyset, men likevel kom det noen unger... Kan jo ikke akkurat jage dem, heller!
Gjett om vi skal ta fullstendig laus i romjula og vise naboene hva skikkelig moro er! :-D
 
Rabiaz2009-10-31 18:57
Antall innlegg: 897

Er enig med dere begge...hehe kanskje jeg er litt bitter fordi jeg verken har småsøsken eller barn som kan ta med godis til meg ;)
Joda, barna er faktisk veldig høflige.
Kallekanin, jeg leste også at man skal skru av lampen hvis man ikke ønsker besøk, men utelampene våre styres av sollyset :( Så de kan jeg ikke skru av....
 
slaraffen2009-10-31 18:57
Antall innlegg: 191

Jeg synes det er kjempemorsomt....for ungene...og meg..

Jeg hjelper gjerne barna mine til å lage til skummelt Halloween-party for vennene sine, og skumle kostymer.

Lager edderkopp-kaker og gøplete, giftig drikke til dem....

Har slukket alle elektriske lys som vises utenfra og laget ordentlig gresskarlykt ute og noen lykter med kubbelys i.....

Så jeg venter besøk av alt som kan krype å gå i nabolaget....hehe....
og da står jeg klar til å skremme livet av dem, når jeg hopper frem i døren og brøler, med blod rennende ut av munnen ....
så skal de få litt godteri...

Halloween er GØY!!
 
2smart4u2009-10-31 19:12
Antall innlegg: 319

Halloween Smalloween sier jeg
 
darksome2009-10-31 19:40
Antall innlegg: 145

ungen min går IKKE halloween, makan til tåpelig opplegg. har ringt på et par ganger her, men ikke f om jeg lukker opp. hvi de vil ha godteri, får de kjøpe selv.
 
Rabiaz2009-10-31 19:42
Antall innlegg: 897

Om jeg bare var like tøff.....
 
darksome2009-10-31 19:58
Antall innlegg: 145

ja, jeg er nok drømmenaboen, mwuahaha


irriterer meg faktisk litt.. kjenner sååå mange som irriterer seg over halloween, men de kjøper og deler ut godteri for dét.. er det rart det blir bare mere og mere utbredt? blehh
 
Rabiaz2009-10-31 20:09
Antall innlegg: 897

Er enig med deg.....men du skjønner, som utenlandsk må jeg være ekstra engasjert i alt....det er ikke mye som skal til før noen sier "Du Ola...gjett hvem som ikke ville gi godis til ungene...ja nettopp, den innvandrerfamilien i det hvite huset...forundrer meg ikke altså!"

Hehe...
 
gompedyret2009-10-31 20:09
Antall innlegg: 4381

Ikke en eneste ungesjel som har vært på døra her! Og jeg som har en bøtte kaldt vann stående klar og allting. Nedtur, altså.
 
Den 10ende - Ikke medlem lenger2009-10-31 20:13
Antall innlegg: 9

hater pessunger og dumme norske som vil være amerikanske med sine dritt tradisjoner
 
ajnor2009-10-31 20:34
Antall innlegg: 958

Her har vi verken slukket utlyset eller kjøpt inn godterier, og har hatt en stille og rolig kveld. Heldigvis har ikke denne overamerikaniserte "tradisjonen" slått helt an i vårt nabolag. :-)
 
mymlen2009-10-31 20:35
Antall innlegg: 701

Ja - så søtt kan det jo også sies...
 
mymlen2009-10-31 20:35
Antall innlegg: 701

Ooops - den var til den 10ende altså! :)
 
liselotta2009-10-31 20:37
Antall innlegg: 564

Gir dem hver sin pose samarin, kan komme godt med når alt snopet er fordøyet.
Ellers: en tøvete tradisjon.

 
darksome2009-10-31 21:00
Antall innlegg: 145

rabiaz, jeg tenkte faktisk på det også... jeg er "heldigvis" en utlending som ser norsk ut og gift med en nordmann, så jeg kan "tillate" meg å være kjip.... men ser den at det kan komme rasistiske utsagn når dere ikke gir :o
 
Rabiaz2009-10-31 21:30
Antall innlegg: 897

Hihi...morsomt :) Jeg får bleke håret blondt og få blå linser...så kan jeg endelig oppføre meg som den onde dama jeg er ;)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?