Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 246 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
kness - Ikke medlem lenger | 2009-11-02 16:34 | |
![]() | 50 millioner En venninne av meg har fått i oppdrag å redegjøre for hva hun ville brukt 50 millioner kroner på, hvis hun plutselig vant en slik sum... Hun står litt fast, og selv er jeg ikke mye til hjelp. Noen som har noen forslag??? | |
tjodleik | 2009-11-02 16:36 | |
![]() | Spare! Oppleve økonomisk frihet resten av livet. | |
Scrabla | 2009-11-02 16:45 | |
![]() | Investere og få pengene til å vokse slik at hun får nok både til seg selv og kan hjelpe andre. | |
baltez - Ikke medlem lenger | 2009-11-02 16:59 | |
![]() | Tror jeg ville brukt alt på aksjer i Lehmann Brothers, eller er det litt sent nå? | |
Vattnisse | 2009-11-02 17:02 | |
![]() | Står fast........ LOL | |
gompedyret | 2009-11-02 17:07 | |
![]() | Hun kan kanskje la seg inspirere av denne filmen: www.imdb.com/title/tt0088 850/ | |
twiver | 2009-11-02 17:07 | |
![]() | Det beste rådet jeg kan gi henne, er å gi de 50 millionene til meg !! Da behøver hun ikke bekymre seg lenger :) | |
liselotta | 2009-11-02 17:07 | |
![]() | Engasjere seg i et prosjekt; gatebarn f.eks. Investere og få pengene til å vokse, som Scrabla skriver. Kvitte seg med gjeld. Gi til familie og venner. Skulle vedkommende ha litt til overs: rive i et party på alle ordspillere :-) | |
kuami | 2009-11-02 17:31 | |
![]() | SOS-barnebyer tar gjerne imot slike summer og bygger nye hus og evt helt nye barnebyer. En slik donasjon ville gi mange barn håp for fremtiden, og det må føles meningsfylt for en giver. | |
peren - Ikke medlem lenger | 2009-11-02 17:33 | |
![]() | dersom jeg vant 50 mill.skulle liselotta fått 15 mill. | |
Alfa93 | 2009-11-02 17:37 | |
![]() | Bruk dem på noe man virkelig er interessert i! En organisasjon som arbeider for noe du liker, er med på eller bare synes er en strålende idè. Jeg ville f.eks. gitt alle pengene til en potensiell Scrabbleorganisasjon. Forutenom Scrabbleorganisasjonen, ville nok SOS-barnebyer stått høyt på lista. | |
ave - Administrator | 2009-11-02 17:55 | |
![]() | Hvem er "oppdragsgiveren" for venninna di? Det er jo interessant å vite om man skal forholde seg til moralske, etiske, sosiale eller økonomiske motiver for disponeringen av en sånn sum, eller er det kanskje ja takk til litt av alt? | |
liselotta | 2009-11-02 18:09 | |
![]() | peren: jotakk, skulle bare mangle forresten:-) | |
kness - Ikke medlem lenger | 2009-11-02 18:36 | |
![]() | ave: det er no Blindern-greier, kan ikke detaljene. Men gamle kjerringer blir som nye når de begynner å studere igjen - det har jeg fått med meg! Tror hun kan filosofere ganske fritt når det gjelder de 50 mill - og skal vel helst være litt kreativ. Å rive i et party for alle ordspillere kommer vel i den kategorien, vil jeg tro ;) | |
Scrabla | 2009-11-02 18:44 | |
![]() | ave har et viktig poeng. Her er fasiten pr. oppdragsgiver: BI - Investér pengene smart SV_fakultetet - Start et nytt prosjekt i Asia et sted VG - Bruk alt på en gedigen guttetur til Las Vegas I(U)ran - Sats alt på å bygge bomber LO - Gi alt til industriarbeiderene Konfirmantpresten - Send 100 misjonærer til Russland Norsk Fotballforbund - Kjøp 1 toppscorer fra Brasil | |
gompedyret | 2009-11-02 18:55 | |
![]() | Eller du kan gjøre som oljefondet: investere i regnskogødeleggelse, klasebomber og kullindustri. </bieinhard politisk brannfakkel> | |
lunefulle | 2009-11-02 19:22 | |
![]() | Hvor mye var det Kongo ville ha for French og Moland? Kanskje rekker 50 millioner til å få hjem ihverftall én kroppsdel til Norge? Jeg ville brukt dem på den høyre foten til French! | |
mymlen | 2009-11-02 19:27 | |
![]() | ÅÅ - tenk så mye man kan få ut av den summen.. Gratis gin til Ari i noen år f.eks., og det samme til alle landets aldershjem, redde et par fotballklubber fra konkurs (DER går det en del mill.), litt til regnskog og litt til u-hjelp, kjøpe opp Bjørvika og lage park rundt operaen istedetfor høyhus, redde Ylvingen fra fraflytting, gratis ferie til alle barn som lever under fattigdomsgrensen osv osv..her er det utallige prosjekter å ta fatt på! | |
miamaria | 2009-11-02 20:49 | |
![]() | hva med å verne et helt autentisk boligfelt i 70-tallsstil? hvitbeisede skoeskehus på rekke og rad. tenk å ligge to spadetak foran riksantikvaren! inngangspengene i fremtiden, fra cruiseriesende asiater, ville gi et fantastisk overskudd på sikt. | |