Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 436

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-11-03 20:08
Antall innlegg: 95

Codex Alimentarius
Aldri hørt om Codex Alimentarius?!

Det er akkurat hva de vil....

Codex Alimentarius er et FN-organ, og lager matstandarder.

Det høres jo hyggelig og ufarlig ut…?

Men i praksis representerer Codex direkte trusler mot din helse og frihet.

www.fritthelsevalg.o...am p;id=648
 
Cygnus2009-11-03 20:47
Antall innlegg: 44845

Eller kan det hende at I PRAKSIS er det produsenter av kosttilskudd som er aktive mot Codex alimentarius? Eg berre spyr!

Og i alle tilfelle synes jeg at akkurat i Ordspillforumet kunne vi holde diskusjonene LITT relaterte til det vi er her for! Er det virkelig bare meg som tenker det???
 
Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-11-03 21:15
Antall innlegg: 95

...og hva skulle vi diskutert da...? Dagens bingo?!?!?!

Codexen vil hindre det sunne og tillate annet - som skjult genmodifisert mat...og det jeg ikke ha..!

Vil du..?
 
Torill2009-11-03 21:19
Antall innlegg: 3658

Cygnus - Er man frelst, så ønsker man vel gjerne å frelse andre. Er forsåvidt litt enig med deg, det kan bli litt mye egne kjepphester enkelte ganger.

Til trådens tema: Jammen bra det settes grenser for hva det er lov å dytte i andre av såkalte kosttilskudd. Kosttilskudd lages og selges for å tjene penger, ikke fordi folk trenger det.

 
Helhet1 - Ikke medlem lenger2009-11-03 21:31
Antall innlegg: 95

Jeg er på ingen måte "frelst" - men jeg har veldig lyst til å fortsette med å kjøpe det jeg vil og behøver, både her til lands og fra utlandet.

Denne nye verdensomspennende loven vil hindre oss alle i det....

Kosttilskudd var ett fremmedord før - det er i de siste 20-30 årene det har dukket opp...hvorfor? Jo, fordi maten vår sakte men sikkert er industrialisert - den inneholder rett og slett ikke nok næringsstoffer...men desto mer gift.

Og vi blir sykere og sykere - behøver mer og mer medisin. Er det naturlig..?

Før dere alle føyser dette temaet bort...LES og UNDERSØK. Det vil bli ett faktum fra nyttår.



 
baltez - Ikke medlem lenger2009-11-04 06:29
Antall innlegg: 1398

Og når ble naturlige tomater bedre enn genmodifiserte tomater? Stakkars tullinger som lever i Norge hvor tomaten er råtten etter 24 timer.
 
darksome2009-11-04 09:03
Antall innlegg: 145

helthet1 <3

har prøvd å fortelle litt om CA til bekjente, men de bare rister på hodet de også.. håpløs, men men... jeg vet hva jeg spiser/ikke spiser, så får de andre gjøre som de vil.

minner meg forresten på at jeg må hamstre stevia før det evt er for sent, hehehe
 
bris12009-11-04 12:13
Antall innlegg: 2595

Kjøp frø, darksome, det gjør jeg.
 
anino2009-11-04 13:00
Antall innlegg: 196

Tenkte jeg ville finne svar fra deg her darksome ;)
 
Torill2009-11-04 13:05
Antall innlegg: 3658

Kan ikke tenke meg det finnes noe kosttilskudd som man ikke kan leve uten. Desverre er det mange som sulter ihjel i verden. Ikke på grunn av mangel på piller og ekstrakter, men på grunn av matmangel.

Vi som bor her i Norge kommer langt med å tenke litt på hva vi dytter i oss. Men vi har iallefall en så variert tilgang på matvarer at man skal være temmelig enspora om man ikke får i seg det man trenger av vitaminer og mineraler ved å spise mat.
 
bris12009-11-04 13:27
Antall innlegg: 2595

At det finnes mange som sulter i hjel i verden er vel ikke akkurat nytt, men hva som kan gjøres for å endre dette i stor skala gjenstår å finne ut av, og må være et globalt ansvar. Min del av ansvaret for dette ligger i de politiske valg jeg gjør.
At jeg tar kosttilskudd for å bedre visse helseproblemer ødelegger neppe for sultende mennesker i inn- og utland.
 
gompedyret2009-11-04 13:33
Antall innlegg: 4381

Sitat fra artikkelen i åpningsteksten:

"Det tas ikke hensyn til at tilskudd av vitaminer og mineraler er helt nødvendige for å opprettholde optimal helse."

Den var drøy.

Men at næringskvaliteten på matvarene jevnt over har sunket de siste femti årene er det neppe noe tvil om. Det _kunne_ vært spennende å diskutere hva som kan gjøres for å snu en slik trend, evt. hva som er årsakene.

Kosttilskudd synes jeg dog bør forbeholdes spesielle behov.
 
bearo2009-11-04 19:17
Antall innlegg: 888

Festlig. Når skal hjelpheileverdenereinkons pirasjon-folka komme med ei kjelde som ikkje virker til å vere snekra opp på fem minutt i Frontpage, som ikkje er eit samansurium om vas om alt frå jødar til romvesen til statlege massemord, eller som på eit eller anna vis har eit snev av kredibilitet?

Stanger du hodet i murveggen ti gangar vil muren framleis stå der, og det vil framleis gjere vondt.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?