Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 476

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
heidihi2009-11-24 08:19
Antall innlegg: 134

La meg vinne...?
Jeg driver som sikkert mange andre på å leser til eksamen (norsk allmennlærer). I den forbindelse trenger jeg hjelp fra dere. Jeg klarer jo ikke å ikke legge et spill sånn inni mellom (fordi jeg fortjener det!) men problemet er at når jeg taper så må jeg spille bare ett spill til... og enda ett... Så hvis dere lar meg vinne får jeg lest så mye mer. På forhånd takk!
 
Oheidia2009-11-24 08:49
Antall innlegg: 175

Hi Heidi
Øvelse gjør visst mester og jeg blir noen ganger hekta på "bare et spill til" når jeg taper. Mitt råd er: Spill når du føler du fortjener det (når pensum er lest og eksamensforberedelser er gjennomført). Bestem deg på forhånd hvor lenge du har tid til å spille og da må du jo uansett om du taper eller vinner slutte når du ikke har tid til mere. Spilte mot deg i går og det var morsomt. Ble jo nokså jevnt og neste gang slår du sikkert meg (for vi må jo bytte litt på).

Lykke til med eksamen!
 
Wibef - Ikke medlem lenger2009-11-24 14:38
Antall innlegg: 39

Lykke til med eksamen, og jeg anbefaler å logge helt av ordspill inntil du er ferdig. Man trenger pauser i lesinga, men dersom pausen ikke gir deg rekreasjon og mobiliserer negativt stress når du taper, er det ikke verdt å kaste bort tid på dette her inntil du har gjort det du skal gjøre de nærmeste ukene.

Jeg tror det er endel ufokuserte studenter her inne. Personlig er jeg i permisjon og forsøker mest å kose meg med lillesnuppa mi framfor å kaste bort verdifulle timer på nett.

Livet er jo ikke på nett. Det er der du er og rundt deg, og ordspill.no bidrar neppe til verken lykke eller merverdier i livet. :)
 
mymlen2009-11-24 19:40
Antall innlegg: 701

Sikker på at ikke det samme gjelder hvis du vinner - at du bare må ta ETT spill til, og så enda ett.... ? Lett å bli sittende i medvind også, spør du meg! :)
Lykke til med eksamen!
 
liselotta2009-11-24 19:54
Antall innlegg: 564

Beklager, men har 55 heldagsprøver i norsk som skal rettes. Trenger å vinne selv for å holde humøret og motivasjonen oppe :-)

Lykke til med eksamen!

 
sarita2009-11-24 20:06
Antall innlegg: 104

Du vet det bare er en ting å gjøre; ta pause fra ordspill, les til eksamen ;-)
 
heidihi2009-11-24 23:02
Antall innlegg: 134

Eller kanskje det burde vært en knapp som en trykker på også blir en utestengt i en uke... det er ikke så lett for personer som er totalt uten ryggrad å sitte med pc-en i fanget og så ikke gå bare
litt inn på Ordspill.
Og liselotta: du tok meg der, egentlig så ønsker jeg bare å vinne...
Også har jeg jo lest om Trym Are som gikk opp en karakter i norsk på grunn av ordspill, så hvis jeg spiller ordspill og sover med pensumbøker under puten, da går jeg vel opp to karakterer?
 
Alfa932009-11-25 01:03
Antall innlegg: 7771

Forsiktig! Tenk om spillvertene av ren barmhjertighet begynner å kaste deg ut av alle spillrom;) Forestill deg rankingen etter 5 spill med barmhjertighetsfrakobling er :P
 
AaseB2009-11-25 08:38
Antall innlegg: 8147

Barmhjertighetsfrakobling sknapp er eit fint, nytt ord:-)
 
gompedyret2009-11-25 20:11
Antall innlegg: 4381

Jeg har ingen kommentarer til sakens tema, men trådtittelen inspirerte til et aldri så lite spontant dikt:

La meg vinne, la meg rock n' roll.
La meg vinne til jeg mister all kontroll.
Oh aii-oh,
la meg vinne, la meg rock n'roll.

Beklager avsporingen, men av og til blir den lyriske kraften så alt for sterk for en vanlig dødelig.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?