Spillrom
Sjiraffen5
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede5
Mobilspill
Pågående8 476

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
gompedyret2009-12-04 16:41
Antall innlegg: 4381

Duften av nykokt nebbdyrstuing med ølsaus
Er du en slik som elsker fjas? I så fall kan du lese videre!

Da du var liten syntes du muligens det var moro å blande sammen ord tilfeldig slik at det dannet seg nye ord, uttrykk eller setninger. Vel, noen av oss blir aldri voksne og synes fortsatt sånt er gøy! Siden du sannsynligvis ikke skjønner bæret nå tar vi resten i den litterære formen "pressekonferanse".
----

-Hva er det egentlig du snakker om nå?
En utvidelse til Firefox som bytter ut "Firefox" i topplinja med en tilfeldig generert kulinarisk opplevelse. Originalen heter Firesomething, den brukt til å lage en norsk variant med mat-tema. Du risikerer tilogmed å støte på et par kjentfolk fra Ordspill!

-Hvorfor det?
Fordi det er moro, vel! Du VET jo at det er firefox du bruker, derfor kan du like gjerne bruke plassen til noe mer spennende. Med Firesomething får du en ny, spennende matrett hver gang du åpner et Firefox-vindu.

-Jasså! Hvordan fungerer den teknisk sett?
Den har 5 grupper av ord og korte uttrykk, når Firefox åpnes velges et element fra hver gruppe og settes sammen. Alt er selvsagt valgt nøye ut så enhver kombinasjon (stort sett!) skal gi mening. Fire av gruppene (bortsett fra en) har også et par blanke elementer, slik at du risikerer å støte på svært lite forseggjorte matretter. Andre inneholder alle fem elementene på en gang og kan fremstå som de rene kunstverk. Eller ikke. Kremt.

-Hva er så ulempen?
Det er ingen ulemper! Min erfaring er at Firesomething ikke sinker Firefox, den er kun aktiv i et tidels sekund når du åpner et nytt vindu. Du KAN risikere å bli så distrahert at du bare blir sittende og åpne nye Firefox-vinduer, slik to av prøvekaninene gjorde. Det ligger også i sakens natur at en del av kombinasjonene kan fortone seg som både bisarre, eller tilogmed direkte motbydelige. Jeg har sett både kattungegrateng og det som verre er dukke opp.

-Fysj og usj! Hvordan fjerner jeg denne styggedommen?
Skulle du av en eller annen grunn ønske å få tilbake gode gamle kjedelige "Mozilla Firefox" er det bare å avinstallere. Addons-->Firesomething -->høyreklikk og velg "uninstall".

-Den virker ikke! Buhu.
Ai, den var lei. I følge rapportene skal den virke på de fleste systemer, tilogmed på linux. På norsk Windows Vista virker den ikke, ut fra testene utført av Alfa93. Jeg vet ikke hvordan det kan fikses heller, for jeg er ikke akkurat noen programmerer.


INSTALLER Ordspill-utgaven av Firesomething:
www.home.no/gompedyr...sp ill2.xpi

Vil du lage din egen variant eller bare se hvordan originalen ser ut?
quitt.net/Mozilla/Ex...tc hed3.xpi

PS: Skulle du mot formodning komme over noe som faktisk høres godt ut, så gi gjerne lyd fra deg i denne tråden. :)
 
Sinabelle2009-12-04 16:48
Antall innlegg: 412

Hva med en saftig, nystekt gjeddeburger? *SLAFS*
 
Alfa932009-12-04 17:04
Antall innlegg: 7771

Woho, fikk det til :D
Selv med norsk Windows Vista ;)


En nydelig sjokoladegryte servert i vannseng. Herlig!
 
gompedyret2009-12-04 17:19
Antall innlegg: 4381

Alfa, så bra. :D

Stas at flest mulig får nyte godt av fjasets budskap.
 
Alfa932009-12-04 18:29
Antall innlegg: 7771

Awi serverer gjerne fastspikret hummer og kanarimilkshake.
 
Alfa932009-12-04 18:31
Antall innlegg: 7771

HanneHs favoritt: olivenribbe.

Digg ;P
 
nabodama2009-12-04 18:41
Antall innlegg: 119

Å nei !! har dere slakta Molo ?
 
USA - Ikke medlem lenger2009-12-04 20:50
Antall innlegg: 1252


Leverposteininnsmurte solsikkeoljeflamberte edderkoppbein servert på en seng av jungelsitronmarinerte gigantsommerfugllarver med sjokkgrillede sebratunger og finskivede oreganokrydrede løvehjerter Smaker faktisk utrolig godt. nam nam.
 
Bakerboy2009-12-04 21:06
Antall innlegg: 223

fløtegratinerte smultringer med ost
 
calvados2009-12-04 22:15
Antall innlegg: 26

Kan ikke annet enn å la meg imponere over adventsfantastiske ,-eller fanatiske? ordspillere:-)
 
awi2009-12-04 22:36
Antall innlegg: 2531

Hehe, fastspikret hummer og kanarimilkshake, gitt! Nå vet jeg hva jeg skal ha til middag i morgen :)
 
Alfa932009-12-04 22:37
Antall innlegg: 7771

Nå foretrekker du visst å servere overmoden frukt smurt utover bordet....
 
awi2009-12-04 22:46
Antall innlegg: 2531

Og der har vi desserten...
 
mumilein - Ikke medlem lenger2009-12-04 22:55
Antall innlegg: 192

morsmelkkakao
 
Fidelma2009-12-04 23:00
Antall innlegg: 3315

He he, jeg kjenner noen som fikk servert vafler som var laget av egen morsmelk. Det var siste gang de var på besøk der.
 
gompedyret2009-12-05 15:17
Antall innlegg: 4381

Oisann. Det er en feil ved utvidelsen jeg la ut som gjør at du ikke får tilgang til innstillingene. Sånn går det når man ikke tester forandringene man gjør godt nok! Fordelen med å få tilgang til innstillinger er blant annet at du kan legge til og fjerne ord selv.

Så, her er den korrigerte versjonen: www.home.no/gompedyr...ds pill.xpi

Beklager bryderiet!

PS: Hvis du aldri bryr deg om "options" trenger du ikke installere på nytt.
 
AaseB2009-12-05 21:56
Antall innlegg: 8147

Dette var ein artig add-on som eg ikkje visste om:).
Lasta ned originalen og la inn diverse kroppsdelar og problem.
Har dukka opp ei rekke interessante diagnoser. T.d. stille nesevrikk, kronisk kneskålbrokk og latent lungerystelse.
Lommelegen, here I come!
 
Alfa932009-12-05 23:32
Antall innlegg: 7771

Jeg måtte også prøve innstillingene... Nå får jeg støtt beskjeder som "Torill trenger flere n-er!" eller "Liddell takler ikke flere f-er"...
 
gompedyret2009-12-06 16:19
Antall innlegg: 4381

AaseB: Moro!

Det er det som er tingen med denne utvidelsen, at man kan være kreativ og gjøre den om til hva som helst om man vil, gjerne ett ord om dagen slik jeg gjorde i begynnelsen. Derfor det måtte være passende å promotere den litt her, der alle ord-elskerne er samlet. :)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?