Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 877

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
sinecera2008-05-03 19:42
Antall innlegg: 285

Hva med å introdusere brett uten poeng?
Ordspill har blitt en ubetinget suksess, det er flust med spillere hele døgnet og innleggene på forum får som regel bred respons.

Det som slår en er hvor forskjellige motiv spillerene har og hvordan mange blir irritert på andre som har andre motiv enn en selv. Ofte har jeg lagt merke til at folk klager på spillere som spiller taktisk og som legger ned tostavelsesord og ikke er interessert i å bygge. Dette er jo en taktisk nødvendighet all den tid det finnes felter for doble bokstav- og ordpoeng.

Mitt forslag er at det introduseres en fjerde type brett, et brett uten poeng. På et slik brett ville det å bygge ordene være hovedfokus, og vi ville kunne få mange artige kombinasjoner.

 
FrøkenNilsen - Ikke medlem lenger2008-05-03 20:18
Antall innlegg: 18

d finnes en versjon der du spiller uten ranking da;)
 
sinecera2008-05-03 20:22
Antall innlegg: 285

man vil jo gjerne telle poeng uavhengig av ranking
 
Bagdad2008-05-03 21:54
Antall innlegg: 28

Jeg synes det høres ut som en god idè.
Ikke først og fremst fordi andre vil tenke mindre poeng, men fordi jeg selv vil tenke mindre poeng.

Det er mange ganger jeg har valgt å legge et lønnsomt ord på færre bokstaver heller enn et fiffig ord på flere, som kanskje også ville åpnet brettet mer.
 
Kaelvata2008-05-03 23:38
Antall innlegg: 4

Men fiffige ord er ikke lett å få til, så lenge systemet ikke godtar alle sammensatte ord.

For min egen del så setter jeg både lange, ulønnsomme ord, for å åpne brettet og korte, lønnsomme ord. Det er alt ettersom.
 
baurora2008-05-03 23:46
Antall innlegg: 16

Spillereglene i det opprinnelige scrabble har jeg egentlig ikke satt meg inn i, men har ofte tenkt når jeg har spilt ordspill at det hadde vært fint med et belønningssystem for lange ord utover bingoen... Kanskje ikke veldig gjennomtenkt, rokker kanskje ved noen grunnleggende regler her, men hva hvis alle ord over 4 bokstaver f.eks ble belønnet med ett eller to ekstrapoeng pr bokstav?
 
bakko2008-05-04 01:30
Antall innlegg: 160

må bare mimre tilbake til den tiden jeg var aktiv innen diverse konkurranser....... Jeg deltok aldri for å vinne men for å gjøre det lettest mulig for motstanderen min å vinne...sånn er det ennå :)
 
sigar972008-11-06 20:07
Antall innlegg: 84

hadde egentlig vært kult med et brett med bare røde
 
matias2008-11-06 20:14
Antall innlegg: 1152

og fått 2187x ordpoeng for hver bingo? Hadde vært artig å prøvd, men det ville blitt avgjort veldig mye av bokstavene du får. Ganske enkelt, får du E,A,R,S,T... vinner du (mens i vanlig ordspill kan du få mye for C,P,Ø,Y... også)
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?