Spillrom
Sjiraffen3
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 844

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Helhet1 - Ikke medlem lenger2010-01-16 12:11
Antall innlegg: 95

Hva er The Meatrix?
Dette er noe ALLE bør lese og se:
www.nyhetsspeilet.no...e- meatrix/
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-16 13:41
Antall innlegg: 2649

Takk for interessant innlegg Helhet1.

Jeg har bare helt fort skumlest litt av teksten det henvises til.

De siste 10 årene har jeg vært gårdbruker bl.a.. Hver gang sauer sendes til slakteriet så synes jeg det er veldig trist, særlig med de sauene man har blitt bedre kjent med. Men sånn er nå det en gang. jeg tenker at det bare er kroppen til dyret som dør, mens sjelen lever videre.

Videre er det slik at dersom vi mennesker spiste mindre kjøtt så ville antallet gårdsdyr sunket tilsvarende pga etterspørselen ville minket. Det ville vært færre gårdsdyr og færre gårdsdyr ville fått livet i gave.

Det er gårdsdyrets skjebne å bli benyttet til menneskemat, uten denne skjebnen ville gårdsdyret aldri blitt født. Videre lever mange sauer gjerne 6 til 10 år på gårdsbruket og de har gode og fine liv med fine utmarkesbeiter , de har det bra den tiden de er på jorden.

Vil forøvrig si at jeg selv har vært vegetarianer fra ca 1994 til 1998.

 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-16 14:38
Antall innlegg: 1398

Hva menes med å bli bedre kjent med en sau?? Er det når dere begynte å sende julekort til hverandre?
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-16 14:53
Antall innlegg: 2649

Vi lever i forskjellige verdener baltez. Du lever i en materiell pengeverden, jeg lever i kontakt med naturen. Hva som er i min verden gir du stadig uttrykk for er ukjent for deg.
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-16 14:56
Antall innlegg: 2649

Skjønner selvfølgelig at du prøver å være morsom baltez, her uttrykker jeg imidlertid det grunnlaget som det virker for meg det du prøver å være morsom på.
 
usaklig2010-01-16 18:37
Antall innlegg: 1

Nyhetsspeilet er kvasiinformativ søppel drevet av komplette idioter. Hvis du virkelig mener at dette er interessant, så kan man vel si dere fortjener hverandre.
 
Woland2010-01-16 20:45
Antall innlegg: 85

Kjøtt og fett er godt og sunt!
 
Helhet1 - Ikke medlem lenger2010-01-16 21:11
Antall innlegg: 95

JamesO: Takk for innleggene dine - jeg tror nok dine dyr har det godt, og jeg skjønner hva du mener og føler. :-)

Er ikke vegetarianer selv heller, men jeg har enorm respekt og medfølelse med alt liv...og dyremishandling har alltid gjort meg syk og forferdelig trist... :-(

Jeg blir ofte overøst med tåpelige/ondskapsfulle kommentarer i de trådene jeg starter/kommenter, men jeg velger å tro at menneskene bak fortsatt sover - samfunnet vi lever i har gjort en god jobb der, dessverre..!
 
GreteSB2010-01-16 21:21
Antall innlegg: 7777

Helhet1: Alle har rett til å mene det de vil, men når du påstår at din virkelighet er det eneste rette må du regne med reaksjoner, selv om vi er enige om at ondskapsfulle kommentarer er bare tåpelig. Du provoserer meg fordi du er så skråsikker og alle vi andre i verden, majoriteten, er dumme og sover. Jeg har sett litt på de lenkene du viser til og de overbeviser ikke meg. De virker heller motsatt og paranoide.
Verden er ikke svart/hvit.
 
Helhet1 - Ikke medlem lenger2010-01-16 21:37
Antall innlegg: 95

gsbj: Selvfølgelig har alle rett til sin egen mening - men: Hvor kom opplysningene fra? Massemedia? Skolen? Staten?

Jeg tør være skråsikker iblant selv om det strider mot gjengs oppfatning. Hvorfor? Fordi jeg har lært å stole på "magefølelsen", intuisjonen, meg selv.

Om du har vært innom alle mine lenker i forskjellige tråder her - og ikke bare "sett litt" - så ville du fått en helt annen info enn det vi er vant med. Skremmende, ja - men svært realistisk.

 
Cygnus2010-01-17 10:22
Antall innlegg: 44845

Helhet 1: "Fordi jeg har lært å stole på "magefølelsen", intuisjonen, meg selv. "

bra det - det er bare ett problem, at ALLE kan hevde at akkurat deres magefølelse er den eneste riktige - jeg synes det er skremmende når folk argumenterer slik. Dessuten - det virker rart når du spør retorisk hvor "alle andre" fikk sine meninger fra - hvor fikk du dine fra? (de trådene jeg husker fra før lot til å basere seg på ymse Youtube-greier!)
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-17 14:19
Antall innlegg: 2649

Helhet1 sin mening om dette kan man ikke direkte tyde fra innledende innlegg. Dette erfart også basert på tidligere innlegg fra henne. Jeg har bare sagt min mening om saken postet til alle som filosoferer rundt moralen angående menneskers konsum av kjøtt.
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-17 14:33
Antall innlegg: 1398

Lurer på hvorfor vi har skarpe tenner jeg. Sikkert for å spise salat!
 
JamesO - Ikke medlem lenger2010-01-17 15:41
Antall innlegg: 2649

7 viktige ting som skiller menneskekroppen fra dyrene er
1. Oppreist gange
2. Tommel
3. Velfungerende hjerne
4. Tale
5. Vært på månen på basis av egen oppfinnsomhet
6. Spiser selvlaget lefse
7. Hører ofte på musikk
8. Drikke konjakk
9. Samler på frimerker
10. Har en globus hjemme
 
Hestegal2010-01-17 16:30
Antall innlegg: 38

11. Blir venner med dyrene før de sendes til slakting.
 
mumilein - Ikke medlem lenger2010-01-17 17:27
Antall innlegg: 192

katten min har tommel
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-01-17 17:35
Antall innlegg: 1398

Punkt 3 kan iallefall strykes omgående, de andre kan vel diskuteres.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?