Spillrom
Sjiraffen2
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede3
Mobilspill
Pågående8 914

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
RachelB2008-05-08 03:06
Antall innlegg: 11

Fordeler og ulemper
Fprdelen med å spille her er at man taper ikke penger.
Setter ikke hus og hjem i fare (unntatt kanskje husfreden, he he)
Ikke skal det normalt ikke gå på helsa løs (hvis man husker å spise og drikke innimellom)
ikke er det meningen at man skal få problemer med nervene heller(unntatt de som irriterer seg over alt og alle)
Man slipper å se motspilleren som kanskje piller seg i nesa, rister intenst på foten, eller har en masse mimikk man slipper å bli distrahert av.
Man slipper å evt lukte svette. røyk,eller kanskje dårlig ånde. Kanskje promping også.
Eller høre på tyggis-slafs, kaffe slurping, raping eller
klapring med tennene.
Man kan komme med utbrudd om motspilleren som dust, treging osv , og de hører ingenting.
Man kan legge ut ord og få masse poeng,og juble høyt, klappe seg på lårene,og råflire, uten at mortparten sperrer opp øynene og lurer på om man er riktig klok.

Og så er det jo så morsomt å VINNE!

Joda, klart man taper også.
Jeg spiller for å vinne, motparten min spiller, håper jeg, også for å vinne.
Da legger jeg spekulativt ut brikkene, ødelegger med HÆ og BÆ, og lykkes noen ganger, og andre ganger får jeg strategien min rett i fleisen av motparten.
Og det er jo så gøy å spille med noen som virkelig går inn for å vinne, og tar alle lovlige midler i bruk.

Hver gang jeg begynner å spille ett spill, tenker jeg at nå,nå skal jeg virkelig vinne overlegent, men men ,det er ikke alltid det slåt til.

Når jeg logger meg ut for kvelden, som oftest natten, har jeg både vunnet og tapt.

Mitt poeng her er at jeg syns det er mange her inne som klager over ting som er helt logisk i Scrabble.
Feks at man legger spekulativt, ødelegger for motparten, osv.Men det er jo en del av spillet!
Så lenge man følger reglene, og spiller spillet, og ordene som blir godkjent er jo likt for alle, så må man kunne se på dette som en positiv syssel.
Skjønner ikke vitsen med at man skal kjefte og irritere seg over alt. Da må man heller løse kryssord i ukebladene.

Kos dere alle sammen.




 
Yksi2008-05-08 07:31
Antall innlegg: 72

Som jeg selv skulle ha skrevet det!!! :o))
 
kness - Ikke medlem lenger2008-05-10 13:39
Antall innlegg: 1134

Vel talt, RachelB! At vi spiller forskjellig er bare med på å gjøre dette enda morsommere. Mange liker lange ord og spredt brett, de som er mest opptatt av rankingen spiller somregel lynraskt, legger ut færrest mulig bokstaver (eller bingoer!) og bytter ofte brikker. For noen er det viktigste å vinne, for andre er tankevirksomhet og fine ord det som gir den største gleden. Ære være de som får til begge deler!

25 av 30 på topp i Poengligaen er mannlige spillere, mens det er motsatt i Kampligaen. Noen som aner hva det kan bety? Veldig enig i at det å kunne skjelle ut motspilleren uten å støte vedkommende er en stor fordel ved å scrabble på nett:->
 
Kraft - Ikke medlem lenger2008-05-10 15:04
Antall innlegg: 22

Mennene har kanskje nokon som tar oppvasken for seg??
 
zerlina2008-05-10 18:41
Antall innlegg: 14

Jeg merker at alt etter dagsform og brikker og motstandere spiller jeg ulikt. Jeg liker best de gangene jeg klarer å legge lange ord selv om jeg kanskje ikke får så mange poeng. Noen ganger fordeler brikkene seg slik at det er naturlig med mange småord. Spiller jeg med noen med mye høyere ranking enn meg selv spiller jeg gjerne same strategi som dem for da klarer jeg oftere å henge med.

Men har ikke sansen for de som passer og bytter brikker hele tiden, syns det er litt ufint. Syns man bør prøve å bruke de brikkene man får utdelt.

Har det moro og klatrer saaakte men sikkert i ranking.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?