Spillrom
Sjiraffen20
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede20
Mobilspill
Pågående9 055

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
snowjoy2010-03-06 21:41
Antall innlegg: 11

Gamle spillere i ny forkledning

Heisann..

Jeg er så luta lei gamle spillere som dukker opp i en ny forkledning, og selvfølgelig er de navnløse og bostedsløse.. Er det ingen ting ordspill kan gjøre for å få stoppet dette...
 
May Lene - Ikke medlem lenger2010-03-06 21:45
Antall innlegg: 614

Nei. Det er ingen regler mot det, så det er fult lovlig.. sleng deg med du også :)
 
snowjoy2010-03-06 22:01
Antall innlegg: 11


Hei.. ja hvis det er fullt lovlig, burde virkelig ordspill.no jobbe for å kvitte seg med disse. Det blir jo nesten for dumt det du sier, sleng deg med du og...hallo, hva er vitsen?
 
Brottis2010-03-06 22:31
Antall innlegg: 77

Det er vel det samme hvilket alias de har ?
Hvordan kan en vite at de er "gamle spillere" hvis de er "navnløse og bostedsløse" - altså anonyme ?
 
Vintermor79 - Ikke medlem lenger2010-03-06 22:33
Antall innlegg: 18

Noen ønsker faktisk å få en fresh start,- so what???
 
baltez - Ikke medlem lenger2010-03-06 23:06
Antall innlegg: 1398

Jeg har akkurat gjort ferdig 12 år i fengsel, og er kjempeglad for at samfunnet gir meg en fresh start. Synes vi skal tenke likedan med ordspillere.
 
Vintermor79 - Ikke medlem lenger2010-03-06 23:12
Antall innlegg: 18

Hahahahahaha:D
 
Alfa932010-03-06 23:23
Antall innlegg: 7771

Snowjoy - Ordspill kan ikke jobbe med å kvitte seg med disse så lenge det er fullt lovlig. Og hva mener du vi skal gjøre - gjennomsøke hver eneste profil?

Å holde Ordspill rent for dobbeltprofiler ville bli en altoppslukende og omtrent umulig oppgave, som i alle fall ville ta vekk svært mye av min glede over det å være spillvert.

Hvis folk ønsker å opprette en ny profil, er det lite vi får gjort med det. De fleste spiller seg kapt og greit forbi den sonen hvor de er "farlige" for andre, og havner fort på sitt egentlige nivå.

Det beste du kan gjøre, er å sjekke profilene før du setter igang et spill med dem og se hvor mange kamper de har :) Det er lov til å bruke "nekt"!
 
snowjoy2010-03-06 23:42
Antall innlegg: 11


Alfa93; Greit svar fra deg. Tar det til etterretning:)
 
Mono22010-03-06 23:54
Antall innlegg: 2

Regner med det bare en profil per epostadresse?
 
Alfa932010-03-07 00:29
Antall innlegg: 7771

Det er det.
 
Wibef - Ikke medlem lenger2010-03-07 10:50
Antall innlegg: 39

Det er da forholdsvis enkelt å holde kontroll på brukere som står bak flere profiler. Som regel får de tildelt meget like IP-adresser for pålogging av isp-leverandøren sin og administrator kan lett sjekke hvilke adresser som er koblet til ulike brukernavn. Ved en konkret klage, kan man ta en søk på ip på egen database og se om den er brukt før.

Men dersom man legger norsk lov til grunn på en spillside og ikke vil ha egne regler på dette, så for all del! :)
 
Alfa932010-03-07 11:39
Antall innlegg: 7771

Vi har ingen oversikt over nye spillere, og vil antagelig heller aldri få det.

Det er heller ikke slik at hvem som helst kan sjekke IP når som helst, det er en del arbeid forbundet med dette.
 
Mono22010-03-07 21:18
Antall innlegg: 2

Dessuten fins det plasser, jobb/skole/diverse trådløssoner på flyplasser/cafeer etc, som alle vil dukke opp som samme IP.
 
Galois2010-03-08 00:07
Antall innlegg: 86

Jeg klarer ikke helt å skjønne hvorfor man skal etterforske folk med flere profiler så lenge ordspill faktisk tillater at man har det.
 
gerdmarie2010-03-08 07:16
Antall innlegg: 265

Enig med Galois.
 
Wibef - Ikke medlem lenger2010-03-08 23:20
Antall innlegg: 39

Poenget mitt er at det er en relativt smal sak å rydde opp i profiler dersom man faktisk vil gjøre det. Argumentene om at det er så arbeidskrevende og vanskelig stemmer rett og slett ikke.

At man ikke gidder og synes det er helt greit med nygamle brukere er vitterlig noe helt annet.
 
Alfa932010-03-08 23:36
Antall innlegg: 7771

At det er tidkrevende er ikke noe hovedargument, det lar seg gjøre, men det er ikke bare å sjekke IP på alle og enhver, og vi sitter faktisk ikke med lister over alle medlemmer, nye eller gamle. Skulle vi da få sjekket alle nye spillere, ville det enten kreve at vi fikk tips om enkeltspillere, eller vi måtte sette oss ned og bruke tid daglg på å gjennomsøke nye spillere.

Ikke alle kan sjekke IP, og det er en del regler å følge før en eventuell utestengelse.
Som noen nevnte ovenfor, ville det ikke være så heldig om vi IP-bannet en skole eller et kollektiv.

Mulig du har erfaring med slikt fra andre steder, Wibef, men saker og ting gjøres vel litt forskjellig.

Som sagt - så lenge det er helt lovlig med flere profiler her, kan vi selvsagt ikke sitte og luke dem ut. Jeg skjønner at det er irriterende for enkelte, men det er altså ikke bare bare å skulle begynne å sparke ut dobbeltprofiler helt plutselig.
 
Alfa932010-03-08 23:43
Antall innlegg: 7771

Du kan forresten godt se på det som at jeg "ikke gidder" å bruke tid på det. Det er noe som sikkert kunne gøres, men da antagelig på bekostning av andre ting jeg gjør her, som å følge opp forumet, brukere som stiller spørsmål, arrangere turneringer, godkjenne og avvise bilder osv. osv. Jeg må innrømme at å prioritere å sitte og luke ut profiler istedenfor disse andre oppgavene blir noe feil for meg.
Mulig jeg er lat, men det kan jeg leve med.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?