Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående8 313

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kasikalli2010-03-22 15:50
Antall innlegg: 446

Katteproblem
Nå er det 4 år siden vi fikk katten vår. Svart og nydelig. Hun har aldri vært særlig kosen, men koselig og søt. Men etter to år fikk vi en katt til, for vi ville også ha en kosen en. Men like etter fant vi den død på gatekanten. Den svarte gamle katten vår som hadde blitt veldig glad i nykatten, ble veldig trist da hun forstod at den vat død. Katten vår var fortsatt ikke kosen, så vi skaffet oss enda en katt. Den vi har nå. Men den gamle katta vil ikke ha den nye katten i huset. Så hun er gretten og sur, og kommer aldri inn. Vi har satt mat og drikke inni uthuset vårt. Vi har også varmet det opp. Men stakkar katten vår har ingen ekte hjem. Hva skal vi gjøre da? Jeg syns kansje det blir best for henne å avlives, men det vil ikke de andre i familien! Vi løfter henne tvungent inn av og til, men hun korer for å komme seg ut. Vi kan ikke trøste henne, for hun freser med en gang, og er veldig gretten. Noen som har et tips til hva vi bør gjøre?

ninamams2010-03-22 16:02
Antall innlegg: 22

synes dette var snodig.. her er det tydelig tegn på dominans.. jeg har selv 4 katter og det er ingen problemer der.
hun må jo ha opplevd noe skummelt en gang.. jeg vil jo råde deg til tålmodighet, men det har dere jo vist hvis katten er 4 år..
katter er veldig selvstendige og denne katten har bestemt seg for å bo der dere har stelt i stand. har hun hatt kattunger ? hun kan ha vondt siden hun freser når dere løfter henne. hva m en sjekk hos veterinær ? det anbefaler jeg på det varmeste. analkjertler kan bli betente og da vil reaksjonen bli som hos denne pusen. Lykke til ! Hilsen Nina fra dyrebeskyttelsen mandal

solfridpeder2010-03-22 16:42
Antall innlegg: 219

hei Kasikalli.katten din er enkelt sjalu---prøv en stund gi den ikke mat--så vil katten din komme inn å spise ---katten er en egoist----og den vil bestemme--har hatt kattunger for 10 års-siden--kattemor er død--men har en monsemann igjen med blåe øyner--fyller 10år ---15 april --hører ikke--men er flink å passe seg.--hs

Cygnus2010-03-22 16:48
Antall innlegg: 44845

Hei Kasikalli - det går seg vanligvis til med kattesjalusi og alt det der, men det høres ut som om din katt er ekstra nærtakende dersom det har gått to år med sinthet. Vi har en katt som ble sur da det kom en ny, og hun freser ennå til den innimellom, samtidig som de også tyr sammen i farens stund og sånt. Kanskje du skal prøve Solfridpeder sitt råd og se hva som skjer? Men jeg lurer på om hun kanskje ikke har det bra og er syk på noe vis?? Hva gjør forresten den nye katten når hun ser den gamle? Lykke til - dersom ingenting hjelper, og hun er frisk, bør du heller få den omplassert enn å avlive den!

Anja832010-03-22 19:59
Antall innlegg: 148

Veldig enig med Cygnus i at dere heller bør omplassere den enn å avlive den. Mamma hadde en katt som ikke gikk sammen med de to andre kattene deres. Selv etter lang tid fungerte det ikke, og katten var redd for de andre og mistrivdes veldig. Hun gjemte seg ofte så de andre ikke skulle finne henne. Selv om det var trist for mamma og pappa, valgte de å omplassere henne. De var så heldige at ei venninne av mamma kunne ha pusen, og nå har hun det veldig bra! Det som var viktig for henne var at det ikke bodde noen andre puser der, og det tror jeg vil bli viktig for pusen deres også. Man bør jo ikke risikere at hun kommer til nok et hjem der hun ikke kommer overens med andre puser.

Hang Hung - Ikke medlem lenger2010-03-22 22:01
Antall innlegg: 93

kattemat - fikk nettopp en ny betydning.

kasikalli2010-03-23 13:51

Katten min har hatt barn... Men det er to år siden nå, og hun har aldri vært noe menneske-elsker. Men den første katten vi fikk etter denne, ble hun bestevenn med etter et par uker. Uansett vil ingen ha en så gretten katt. Men den nye katten vi har nå er nok litt for innpåsliten får den gamle katten, den vil hele tiden leke med henne. Den gamle katten føler seg ikke velkommen noen plasser untatt i uthuset. Men kansje vi skal ta henne til vetrinær, så han kan finne ut problemet. Foresten, hun freser uansett om vi løfter henne eller ikke.

mabe1402010-03-23 20:17
Antall innlegg: 7

Hei! Hadde det samme problemet med mine katter... Men det jeg gjorde var at jeg ga den gamle katten masse oppmerksomhet, i kos og klem, og den første som får mas eller noe godt. Gi katten masse godt nå å da, slik at katten føler at han/hun er sjefen. Det ligger i kattens natur å holde seg alene, og være sjef. Denne katten tror jeg føler at den er for "svak" for å dominere katt nr 2... Bare prøv å gi den gamle katten mye oppmerksomhet og det jeg sa. Du burde også holde begge katter innendørs i noen dager, så de forstår at de kan være venner. Dette funka på mine katter

resturantmat2010-03-23 20:33
Antall innlegg: 23

Jeg skal prøve ideen din, men katten vår godtar desverre ikke kos. Og når vi holder henne inne, skraper hun på døren og mjauer som en gal! Men jeg skal prøve å følge trikset ditt.

resturantmat2010-03-23 20:34
Antall innlegg: 23

(Du skjønner jeg er lillebroren til Kasikalli.)

miamaria2010-03-23 21:12
Antall innlegg: 1002

katten deres har det ikke slik som den hadde det før.
egentlig er den vel i ferd med å bli en slags villkatt.
men den har det svært godt til å være en slags villkatt!
hvorfor ikke bare la den få leve livet sitt i fred, slik den selv ønsker?

Duppedingser2010-03-23 22:14
Antall innlegg: 467

Skaff en hund, sa har de en felles fiende og allierer seg!

kasikalli2010-03-24 14:51

Katten vår ønsker ikke å være vill, hun bare føler seg ikke velkommen.

tante g2010-03-24 17:23
Antall innlegg: 94

Jeg driver med omplasseringskatter, har hatt mange triste skjebner i hus opp gjennom årene. Nå har jeg 6 stk, med brokete fortid. Noen av dem er bestevenner, mens andre bare deler mat og hus. Min erfaring er at noen katter har rett og slett dårlig kjemi. Jeg antar at det er som med meg (og andre mennesker), noe klarer jeg rett og slett ikke å kommunisere med. Enten må du tvinge gamlekatten til å leve med den nye, det vil si holde dem stengt inne til de finner en våpenhvile. De vil antagelig aldri bli bestekompiser, men de vil antagelig lære seg å leve med hverandre allikevel. Å mate den gamle katten ute er en dårlig løsning, den vil da føle mindre og mindre tilhørighet til familien. Jeg håper forresten den er sterilisert. Jeg tror altså det beste er the hard way. Katter er utrolig tilpasningsdyktige, så jeg tror ikke det er noen umulig oppgave å få dem til å leve sammen. Lykke til.

kasikalli2010-03-29 10:12

Katta er sterilisert.
Men katten vil ikke bli venn med den nye, så den gjemmer seg.

Wego2010-03-29 11:51
Antall innlegg: 1

Det var dumt å få ny, den ville ha glemt den første katten etter en stund.

Kanutten612010-03-29 13:26
Antall innlegg: 20

Jeg har hatt katt hele livet, men jeg hadde en hunkatt som var veldig huskjær til hun fikk kattunger. Hun fikk p-piller etterpå og hun ble sint og vanskelig og begynte å frese, knurre og bite og jeg kunne ikke håndtere henne lenger. Etter en tid ville hun ikke være hos meg lenger, men kom hjem og spiste mens hun knurret.... Jeg traff på henne i nabolaget etpar ganger, og hun ville ha kos mens hun gikk og knurret og småfreste. Katter er sære dyr og de bestemmer stort sett selv hvordan de vil ha det. Kanskje katten din syns det er greit slik det er nå?

kasikalli2010-03-29 18:29

Katten min er Ca likens som din tror jeg.

stumpeguri2010-03-29 20:24
Antall innlegg: 366

katter kan bli gal av p-piller!!
men i dette tilfellet tror jeg det er så enkelt at dem hater hverandre.noen katter går bare ikke overens uansett hva du gjør......ja sjalu helt sikkert også.ville prøvd det rådet du fikk ovenfor og holde dem innetengt i huset noen dager og se hva som skjer....lykke til....ps:æ har en bengaler og han er dominant han og kommer aldri livet til og aksepter en annen katt i huset...han eier meg!!

kasikalli2010-03-30 21:09

skal prøve

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?