Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 302 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
lillemy001 | 2010-04-06 11:13 | |
![]() | jovasvitne jeg respekterer at andre har et annet syn enn meg, men respekterer ikke at dei kommer på døra mi og plager meg og f... ikke vil gå igjen.. | |
lillemy001 | 2010-04-06 11:14 | |
![]() | jehovasvitne er vel rett navn på dei:) | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 12:04 | |
![]() | Hvordan skal de ellers spre det triste budskapet sitt ? | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 12:06 | |
![]() | De må da respektere at du vil de skal gå , om du sier det. ? Hva har du opplevd ? | |
indolent | 2010-04-06 12:13 | |
![]() | hadde jeg kunnet noe mer om det, så hadde det jo vært hysterisk morsomt å diskutere.. f.eks det tallet på 144000 + -, (tallet er tatt ut av eventyrboka som kalles bibelen) som skal regjere jorden... men hva skjer med de resterende jehovas vitnene da? på verdensbasis er de sikkert fler, så hvem blir da utvalgt? | |
USA - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 12:18 | |
![]() | Også det at de tror på at mennesket skal stå opp fra graven med den kroppen de gikk med på jorden. At sjelen overlever døden er greit, men liksom at kroppen skal gjennoppstå etter å ha ligget begravet i dager eller år, får en til å lure på om disse menneskene har noe som helst fornuft igjen mellom ørene. | |
mumilein - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 12:44 | |
![]() | De dreper sikkert ingen da, hvis de skal være så snille. | |
Sydsklie | 2010-04-06 12:52 | |
![]() | De ringte meg. Høflig var hu som ringte og aksepterte når jeg sa at jeg var interessert. Så det er stor forskjell på predikantene fra JV. Jeg har opplevd at i de siste årne har JV blitt mye roligere, ikke slik aom Lillemy beskriver. Men det er gysla artig å diskutere med dem hvis en har tid. | |
twiver | 2010-04-06 13:46 | |
![]() | Hmmm Sydsklie, klart hun aksepterte at du var interessert !!! Eller mangler du et IKKE i innlegget ditt ? | |
Sydsklie | 2010-04-06 15:37 | |
![]() | Hmmmm - synes det er vanskelig å få med alle ordene jeg. Helt riktig twiver det mangler et IKKE. :) | |
miamaria | 2010-04-06 17:24 | |
![]() | gåte: hvem er det som går og går og aldri kommer lenger enn til døra? | |
ajnor | 2010-04-06 18:02 | |
![]() | Hehe.... Det er nok Jehovas Vitner, det, miamaria... Det er nok heller sjelden de kommer lenger enn til utsida av ytterdøra hos folk de prøver å besøke. ;-) | |
Holger | 2010-04-06 18:51 | |
![]() | Gjør som Falsk og Mathisen: Inviter dem inn. Da blir de stille, for det har de aldri opplevd før. | |
heidihv | 2010-04-06 20:27 | |
![]() | Kjære Indolent! Vær så snill å ikke kall Bibelen en eventyrbok, det viser ditt lave kunnskapsnivå og din manglende respekt for den tro som er mest utbredt i verden -kristendommen. Jehovas vitner er ikke Kristus etterfølgere (=kristne) og bruker en "bibel" som er sammensatt fra mange ulike oversettelser og derved "redigert" BIBELEN derimot er den eneste "religiøse" bok som ikke er omskrevet for å passe inn med tidenes endringer og bare det synes jeg er grunn til å vise litt respekt! Selv er jeg lærer, mamma, kone og KRISTEN! Jeg sliter med sviktende helse, men takker Gud for de gode dagene han gir meg. Og mine elever og mine barn hører stadig den samme leksen fra meg: Lær om andre folks tro, alle typer tro, først da kan du velge eller vrake, MEN fremfor alt; LÆR slik at du kan respektere andre mennesker og deres tro, for da får vi en fredeligere verden! Og neste gang Lillemy001 eller noen av dere andre, får Jehovas vitner på døra så vær høflig og si "nei takk" eller som Holger sier; inviter dem inn og hør hva de har å si. Er du kristen og blir i tvil om forskjellene, er det bare å spørre om dere kan ta trosbekjennelsen sammen, da kommer forskjellene frem. Husk, vil du ha en bedre verden, så start med deg selv, vis RESPEKT for andre så vil de respektere deg. Og er du troende (uansett religion) så BE FOR mennesker du ønsker skal dele din tro. Dersom din Gud er virkelig, så vil han flytte inn i deres hjerte og gi frelse og fred DERSOM de vil ha ham der :) Vi skal ikke dytte Gud på noen, fortell til den som vil høre! Og be heller for de andre. MEN VIS RESPEKT! :) | |
Kirsti | 2010-04-06 20:31 | |
![]() | Jeg vil virkelig ha meg frabedt at noen skal be for meg. Jeg respekterer at andre tror, og forventer den samme respekten tilbake. Det innebærer også at de troende avstår fra å be for meg. Det er respektløst, det! | |
picassa | 2010-04-06 20:50 | |
![]() | Selv her i Spania,har vi stadig noen danske medlemmer av Jehovas vitner utenfor porten.De kommer ikke lenger paa min eiendom. naboen min som er katolikk,synes saa synd paa dem at hun alltid invterer dem inn paa te.Det maa vel vaere nestekjaerlighet paa sitt beste hehe. | |
lillemy001 | 2010-04-06 21:34 | |
![]() | heidihv: jeg prøvde å si neitakk på en høflig måte. Jeg sa jeg stod i statskirka og at jeg respekterte alles syn, men han mannen var direkte uhøflig.. Damo som var med var ok, ho prøvde til og med å rettleie han mannen utfra det jeg sa men han var ekkel og var ikke intereser i det jeg sa.. da blir jeg irritert... Kan dei ikke bare ta en høfligt nei for et nei.. må dei stå og kvervulere hele tiden.. ???? | |
minos - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 21:41 | |
![]() | Troende har (ofte?) en lei tendens til å påpeke at vi som avstår fra overtro er dømt til en slags mystisk fordervelse ETTER at vi ikke lever lenger. Dem om det. Misjonerende som har ringt på hos meg har høflig blitt avvist og jeg har ikke opplevd at noen har vært frekke. Kanskje de heller har sett litt triste ut? | |
Zygote - Ikke medlem lenger | 2010-04-06 22:10 | |
![]() | Heidihv: Godt å høre at din tro er en styrke for deg. Hold godt og hardt på den! Men misjon er noe som dessverre følger religion i de aller fleste (av)arter av kristendommen. Ja, de troende har til og med en bokstavelig befaling om å spre læren. Og det er jo akkurat det som ble problemet for lillemy001... Hvis noen burde vise mer respekt er det dessverre nettopp de troende. Husk at for mange gir livet mer mening uten noe guddommelig. | |
indolent | 2010-04-06 22:14 | |
![]() | At jeg ser på bibelen som en eventyrbok, er min fulle rett. jeg har også all rett til å ytre mine meninger, som også andre har. jeg prøver ikke å "frelse" noen, eller omvende dem på noen måte. at du tror på gud, er helt opp til deg. jeg tror ikke heller på tor og odin, om det er til noen trøst. | |