Spillrom
Sjiraffen | 1 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 1 |
Mobilspill
Pågående | 8 304 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
MisterX - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 07:50 | |
![]() | Nok er nok,hold blodtrykket nede. ordSPILL-javel et SPILL.Spill skal være avslappende og gøy.Dette er I K K E syting men konstatering av fakta. Hvor gøy er det imidlertid når: du skal åpne -har 7 konsonanter-du legger LN=4p for å minske "skaden" du får 2 nye konsonanter så bytter du alle 7 får 7nye konsonanter bytter igjen får 6 kons. og en I eller Æ bytter igjen og får tilbake 5 av de sju du byttet 1. gang spiller du da tilfeldig har du som regel allerede tapt dette kan gjenta seg over bortimot alle 30. spill den dagen-resultat 600p tapt,blir grisebanka av "dårlige" spillere byttebrikkefunksjonen er nesten en vits-hvem har ikke oplevd å få W 5-6 g,siste gang da det bare er 6 brikker igjen i "banken" Har prøvd med brettspillet (mange ganger).og har kommet til at sansynligheten for at byttede bokstaver kommer igjen og igjen, er 1/3 av her. du "skal" i snitt ha nesten 3 vokaler pr. runde- så det rart at du kan spille en hel dag nesten uten vokaler. det skjer ikke så ekstreme ting når du spiller på brett nok engang jeg syter I K K E, og værsåsnill (dere morsomme- elsker humor selv) ikke angrip norskbruken min -men innløgget. for å begrense poengtapet -spill STANDARD-(men det er jo ikke like artig) | |
Poffity - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 08:29 | |
![]() | Det er ikke noe farlig å syte litt, altså. :) | |
Torill | 2010-04-12 09:33 | |
![]() | Hvis jeg får uvanlig mange konsonanter, får motspiller uvanlig mange vokaler. Når disse vokalene kommer ut på brettet, legger jeg mine konsonanter inntil, og vips har jeg laget et eller flere ord. | |
Alfa93 | 2010-04-12 10:41 | |
![]() | Synes jeg oftere får en helt merkelig fordeling når jeg spiller på brett ;) Noen dager funker rett og slett ingenting, andre dager går det som på skinner :) | |
anino | 2010-04-12 13:23 | |
![]() | Veldig varierende for alle dette, har også opplevd det.. Noen ganger har man rett og slett bare uflaks... | |
gemini - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 13:48 | |
![]() | Har opplevd dette flere ganger. Kjedelig | |
MisterX - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 14:30 | |
![]() | til Torill : Du har vel oppdaget at det er dobbelt så mange konsonanter som vokaler ? Så forklaringen din til success er vel litt lettvin. | |
MisterX - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 14:32 | |
![]() | svar til alfa 93 : du har vel neppe spilt mye scrabble som mener det du sier? | |
MisterX - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 14:33 | |
![]() | alfa93, tror du skriver innlegg FOR å skrive innlegg. | |
srosas - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 15:08 | |
![]() | Har opplevd å få W tre ganger på rad etter bytter,da det har vært 0 til 15 brikker utlakt på brettet -sannsynlg ? Kjenner meg veldig godt idjen i innlegget. (det heter utlagt) | |
VeldiGlad | 2010-04-12 15:21 | |
![]() | 600 poeng ned? Stakkars deg! (ironi ja) Har selv gått ned nærmere 2000 i rank på en dag, flere ganger. Har også gått opp like mye på kort tid. Det varierer både med min egen form og evne til å konsentrere meg, og selvsagt har det med (u)flaks å gjøre også. Noen ganger gir brikkemajoren deg rett og slett møkkabokstaver. Det skjer på ordspill og det skjer i virkeligheten. Sannsynlighetsregning for dette er helt meningsløst. Spill har et element av flaks i seg. Hvis man ikke tåler dette bør man kanskje vurdere en pause i spillinga? | |
mymlen | 2010-04-12 15:26 | |
![]() | Må du være ufin selv om du er frustrert, MisterX? Det svaret ditt til Alfa ligner da ingenting. Men: Om du blir (sitat) "grisebanka av dårlige spillere" så burde det slå deg at disse muligens har opplevd det samme som deg, nemlig å rase ned i rank p.g.a dårlige bokstavkombinasjoner. Kanskje noen anså deg for en "dårlig spiller" etter at du hadde rast ned 600 i rank? Sist, men ikke minst - dette er da et spill. Om blodtrykket ditt skulle stige til truende høyder p.g.a det, så kan det være lurt å satse på annet tidsfordriv. Å gå lange raske turer er bra for blodtrykket! God bedring. | |
twiver | 2010-04-12 15:57 | |
![]() | Livet er IKKE rettferdig Livet er IKKE likt for alle MEN livet er VERDT å leve..... Sagt på en annen måte : Ordspill er IKKE rettferdig Ordspill er IKKE likt for alle Men ordspill er VERDT å spille :) Ha en fin dag og se lyst på det :) | |
Alfa93 | 2010-04-12 15:58 | |
![]() | Jeg har spilt en del Scrabble, MisterX:) Har vokst opp i en spilleglad familie, og Scrabble er blitt spilt siden jeg var ganske liten. I det siste har jeg også spilt en del med Ordspillere, på treff og slikt. Det skal sies at naturligvis er det stor forskjell på å spille med to og fire spillere :) Stort sett synes jeg fordelingen er ganske jevn. Noen ganger er jeg skikkelig uheldig, minst like ofte er det motspilleren som er det. Det er en del av spillet :) Bytt brikker-knappen bruker jeg flittig, stort sett hjelper det. Noen ganger gjør det det ikke, så taper jeg spillet. Det er også en del av spillet. Om jeg taper for en høyranket eller lavranket spiller ikke egentlig så stor rolle, jeg taper stadig vekk mot folk som har langt lavere ranking enn meg! De har gjerne en annen spillestil enn jeg er vant til, eller har en god dag. Kan jo ellers gjøre deg oppmerksom på "nekt"-knappen, MisterX. Hvis du ikke ønsker å spille mot lavrankede, kan du markere navnet deres når de entrer spillet ditt, og deretter trykke "nekt". Dette er off topic, men jeg ser ikke helt poenget med å skrive innlegg FOR å skrive innlegg? Mitt svar var ment som et bidrag til diskusjonen. | |
Kirsti | 2010-04-12 17:05 | |
![]() | Det er rart med det. Jeg får W og bytter den. Motspilleren min får den og bytter den. Jeg får den igjen og bytter. Motspilleren får den igjen og bytter. Og sånn holder vi på helt til den legges ut på brettet eller en av oss blir sittende med den helt til slutt. Skulle ønske jeg skjønte hvorfor det der skjer. | |
kjell-t-ring - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 17:16 | |
![]() | Haha, for en gjeng? Er dette noe å DISKUTERE? Sjansen for å få tilbake byttede konsonanter er selvfølgelig identisk i ordspill og brettscrabble. Å påstå noe annet er ren og skjær idioti og vitner i beste fall om korttenkthet hos autor. "Stort sett synes jeg fordelingen er ganske jevn" sier Alfa93. Nei, jasså?! Hoho! | |
mymlen | 2010-04-12 17:16 | |
![]() | hehe "...og sånn går nu dagan'..." (en gang gjorde jeg noe skikkelig smart forresten. Jeg LA UT w'en! Men ikke spre det rundt her inne, kan være greit å ha et ess eller to i ermet) | |
Alfa93 | 2010-04-12 17:21 | |
![]() | Så morsomt at du melder deg inn i gjengen av oss idioter, Kjell-t-ring :) | |
cod - Ikke medlem lenger | 2010-04-12 17:36 | |
![]() | Mister x. Begynn med nettpoker. | |
Nordavind | 2010-04-12 18:00 | |
![]() | Sometimes you're ahead, sometimes you're behind. The race is long and, in the end, it's only with yourself. Men for all del, få ut frustrasjonen:) Kanskje vi kan opprette en "utblåsningstråd"? Ikke en tråd der vi skal diskutere, men der man (om man har en dårlig dag) kan poste det som irriterer en akkurat nå. Er medlem flere plasser der det er sånne tråder, og det fungerer ganske så fint. Jeg tror jeg oppretter en nå. | |