Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 15 |
Mobilspill
Pågående | 8 403 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Gullis | 2010-04-25 19:16 | |
![]() | Lagring av bilder på nettet Jeg har lenge tenkt på å lagre bildene jeg har på pcen et annet sted slik at ikke alt forsvinner den dagen pcen eventuelt tar kvelden. Det jeg lurer på i den forbindelse er om det er noen som har noen tips til nettsider som kan være greie å bruke til dette formålet? | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-04-25 19:19 | |
![]() | Hva med en cd eller ekstern harddisk? Vil aller mest annbefale en ekstern harddisk til ett par hundrelapper, så er du SIKKER på at de hverken blir stjelt fra andre nettbrukere, eller tapt den dagen nettsida legges ned. | |
Gullis | 2010-04-25 19:33 | |
![]() | Ja kanskje det er like greit med en ekstern harddisk. Jeg syntes det hørtes så enkelt og greit ut å bruke en nettside til å lagre bildene, men det er som du sier May Lene litt kjedelig å miste bildene dersom nettsida legges ned. | |
aquariussoul | 2010-04-25 19:40 | |
![]() | Eller du kan lagre de på www.fotoknudsen.no - enkelt og greit :) | |
Nordavind | 2010-04-25 19:49 | |
![]() | Husk at ingen netttilbydere (så vidt som jeg vet) stiller noen garantier mot tap av bilder. De fraskriver seg som regel alt ansvar om serveren deres går under og bildene forsvinner. Så gjør som May Lene sier, kjøp en ekstern harddisk der du har en kopi av alle bildene. Jeg eier to eksterne disker fra Western Digital, og kan anbefale en av dette merket. Når det er sagt er det meste av disker fra de store leverandørene sikre. | |
slaraffen | 2010-04-25 19:58 | |
![]() | Jeg lagret en stor mengde bilder på Eurofoto for noen år siden. De reklamerte med at det var gratis å lagre så mye du ville i uoverskuelig fremtid, hvertfall så lenge de ikke endret regelverket sitt!! Etter et par år fikk jeg beskjed om at de hadde nytt regelverk og nå var endret til betalingstjeneste. Valget mitt ble da å enten måtte laste tilbake bildene mine til min egen PC, eller kjøpe dem tilbake på en cd fra Eurofoto. Da jeg så oppdaget at eneste måten å føre bildene tilbake til min PC på, var å laste ned ett og ett bilde, ble jeg skikkelig frustrert med tanke på flere tusen bilder jeg hadde lagret der.... Så eneste reelle alternativ var å kjøpe tilbake mine egne bilder brent av Eurofoto på en cd, og selvsagt betale for det. Dette provoserte meg så kraftig at jeg siden ikke har benyttet slike nettsteder, enten burde de laget et system for lettere tilbakeføring av bildene eller brent dem gratis på en cd til kundene som hadde gått inni dette i den tro at dette skulle være gratis. Nå vurderer jeg sterkt å kjøpe en slik tjeneste igjen, for det blir fryktelig mange bilder å ta vare på etterhvert og cd-er og eksterne harddisker hoper seg opp de og. Å kunne lagre og organisere i mapper på en server hos en fotobutikk på nett er i grunn en veldig bekymringsfri måte, og synes vel det er ok å betale litt for det. Men jeg vil undersøke litt mer om hvilket regelverk de forholder seg til når det gjelder sikker lagring, jeg tror de fleste store, kjente har seriøse og betryggende rutiner. | |
mcsnurp | 2010-04-26 17:55 | |
![]() | Jeg valgte fotoknudsen fordi Telenor hadde valgt Fotoknudsen som samarbeidspartner i forhold til lagring av mobilbilder. Det ble sagt at dette var pga lagringssikkerheten hos Fotoknudsen. | |
Valpen | 2010-04-26 18:05 | |
![]() | Hva med en minnepenn Der har jeg mitt - enkelt og greit | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-04-26 18:21 | |
![]() | Minnepenner har som regel ikke store lagringsplassen. Samt de koster mye. Å velge èn ekstern harddiskt på en terrabyte for ca. 500kr er lurere OG lettere enn å bruke flere tusen kroner på å ha flere hundre minnebrikker/penner som holder 16 gb per stk. | |
lunasumner | 2010-04-26 18:26 | |
![]() | Jeg bruker både ekstern harddisk pluss lagring på flickr.com som er et av de største fotostedene i verden. Det er ikke gratis, men de har en fantastisk bra fullskjermmodus for fremvisning + organisering og deling av bilder er veldig enkelt. Anbefales! | |