Spillrom
Sjiraffen12
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede12
Mobilspill
Pågående8 448

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Obelix2010-05-16 14:04
Antall innlegg: 15

Dårlig oppførsel hos motspiller
Her om dagen startet jeg et nytt spill hvorpå en motspiller raskt meldte sin interesse. Vi startet spillet, men ganske raskt fikk jeg noen kommentarer jeg ikke vil gjengi her. Umiddelbart forstod jeg ikke hva det dreide seg om, og jeg spurte hva vedkommende mente. Den ufine kommentaren ble bare repetert før vedkommende avsluttet spillet brått. Dagen etter meldte samme spiller seg for et nytt spill jeg startet. Det gikk ikke opp for meg at dette var samme person før jeg startet spillet, men da det gikk opp for meg konfronterte jeg personen med den dårlige oppførselen fra dagen før. Personen svarte ikke, og jeg hadde bestemt meg for at jeg i hvert fall ikke skulle avslutte spillet på samme måte og spilte ferdig. jeg tapte så det sang,og da fikk jeg svaret. Personen hadde slengt dritt fordi jeg kun skrev 3 bokstavers ord. So what, om det er det som gir mest poeng så spiller vel det liten rolle. jeg mener fortsatt at det ikke er grunn nok til å slenge spydigheter på den måten dette ble gjort.

Scrabla2010-05-16 14:07
Antall innlegg: 2275

Det er ingen grunner som unnskylder det å slenge spydigheter.
I slike tilfelle ber vi dere om å ta kopi av chatten før du lukker spillet, og meile den til en av spillvertene.

Fidelma2010-05-16 14:29
Antall innlegg: 3315

Spillvertene har anledning til å utestenge de som ikke kan oppføre seg, så det er viktig at vi får beskjed om slike spillere.

Det dere ikke må gjøre er å navngi vedkommende i forum eller felleschat. Ta derfor direkte kontakt med en av oss.

Duppedingser2010-05-16 14:47
Antall innlegg: 467

Men hva er vitsen med å skrive om dette i forum? Hva er det som gjør at du trur dette er interessant for andre ordspillere?

Dette er privat mellom deg og spillvertene!

Sydsklie2010-05-16 15:24
Antall innlegg: 703

Duppe da - jeg elsker disse trådene og bare venter på at noen legger ut nick før spillvertene får moderert. Så kan jeg oppsøke disse spillerne å få masse drit slengt. Tenk så kult å møte en spiller som hater korte ord - bare legge småord og forkortelser - sperre som bare det og få mer og mer ufine kommentarer etterhvert som spilleren blir mer og mer frustrert. Det hadde vært skikkelig kult azz.

mglo852010-05-16 15:25
Antall innlegg: 6

Greit for oss andre å vite at vi bør ta kopi av chatten og sende til en spillvert-? Så lenge man ikke navngir noen er det vel ikke privat-?

Fidelma2010-05-16 15:36
Antall innlegg: 3315

Å bli utsatt for sjikanering er noe alle bør slippe på Ordspill. Dessverre er det innimellom noen som ikke greier å forholde seg til normal folkeskikk og gjeldende regler for nettstedet. Så lenge trådstarter ikke har navngitt vedkommende, ser jeg ingenting galt i at dette tas opp i forum.

Dessuten gir det spillvertene en mulighet til å minne alle om at vi kan kontaktes dersom noe ugreit skjer.

Stig_752010-05-16 15:50
Antall innlegg: 218

Duppe: Dårlig dag i dag? Ingen vits i å la akkurat det gå ut over andre..

bearo2010-05-16 17:18
Antall innlegg: 888

Jajaja.. Desse daltane klarer aldri oppføre seg.

nordicrose2010-05-16 17:23
Antall innlegg: 51

Synes det er bra at sånt også kommer med i en tråd, så andre også får vite at man kan ta kopi av chatten osv. Men ville jo vært enda mer interessant om vi også fikk vite hva vedkommende skrev;o)

Obelix2010-05-16 17:54

Siden det var jeg som startet tråden så kan jeg jo si at jeg aldri har lagt ut navnet på motspilleren, ei heller hva den personen skrev i chaten. Men til spørsmålet som en av debattantene her stiller: hva er poenget med å ta det opp her i forumet? Jo poenget mitt var å vise at slik oppførsel ikke bare skal få fortsette. jeg hadde en aldri så liten ide om at kanskje flere mente det samme og at den eller de som ikke kan oppføre seg leser tråden her og tar et hint.

Når det gjelder kopi av chat etc så var dette noe helt nytt for meg, så sånn sett har jeg og tydeligvis noen andre også lært noe nytt her i dag. Da var ikke trådstarten helt bortkastet likevel. Ha en flott søndag og en minst like bra morgendag.

Obelix2010-05-16 18:22

Og en ting til Duppedingser, du skrier følgende: Hva er det som gjør at du trur dette er interessant for andre ordspillere?

Dette er privat mellom deg og spillvertene!

Med mindre du er talsmann for en større gruppe her på ordspill så burde du kanskje moderere deg noe i måten du generaliserer og dikterer på. Selv om du ikke syns ting er av interesse så kan det være det for andre.

ellen12345 - Ikke medlem lenger2010-05-16 18:23
Antall innlegg: 60

Jeg synes også det er helt greit å ta det opp, jeg traff nemlig antagelig samme spiller i dag tidlig, og selv om jeg egentlig skjønner jeg ikke bør la meg provosere, gjorde jeg det, samt det ødela noe som skulle være en hyggelig morgenstund. Så for min del, takk, deilig å se det ikke bare er jeg som reagerer...

Bortsett fra det jeg opplevde i dag, synes jeg det er veldig hyggelig å spille her, deilig avkobling, og med unntaket i dag, bare møtt hyggelige høflige folk, uansett vinn/tap :-)

Obelix2010-05-16 18:25

enig med deg ellen12345, masser av hyggelige folk her som kan leve med måten folk legger bokstavene sine på, men så møter man en tulling innimellom som man der og da blir litt oppgitt over.

lureri2010-05-16 18:32
Antall innlegg: 8

Tap og vinn, med samme sinn sier nå jeg da :)

heidihv2010-05-16 18:35
Antall innlegg: 90

Takk Obelix for at du tok dette opp! :) Det gjorde jeg også da jeg opplevde noe slikt som du forteller om. Og jeg syntes det var godt å få vite hva jeg skulle gjøre og hvordan det skulle gjøres. Og jeg vil takke spillevertene som tar dette alvorlig. Det er veldig fint å vite at flere reagerer på det samme og at det faktisk blir gjort noe med! :)

At man bare legger tre-bokstavsord er da helt naturlig hvis man ikke har flaks med bokstavene, skjønner ikke hvorfor noe skal klage på det. Dessuten vil man jo gjerne vinne og da legger man det man kan. :) Hvis medspillere ikke liker det, får de merke seg hvem vi tre-bokstaver'ne er og la være å spille med oss :)

Duppedingser2010-05-16 19:22
Antall innlegg: 467

Sier bare det jeg mener, alt man trenger å vite står under "Vanlige spørsmål og svar"

"Hvis du har problemer med Ordspill eller vil klage på en annen spiller kan du ta kontakt med en spillvert. Dette kan du gjøre via chat i spillrommet (spillvertene er da markert med + foran navnet sitt og lilla farge på navnet) eller ved å sende en melding til en spillvert."

Jeg er litt ufin fordi det er så mange slike tråder, og jeg skjønner ikke hva man skal "diskutere". Hadde du holdt deg privat hadde du også sluppet kommentar fra meg, ser du litt av poenget mitt eller? ;)

gompedyret2010-05-16 19:56
Antall innlegg: 4381

Ønsker du kontakt med en spillvert er denne tråden et veldig fint utgangspunkt: www.ordspill.no/foru...ea did=4763

Den kan du også finne nest øverst i forumet for spørsmål. Husk: vi er her for deg!

(dvs, vi er også her for å spille ordspill, men du skjønte sikkert hva jeg mente likevel)

Gubbjävel2010-05-16 20:16
Antall innlegg: 235

Det må da være opp til enhver å skrive det man ønsker i et spill, om det er tre eller fem bokstaver spiller da ingen rolle.
Er det noen som ikke tåler det får de opprette eget spill under navnet " Min. tre bokst"
Stå på alle sammen, om dere skriver korte eller lange ord, er dere fremdeles velkommen hos meg.

wstine - Ikke medlem lenger2010-05-16 20:40
Antall innlegg: 2369

enig med bearo, disse daltene klarer aldri oppføre seg, henger i skjørtet på mamma livet ut...........

Viser siden: 1 2 3 4
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?