Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 448

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-05-17 08:50
Antall innlegg: 710

Profilbilde
Vi trenger en oppmykning i reglene for profilbilde.

Det må da være bedre med et dårlig, uklart, mørkt, langdistanse, osv...- bilde enn ikke noe bilde i det hele tatt.

Selv sendte jeg inn et profilbilde som ikke ble godkjent av spillvertene fordi det var for mørkt, men jeg er sikker på at forum ville blitt bedre på flere måter om folk kunne få godkjent slike og lignende bilder som faller utenfor dagens regelverk for godkjennelse av profilbilder.

Hva mener dere ?

May Lene - Ikke medlem lenger2010-05-17 09:24
Antall innlegg: 614

Kan du ikke bare sette på det gamle bildet ditt? Du har da fått noen godkjente før?

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-05-17 11:12

Det nye bildet mitt var like mørkt som det gamle bildet og lignet mye, men var morsommere så jeg tenkte det nye bildet da ville bli godkjent også.

Kan jo selvfølgelig be spillvertene vurdere det gamle bildet mitt igjen, men synes det blir så kjedelig å sette det gamli bildet inn igjen. Vil jo ha et nytt bilde inn.

gompedyret2010-05-17 11:55
Antall innlegg: 4381

En grei og konstruktiv måte å starte diskusjon på, Jerry1, derfor skal jeg forsøke å gi deg et ordentlig svar.

For en tid tilbake startet spillvertene en intern diskusjon om nettopp bildegodkjenningen og hvordan vi kan få en mest mulig ensartet og rettferdig vurdering av bildene.

Det vi kom fram til, foruten større enighet om hvordan vi tolket reglene, var at vi skulle bli en smule strengere og at vi skal bli (enda) flinkere til å la flere spillverter vurdere bildet dersom det er tvil.

En smule strengere, altså. Dette har ikke noe med at spillvertene liker å være strenge, det er rett og slett en følge av at vi nå er mer samkjørte og vurderingene vil (iallefall i prinsippet) basere seg mindre på den enkeltes skjønn.

Reglene har også blitt reformulert og tydeliggjort, slik at det forhåpentligvis blir enklere å se hva som er tillatt og ikke. Disse vil vi få ut så snart som mulig.

Så til spørsmålet om oppmyking av reglene. Dette blir en personlig betraktning:

I begynnelsen syntes jeg bildereglene på Ordspill var håpløst strenge. Jeg var vant til at det meste var tillatt, så lenge man ikke akkurat la en penis på bordet. Men etterhvert har jeg tødd opp og liker i grunnen denne policyen bedre og bedre. Profilene blir adskillig mer interessante med gode profilbilder, og nettstedet som helhet får en høyere kvalitet. En kvalitet jeg mener forringes dersom vi skulle senke kravene.

Gjør vi det vanskelig for folk på denne måten? Nesj. Alle har bilder av seg selv som tilfredsstiller Ordspills kriterier. Om man av ulike årsaker ikke ønsker å bruke disse er en ærlig sak, men det er i så fall fordi man ikke VIL, ikke fordi man ikke KAN.

Sånn, da var det straks tid for slips!

Torill2010-05-17 11:59
Antall innlegg: 3664

Godt å høre du stiller i slips Gompe, DET hadde gjort seg på profilbildet det!

Jerry1 - Ikke medlem lenger2010-05-17 12:51

Vel. Min mening er at folk må få kunne sette inn et profilbilde selv om det er mørkt, lang avstand, uklart, helfigur eller annet. Det ville vært best etter min oppfatning på så mange måter.

På en måte blir profilbildene mer interessante når man har et klart nærbilde av personen, på den annen side så er det flere andre faktorer som veier tyngre enn dette momentet.

indolent2010-05-17 16:16
Antall innlegg: 116

det som er litt rart, er at noen får godkjent bilder, som ikke følger "malen", mens andre ikke får..

Cheatah2010-05-17 16:37
Antall innlegg: 70

Føler at ei innstramming er på sin plass. Eg ønsker eit rimelig høgt minimumskrav for andel naken hud på bildet.

gompedyret2010-05-17 22:28
Antall innlegg: 4381

Beklager, Torill. Slips er alt for stort herk til å slippe inn hos profilbildet mitt.

USA - Ikke medlem lenger2010-05-19 09:02
Antall innlegg: 1252

Med dagens regler vil ikke jeg komme med noe profilbilde. Det skal være sikkert.

ave - Administrator2010-05-19 11:27
Antall innlegg: 4986

Det er faktisk helt frivillig å ha bilde i profilen sin, ingen tvinges til å gjøre det mot sin vilje. Imidlertid er det en belønning i form av en medalje for dem som velger å laste opp et bilde.

Personlig syns jeg det er hyggelig å "se" hvem man spiller mot.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?