Spillrom
Sjiraffen10
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede11
Mobilspill
Pågående8 448

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
nalo2010-05-20 23:36
Antall innlegg: 356

Katt med psykiske problem
Gamle kattemor går i sitt 16. år, er frisk og rask og ber alderen sin godt. Ho hadde eit kull kattungar for 9 år sidan, vart så sterilisert og har sidan levd eit godt liv i lag med ein av ungane sine.

Gamle kattemor har i det siste fått det for seg at sokkar, handskar, ja til og med strikkajakker, er noko ho må flytta på. Ho remjer og ber seg voldsom medan ho ber desse rundt om i huset. Så snart ho har fått fangsten opp i stova, misser ho interessa for heile prosjektet.

Er ho på innbilt jakt og vil visa fram byttet sitt eller er ho på veg til å bli senil og trur det er ungar ho flyttar på?

Er det ein kattepsykolog der ute som kan svara?

Sjølv om eg trur at alle skuffer og skap er godt lukka, kan du vera sikker på at ho finn eit kvart som ho kan flytta på.

gompedyret2010-05-20 23:50
Antall innlegg: 4381

Dette høres ut som god, gammeldags senilitet.

Cygnus2010-05-21 13:04
Antall innlegg: 44845

Ja jeg mener også at hun kan ha blitt senil. Kan hun ikke bare få ha noen ting å flytte på????

Tweedygirl2010-05-21 14:34
Antall innlegg: 293

Enig med cygnus, Er nok lurt å la det ligge noen ting fremme som gamle mor kan få flytte på. :)

barbara2010-05-21 17:07
Antall innlegg: 91

Merkelig......Er jo tegn på, kanskje, at det er ett eller annet på gang...jeg har jo hørt at katter som skjønner at de er på "vei ut", kan finne på å rømme, da, men dette er jo mer enn rart.

Senilitet, finnes det blant katter, altså?

Sjøl så vet jeg om ei katte som fant de rareste gjemmesteder til ungene sine.....

Bestemor hadde vilkårsleilighet på den gården jeg kommer fra. Men bestemor bodde ikke der, vanligvis, vanligvis så bodde hun hjemme hos tanta mi, fordi tanta mi hadde epilepsi og trengte hjelp i hjemmet.

Men adressen sin hadde hun allikevel på gården, så fra tid til annen så var hun jo hjemom og hentet post, og lå over fra tid til annen.

En gang bestemor la seg, så kjente hun at det var noe pelsete løent i sengebena, hun skvatt fryktelig, naturligvis.....men det var 3 døde kattunger som katta hadde gjemt under dyna, en gang hun greide å komme seg inn i leiligheten....problemet var, at døra senere ble lukket......().....og hun kom seg derfor ikke inn igjen til å redde kattungene.

Nordavind2010-05-21 17:55
Antall innlegg: 167

Har hatt mange katter og av og til får de for seg de rareste ting. Som oftest kobler jeg dette til løpetid, med din er jo sterilisert så det er neppe det. Uansett, om det er senilitet eller innbilt svangerskap eller noe annet, tror jeg det ikke er noen fare ved å la henne holde på. Om hun vil flytte på ting, la henne flytte på ting:)

Oheidia2010-05-22 01:26
Antall innlegg: 175

Katter er rare og de er fine. Personlighet og særtrekk finner man hos katter og jeg ville latt katten få lov til å flytte på ting så lenge det gjør henne lykkelig.

Har selv to pusekatter og de er noen snåle, rare, fine og helt supre kjæledyr og familemedlemmer. Imponert over aldreren på katten din da - 16 år er flott. De fleste blir ikke så gamle.

777-7772010-05-22 02:16
Antall innlegg: 1

Ja dette er nok et tilfelle av kattipussularus, som er en kjent sinnslidelse blant katter over 10 år. Du kan prøve å gi katten Fanta eller hest

stumpeguri2010-05-22 10:30
Antall innlegg: 366

ho gamle pusemor e bare blitt litt tøven...gå til dyrebutikken og kjøp ho et lite kosedyr med ektepels.som ho kan bære på...ho har sekkert innbilt svangerskap...

heidihi2010-05-22 14:03
Antall innlegg: 134

Da katten vår ble gammel "gikk hun i barndommen", ble spillvill og gjorde alt slikt som hun ikke hadde gjort siden hun var ung...

Cheatah2010-05-22 16:19
Antall innlegg: 70

Ah. Dame oppi åra som skal realisere seg selv altså? Verste som finst.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?