Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 526 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-05-22 09:25 | |
![]() | 7 Søndag etter Påske. En strålende dag venter, sa Jonas Sildrebekken og talte i tunger. Pinsen feirer vi fordi apostlene talte i tunger, så de kunne gjøre kristendommen forstålig for jødene. Forstå det dem som kan:) Forøvrig fei foran egen dør på Pinsemorgnen, da vil du få lykke i huset resten av året sies det....Så da er det bare å finne noen å feie med haha:)) God pinse:)) | |
Torill | 2010-05-22 10:33 | |
![]() | Imponerende. Tenkte jeg skulle droppe feiinga for egen dør denne pinsen, men heller satse på klipping av egen plen.... Teller det? | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-05-22 10:46 | |
![]() | Er ikke helt sikker på hva som var imponerende her Torill, men du som er Nesodding klipper vel plena for andre gang i år vel:))? Kan jo feie over den som ett substitutt kanskje:)) | |
Torill | 2010-05-22 10:47 | |
![]() | Jeg synes det er imponerende at noen har fått med seg et snev av "pinsebudskapet". | |
Tedh - Ikke medlem lenger | 2010-05-22 10:59 | |
![]() | Ååå, var du ikke der i den timen Torill:)) Trodde du var imponert over apostlene som fikk en vind over seg samtidig, så de alle begynte å tale i tunger jeg. Det synes jeg er imponerende. Var muligens utstrakt bruk av fleinsopp på den festen dems, men det står det ikke noe om, haha:)) | |
sigrid-anne | 2010-05-22 11:45 | |
![]() | :) | |
Glory | 2010-05-23 05:17 | |
![]() | Det var da voldsomt så kynisk, da, Tedh. Selv om du ikke har tro på Gud og Den Hellige Ånd, så har Han tro på deg! Det som skjedde på pinsedag er jo noe av det aller største som noensinne har skjedd! Fordi menneskene selv sørget for at de ble adskilt fra Gud, måtte jo Jesus ofres som det perfekte offerlam for at hver eneste en av oss kan ha direkte kontakt med Gud selv. Ikke bare ved å gå via en prest eller bringe offer som man måtte i den gamle pakt, men ved at Gud faktisk, ved DHÅ, tok bolig i hver enkelt en av oss som vil ta imot. Det er stort! I fare for å virke klisjeaktig vil jeg si at dette ikke er en erfaring som kan beskrives uten at du har erfart det selv! Og da er det verken fleinsopp eller andre rusmidler med i bildet! Men når Gud selv inntar deg personlig så synes det ofte på overflaten, også, da vet du ;o) Og tungetale er bare et lite tegn på det. Disiplene (ikke bare apostlene) ble jo også beskyldt for å være fulle da dette skjedde. Men herligheten var likevel så tydelig at mer enn 3000 kom til tro da det skjedde. | |
innocenta | 2010-05-23 10:02 | |
![]() | Er du seriøs, Glory? | |
ajnor | 2010-05-23 14:49 | |
![]() | Lurte litt på det samme, innocenta, og jeg har konkludert med at jeg faktisk tror hun er seriøs. | |
heidi44 | 2010-05-23 15:43 | |
![]() | Jeg tror at det Glory skriver passer godt med det vi kristne tror om både påske og pinse. Jesus døde og stod opp (i påsken). Og hver den som tror på han, skal bli frelst. Og hvis Jesus ikke stod opp, da er vår tro ingenting verd. Jesus sa selv til sine disipler: Ta imot Den Hellige Ånd. Senere - etter hans himmelfart (1.pinsedag) - fikk alle ta imot ånden. Og jeg tror det er litt som Glory sier at det er vanskelig å beskrive hvordan det er å leve med troen på Jesus for den som ikke tror. Jeg kan forstå at det virker dumt ford den som ikke har opplevd det. For Bibelen sier at det er bare i Den Hellige Ånd vi kan si at Jesus er Herre. For egen del er det veldig godt å tro, og det er grunnlaget for både liv og død. Gledelig pinse! | |
arctic - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 17:30 | |
![]() | for alle tilfellers skyld så er nå ytterteltet feid =) klippe gresset; nei, da må jeg søke om tillatelse først og så må snøen forsvinne =) | |
gompedyret | 2010-05-23 17:35 | |
![]() | Snøen forsvinne? Skulle nesten tro du bodde i Arktis! Pinse, ja. Da er det vel fridag i morgen også? Stor stas. | |
ajnor | 2010-05-23 17:42 | |
![]() | Jepp, gompe - stor stas! ;-) Med eller uten DHÅ.... | |
arctic - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 17:53 | |
![]() | fint skiføre her, så fridagen brukes til skitur! | |
bestemamma - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 18:08 | |
![]() | Takk til Glory og Heidi44 - flotte innlegg !!! Veldig godt å ha funnet den samme troen. Og det med de 3000 på pinsedag i Jerusalem skjer jo i stor målestokk over hele verden. Her i Europa er vi kanskje blitt forsjølhjulpne at vi greier alt sjøl. DHÅ er den store hjelperen for den som innser at en trenger en som er "større" enn en sjøl. Fint å kjenne Jesus!! | |
heidi44 | 2010-05-23 20:12 | |
![]() | Ja, det er sant, bestemamma. Mange blir kristne rundt i verden i dag også. Selv har jeg vært kristen hele livet, men de fleste av mine nære kristne venner har blitt det i voksen alder. Og slik som jeg forstår det på dem, hadde de ikke trodd eller planlagt at det skulle skje. Og det er vel sånn at det er DHÅ som kan skape tro når mennesker hører Guds ord. Jeg kan på en måte forstå at de som ikke tror, ikke tror at de kan begynne å tro. Selv tror jeg ikke at jeg kunne slutte å tro - om jeg så skulle ville det. Ja, det er utrolig godt å ha en som er større enn seg selv. Godt å kjenne Jesus! | |
Torill | 2010-05-23 20:26 | |
![]() | Man kan vel tro at det er noe som er større enn seg sjøl, uten at man ikke "kjøper hele pakka". | |
Torill | 2010-05-23 20:26 | |
![]() | Der ble det et IKKE for mye, fy! | |
Cygnus | 2010-05-23 20:36 | |
![]() | I det hele tatt er det vrient for meg å forstå at ikke bare det å se på universet rundt seg er nok 'større enn meg selv'! og spennende og fantastisk! | |
heidi44 | 2010-05-23 20:42 | |
![]() | Ja, det er jo sant, Torill. Mange tror at det er noe som er større enn en selv uten at en tar med hele pakka (fra kristen eller annen tro). Akkurat i dag er det vel mange som tror på blanding av flere religiøse budskap. F.eks ikke uvanlig å tro på reinkarnasjon her i vesten i dag. Men det passer altså ikke inn i "hele pakka" til kristendommen. :) Heidi | |