Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 448 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Helhet1 - Ikke medlem lenger | 2010-05-22 23:58 | |
![]() | Elefantunger mishandles for å bli sirkusartister Skal du ta barna med på sirkus? Mine har lært, de takker nei... Hvis du lurte på hvordan man klarer å trene elefanter til å utføre tricks som å sitte på stoler eller stå på hodet så får du svaret her: De bruker vold og bryter ned elefantene fra de er små. Da elefanttreneren Sam Haddock nylig døde etterlot han seg et angrende brev og fotomateriale som beviser mishandlingen. Sirkustrenere har i alle år hevdet at de trener dyrene sine med belønningsmetoder, til tross for gjentatte bevis på det motsatte. Nå er det nok engang dokumentert hvordan voldelige treningsmetoder benyttes på elefantunger som skal trenes til å bli sirkuartister. Da elefanttreneren Sam Haddock døde etterlot han seg et angrende brev som forklarte hva han hadde utsatt elefanter og elefantunger for under trening. I tillegg etterlot han seg et omfattende fotomateriale av treningen. Haddock hadde arbeidet for Ringling Brothers, et av verdens største sirkus, i en årrekke. Sirkuset har gjentatte ganger blitt avslørt for å ha brukt vold for å trene dyrene. De nye bildene avslører hvordan elefantungene blir bundet fast med tau og kjetting, de blir slått med metallerkorker og de blir utsatt for elektrosjokk. Alt for at de skal underkaste seg treneren og utføre meningsløse kunster. Les mer: www.dyrebeskyttelsen...us artister Videoer - se - om du tåler sannheten: www.youtube.com/watc...2K Ejdcceng www.youtube.com/watc...Y6 WKI8eKI4 Finns mange flere, søk: circus animal abuse | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 00:15 | |
![]() | Jeg dusja katten med vann fra sprayflaske, løfta han etter nakkeskinnet og noen gang sparka jeg han vekk med foten da jeg skulle lære han å være husren :/ Han får enda noen dask på enten snuten eller på potene når han kvesser klør på sofaen min.. Ikke at det funker, så skulle gjerne hatt noe elektrosjokk-greier ja ... Så jeg må sette meg inn i gruppa dyremisshandlere for å få katten til å oppføre seg slik han vil. Desverre. Verden er odskapsfull.. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 01:09 | |
![]() | Katter må kunne få gå inn og ut av huset når de vil. Da blir de automatisk husrene ettersom de vokser og de forteller selv når de ønsker å gå ut ved å stille seg fremfor døra. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 01:11 | |
![]() | Vi får håpe at noen elefanter læres opp med belønningsmetoder istedet for straff. Uansett så har jeg alltid vært skeptisk til dyrholdet i sirkus. | |
sjørbis | 2010-05-23 01:49 | |
![]() | May Lene du skulle aldri hatt et dyr. | |
Lynge | 2010-05-23 12:37 | |
![]() | Helt enig med sjøbris! Et menneskebarn har også noen uhell før de er renslige! | |
Stigende | 2010-05-23 13:30 | |
![]() | Nja.. Jeg har hatt en katt som sto utenfor døren og jamret, for å rase inn og gjøre fra seg bak sofaen straks den ble sluppet inn. Det er nok ikke sånn at dyr automatisk gjør som vi vil bare vi er snille med dem. Å mishandle dyr er forkastelig. Å ta katten i nakkeskinnet er ikke mishandling. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 13:59 | |
![]() | Min stilte seg IKKE forran døra når han ville gjøre fra seg. Han bæsja på dyna mi en gang, så dro jeg av trekket, og da hoppa han opp å pissa på selveste dyna.. Så jeg kasta han ut.. Slapp han inn 5 minutter senere, og da sprang han rett opp i sofaen å pissa på ullpleddet.. Jeg kasta det i vaskemaskina, og dro fram ett annet ullpledd jeg hadde.. Gjett hva han gjorde? Pissa på det også.. Og når jeg endelig hadde lagt vekk ALT av løse pledd.. Da pissa han på gardina.. Og det var den dagen han fikk en vannsprut på nesa si.. For makan til blære har jeg ALDRI sett før.. Og han tissa ihjæl palmen min som jeg hadde betalt flere hundrelapper for (og studenter har sjeldent flere hundrelapper ledig) Og nå har jeg nettopp kjøpt meg ny sofa, han får IKKE dra ut tråder og lage hull i den.. Så når han setter klørne i den så irettesetter jeg han selvsagt. I bunn og grunn er katta JÆVLIG heldig som ikke møtte dyrlegens sprøyter.. For det tenkte jeg leeeeeeeeeenge på ei stund. Og d skal sies at både foreldra mine og kjæresten sier de aldri har sett en så bortskjemt katt før. For at dere skal skjønne at d var irion det jeg sa om at jeg var dyremisshandler. | |
Cygnus | 2010-05-23 14:25 | |
![]() | det høres ut som om katten din har et tisseproblem, May lene - sikker på at han ikke har urinveisinfeksjon?? | |
Rakel | 2010-05-23 14:28 | |
![]() | Når katter begynner å bli urenslig, er det noe som plager dem, det er deres måte å si i fra på/markere på - for katta er det en måte å takle det som er vanskelig iflg dyrleger, så jeg anbefaler at du får sjekket den ordentlig av dyrlege, kanskje det er noe som er lett å behandle... Er det en hannkatt anbefales jo kastrering om de ikke er avlsdyr, bl.a. av hensyn til naboer, dessuten streifer de ikke så mye da. Jeg vet at mange synes det er dyremishandling,men det er jo ikke noe ålright for katta om naboene er sure på den og tyr til forskjellige metoder for å holde den borte fra sine egne dører. Den enkleste metoden til å få de til å holde opp med å klore på møbler o.l. er nettopp spruteflaske med vann og samtidig si NEI, etter noen ganger trenger du bare vise vannflaska og etterhvert holder det å si NEI. Hilsen en som har katt i masse år..... Angående mishandling av dyr - så støtter jeg trådstarter som ikke går på sirkus der dyr opptrer - har ikke gjort det selv siden 1977 og så Arnardos elefanter. Hva slags liv er det for et dyr å kjøre rundt i trailere, stå bundet hele tiden - og det kommer etter lang tids mishandling attpåtil. Vi kan gjøre mye annet også for å ta avstand fra at dyr må leve miserable liv: Kjøp egg fra UTEGÅENDE høner, melk fra Q-melk som kommer fra små bruk, Ikke kjøpe danske kjøttprodukt fra gris - der har dyrene ekstremt dårlige kår, de har det så trangt at de ikke kan sove samtidig. Jeg ser frem til at kjøttvarer blir merket så vi kan se hvor vi kan se hvor dyrene har levd. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 14:29 | |
![]() | Kattunger har ikke vett på det de tisser inne hvor det skal være. Når man ser kattungen tisse eller bæsje så gjelder det å være rask med å ta og sette katta opp i avføringseska med kattesand eller ta katta ut. Man kan si et lett fy når man gjør dette. Men pass på at dette gjøres i det katta bæsjer/tisser slik at katta etterhvert raskere forstår at dette kan hun ikke gjøre andre steder enn ute eller i kassen med kattesand. Det har ingen hensikt å irettesette katta en stund etter at dyret har gjort sitt fornødne. | |
May Lene - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 14:55 | |
![]() | Der gikk AKKURAT den peneste lampa mi i gulvet og knuste fordi han ikke klarer å la myggnettinga henge i fred *oppgitt* Noen som vil ha katten min? | |
gompedyret | 2010-05-23 15:01 | |
![]() | Jeg forstår katten din godt, May Lene. Myggnetting er jo kjempespennende å leke med. Og så alle de spennende insektene man kan finne på den! Fres, mjau, svins, veiv. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-05-23 15:14 | |
![]() | Ja det er riktig som gompedyret sier. Man må sette seg inn i kattens situasjon og tenke seg hva den lever for og synes er artig og utviklende. Og det er jo morsomt. | |
tante g | 2010-05-23 15:23 | |
![]() | Sirkus med dyr er forkastelig, ikke mer å si om det! Når det gjelder katter som ikke er stuerene er det alltid en årsak til det. Katten tisser ikke inne for å være ekkel eller vanskelig, den har faktisk ikke evnen til å planlegge ondskapsfulle handlinger. Hvis en veterinær ikke finner en medisinsk årsak til problemet så er det psykisk. En katt som er urolig, stresset eller redd kan gjøre fra seg inne, det er et signal på at den ikke har det bra. Når en katt blir irettesatt - ihvertfall hvis det er fysisk - blir den stresset og redd. Dette blir lett en ond sirkel. Prøv å roe ned katten i stedet for å jage den mer opp, det er mitt beste råd. Avledning i stedet for straff når den gjør noe den ikke får lov til er mye mer effektivt, og behageligere for både katt og eier. Jeg har 6 katter, alle med brokete fortid. To er født ville, en er mishandlet og har måttet amputere halen som resultat (den var halvveis revet av - med vilje av noen som syntes det var gøy). En ble hentet ut av hjemmet sitt av dyrevernet, en ble dumpet og funnet i snøen 3 uker gammel - den har jeg flasket opp, og en ble forsøkt avlivet fordi familien fikk en baby og da var det plutselig ikke plass til ham lenger. Til tross for denne starten på livet er alle renslige. En gang tisset en av dem bak TVen et par ganger, hun hadde urinveisinfeksjon og etter en antibiotikakur var det slutt på det. | |
gompedyret | 2010-05-23 17:32 | |
![]() | Jerry1: Morsomt? Jeg vil tro at evnen til å sette seg inn i hvordan andre opplever verden har en verdi som langt overstiger det rene underholdningsmomentet. Sirkus med dyr? Jeg har i min enfoldighet antatt at Norge har hatt forbud mot dyr i sirkus i adskillige år nå. | |
Stigende | 2010-05-23 17:42 | |
![]() | Så katten som kom utenfra for å skite bak sofaen min hadde psykiske problemer? Ja, det kan kanskje være en forklaring. En annen kan være at han ikke likte å skite ute, eller at det regnet, eller at grusen ute var for kald. Hvis remediet uansett hva katten gjør er å roe ned, kose, klappe og skjemme bort, samt å tusle forsiktig etter hele dagen slik at man får flyttet den (forsiktig!) straks den gjør mine til å drite inne.. Da blir det en hel(/€%& mye vasking! Jeg foreslår at man ser på hva kattemor gjør | |
AaseB | 2010-05-23 19:28 | |
![]() | Det er ganske mange som skaffar seg dyr uten å ha den minste peiling på kva det innebèr. Nå dei så ikkje har den minste interesse av å prøve å forstå det som ligg bak dyrs handlingar, blir det ein urettferdig kamp, der dyra tapar. Dyr vel ikkje eigarar, dessverre. Ja til kjæledyrsertifikat, med teori og praktisk prøve! | |