Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 469

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
bjornary2010-05-24 16:03
Antall innlegg: 29

Lettest å få bingoer
Hvor er det lettest å få bingoer? Standard, tilfeldig eller spesial?

gompedyret2010-05-24 16:13
Antall innlegg: 4381

Det er vel sånn bortimot like lett å få bingoer uansett.

Men Tilfeldig er nok det brettet der det _lønner_ seg minst å legge bingo. Enten så får man mer poeng med en kortere kombinasjon et annet sted, eller så risikerer man å åpne brettet og gi motstanderen et 200-poengslegg. Eller begge deler.

Mira7 - Ikke medlem lenger2010-05-24 16:41
Antall innlegg: 2459

Det beste er å være god venn med brikkemajoren, slik at du får utdelt gode bokstaver uansett hvilket brett du spiller på:o)

jeykz2010-05-24 16:43
Antall innlegg: 346

Dette har jeg faktisk ALDRI tenkt over, hehe! Liker best å spille på Tilfeldig, men jeg får jo omtrent aldri bingo heller da så. Når jeg først får et ord er det umulig å få plass eller så risikerer jeg som du sier at jeg gir motstanderen det dobbelte av poeng!

Torill2010-05-24 17:50
Antall innlegg: 3664

Standard-brett og tildels også spesial-brett har en tendens til å låse seg slik at det kan være vanskelig å plassere bingoen. Men som gompedyret sier, på tilfeldig brett kan det være det ikke lønner seg å legge den, selv om det antagelig er det letteste brettet å legge bingoer på.

VeldiGlad2010-05-24 19:29
Antall innlegg: 1077

Jeg spiller mye tilfeldig i perioder og legger mange bingoer. Å legge ut bingo på tilfeldigbrett trenger ikke bety at man må legge utaktisk. Faktisk er det jo lettere å nå over røde og gule felter med sju bokstaver. På tilfeldigbrett har man i tillegg gjerne flere steder en kan plassere en bingo fordi brettet ofte blir mer åpent. 50 poeng ekstra er ikke å forakte, og man kan legge andre taktiske legg med færre bokstaver når man ikke har bingo. Bingo på tilfeldigbrett lønner seg spesielt når man spiller med spillere som ikke deler ut kjempemuligheter på løpende bånd.

Syns som regel det er vanskeligst å legge bingo på standardbrett, særlig sent i spillet. På spesialbrett går det som regel greit, men her er det også mulig å få mange poeng ved andre legg.

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?