Spillrom
Sjiraffen | 14 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 14 |
Mobilspill
Pågående | 8 472 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Boxer - Ikke medlem lenger | 2010-06-01 09:28 | |
![]() | Noen som har tips til nybakte hundeforeldre? Jeg blir hundemamma til en boxervalp på lørdag. Det er sikkert mange erfarne hundeeiere her inne som kanskje har gode råd?? | |
twiver | 2010-06-01 09:46 | |
![]() | Her får du sikkert masse gode råd. men jeg tror det viktigste er å være konsekvent. Bestem deg for hvordan du vil ha det, og ikke gi etter for bedende vakre hundeøyne "bare denne ene gangen". | |
Ann Merete | 2010-06-01 12:22 | |
![]() | Les heller på forumet på canis.no du, der er tusenvis av mennesker som kan gi deg tips. Tror forøvrig det er ganske umulig at du innen lørdag forvandles til en hundemamma. Mamma til en hund, kanskje.. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-01 13:15 | |
![]() | Jepp! Vær sjef! Men husk på at hunden lever i øyeblikket, så avstraffelser må gjøres sånn at hunden kan koble det til gjerningen. | |
stabur - Ikke medlem lenger | 2010-06-01 13:15 | |
![]() | Og premier likedan! | |
tekopp - Ikke medlem lenger | 2010-06-01 17:55 | |
![]() | Jeg har to hunder selv, den ene fire år og den andre åtte måneder. Jeg håper virkelig du har lest deg opp før nå! det har du sikkert gjort, og da trenger du bare all mulig lykke til. Kos deg med vofsen! | |
BettyBlue | 2010-06-01 18:06 | |
![]() | Som de sier over, er det viktig å være konsekvent og pressis (straff -NEI!!/FY!! og premiering når den uønskede adferd opphører) korreks :) Som oppdretter anbefaller jeg mine valpe kjøpere å melde seg inn i en lokal hunde klubb, og bli med på et valpe kurs. Det er også veldig viktig å sosialisere valpen mye. Ta den med over allt hvor du skal så den blir vant med alle slags mennesker, dyr og omgivelser. Husk hele tiden at det er DU som er sjefen og bestemmer om valpen får lov å hilse på de som passerer. (Om noen spør om å få klappe, er det lov å si "Nei beklager, jeg trener med valpen nå") Hunder er også litt som barn forøvrig ;) i mangel på oppmerksomhet er all oppmerksomhet velkomment... Så pass på å rose når den gjør noe bra også! Lykke til. Håper du fikk informasjon fra oppdretter også ??! | |