Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 443

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
kjell-t-ring - Ikke medlem lenger2010-06-17 15:37
Antall innlegg: 109

Tapte arbeidsinntekter
Ser at de mest aktive på ordspill.no ligger i overkant av 20.000 spill.

Hvis man går ut i fra at disse spiller mest panikk vil jeg tro at man ligger på ca. 6 spill i timen, all dødtid medregnet. (Dette er kontrollsjekket mot tidspunktene man finner under "statistikk" på et utvalg spillere en gitt periode.) Det vil si at de mest aktive her inne har brukt ca. 3500 timer på ordspill.

Dersom disse skulle drive som selvstendig næringsdrivende skulle jeg mene det ville være rimelig å anta at man kunne oppnå ca. 200 kroner i nettoinntekt i timen ved å arbeide i stedet for å klekke ut sære bingoer.

En kan derfor påstå at det finnes brukere her inne som har "tapt" bortimot en million kroner på denne hobbyen.

Torill2010-06-17 15:39
Antall innlegg: 3664

Kjell-t-ring, har du noe forslag til hva jeg skulle brukt den millionen til? Jeg har så jeg klarer meg, synes jeg selv da.

bjornary2010-06-17 15:47
Antall innlegg: 29

Ja, da er det i hvertfall på tide å føre opp ordspill på cven, bare for å sikre at fremtidige arbeidsgivere sperrer tilgangen til denne siden:)

rbm2010-06-17 16:13
Antall innlegg: 859

Hm på jobb..jobber man vel? Eller er det jeg som er "dum" ?

Torill2010-06-17 16:22

Rbm - noen jobber går ut på at man er i beredsskap, f.eks på nattevakt. Da kan man i mange tilfeller sitte i mange timer uten å ha noe å gjøre. Arbeidsmiljøloven beskytter arbeidstagere mot å bli pålagt oppgaver på natt utover det som er nødvendig. På min arbeidsplass får ikke engang nattevaktene frivillig bake brød til frokosten, p g a brannfare og fordi det skal være et lavest mulig aktivitetsnivå. Noen netter skjer det ingenting på 6 timer. Arbeidsgiver har sperret for ordspill.no, men det finnet andre muligheter for nettilgang. Og takk for det!

Torill2010-06-17 16:26

For ordens skyld: Arbeidsgiver er Oslo kommune og sperringen gjelder kommunens pc-er. Det er ikke forbudt på min lokale arbeidsplass å bruke det trådløse nettet.

rbm2010-06-17 16:40
Antall innlegg: 859

:-D Dette var ment som en spøk altså LOL Ingen kritikk av noe(n) som helst!! Vil ikke såre noen!! Og jeg vet at mange har" hvilende vakt"kjenner mange selv..og de gjør som de vil når det ikke skjer noe...

May Lene - Ikke medlem lenger2010-06-17 16:45
Antall innlegg: 614

Jeg hadde en jobb som innebar sinnsykt mye venting.. Var en halvtimes jobb på mårran, en halvtime i løpet av dagen, og ett kvarter på avsluttinga.. hva jeg gjorde de resterende timene var opp til hver enkelt, så lenge vi befant oss på området .. Og det var da jeg var veldig aktiv med spillinga :p ... så aktiv at jeg gikk fort lei :o

mmarii2010-06-17 16:55
Antall innlegg: 226

Jeg spiller en del på jobb:)

GreteSB2010-06-17 16:58
Antall innlegg: 7777

Jeg bruker kun av min egen tid og koser meg med ordspill med god samvittighet. :)

Tweedygirl2010-06-17 17:12
Antall innlegg: 293

Litt imponert over kjell-t-ring som har tatt seg bryet med å finne ut disse fasinerende faktaene... ;)
Lite å gjøre på jobben kansje?? hihi

Torill2010-06-17 17:17

Jeg er litt skuffa over at det ikke har kommet noen forslag til hva jeg kunne den millionen til. I tilfelle jeg skulle la meg inspirere til å slutte med ordspill.

Nordavind2010-06-17 17:39
Antall innlegg: 167

@Torill: Du kunne donere den til Aftenposten, øremerket utvikling av ordspill.no ;D F.eks. når en opprettet et spill kunne man velge fullformsordlisten, Tanums eller Oxford English dictonary. (Ja, jeg utelot nynorsk med vilje). Eller at de utvikler mer statistikk som vi er så glad i!

JamesO - Ikke medlem lenger2010-06-17 23:01
Antall innlegg: 2649

Man kan ikke se på brukte ordspilltimer som takp arbeidsinntekt. Meningen er jo at vi mennesker skal ha det morro også i livet og ikke bare jobbe selv om jobben også kan være morro så trenger man variasjon og ulike opplevelser.

Så å tenke slik at hver gang man gjør noe morsomt som tar 5 timer så har man tapt 5 timer i arbeidsinntekt, det er jo bare arbeidsmaur som tenker slik. Likevel fint tema i denne tråden som gir litt ettertenksomhet, dog man kan ikke tenke på den måten at en time morro er en time tapt inntekt, det er jo i tilfelle bare trist om man tenker så.

JamesO - Ikke medlem lenger2010-06-17 23:03
Antall innlegg: 2649

X timer morro er X timer på morrokontoen i livet og det er en av de viktigste kontoene.

gompedyret2010-06-17 23:45
Antall innlegg: 4381

Og vips, så var jeg helt enig med JamesO.

heidihi2010-06-18 14:29
Antall innlegg: 134

Jeg ser for meg en profesjonell ordspill-liga, hvor vi får lønn for å spille! Har hørt at de gjorde noe lignende med noe som kalles fotball???

gompedyret2010-06-18 16:09
Antall innlegg: 4381

Det er bare å gjøre ordspill til en publikumssport, så er vi et par steg nærmere. :)

Det blir kanskje for drøyt å innføre kroppstaklinger og offside, men jeg synes selv det er moro å se gode spillere kjempe i panikktempo, spesielt tilfeldigbrett. Ut fra det kan jeg forestille meg hvordan en "publikumsvennlig" ordspillkamp ville foregå:

-spillerne spiller kjapt! minst lynrask-tempo, helst panikk.
-en datamaskin tar seg av utregning av poeng og godkjenning av ord, slik at det bruks minst mulig tid på det
-publikum skal kunne se hvilke brikker spillerne har til enhver tid, samt brettet, selvfølgelig. På den måten får alle størst mulig følelse av deltagelse.
-publikum bør også fysisk kunne se spillerne.
-det må spilles mange kamper etter hverandre, så publikum får valuta for pengene.
-etter kampen genereres det instant statistikker for kampen, de fem beste leggene, spillernes nye rank, plassering på evt. tabell etc. Disse kommer opp på samme storskjerm som publikum ellers ser kampen på.
-Tada!-musikk kommer opp hver gang noen legger bingo eller spesielt bra legg.

Dermed setter vi over til en passelig arena med et par tusen ivrige publikummere, nitid observante tv-kameraer og Norges ti beste ordspillere klare til mesterfinale-dyst. Luften er tung av forventning og konsentrasjon.

Det skal spilles om 45000 kroner, samt en fruktkurv fra Ali på hjørnet. Spillerne vet at hvert eneste trekk vil bli gjenstand for skruppelløs gransking og og diskusjon fra publikum og kommentatoreer og spesielt utslagsgivende trekk kommer garantert i sportssendingene.

Musikken dempes. Det forventningsfulle summingen fra publikum stilner og kamplederen tar ordet. Det er like før første kamp starter.

Ville du vært publikum eller en av de ti deltagerne? :)

Lydialay2010-06-18 16:12
Antall innlegg: 31

Jeg syns det er morsommere å bruke tid på å spille ordspill enn å bruke tid på å regne på hvor mye tid andre bruker på ordspill :D

USA - Ikke medlem lenger2010-06-18 16:54
Antall innlegg: 1252

Ja gompedyret er inne på noe. Vi skal ikke se bortifra at scrable blir en populær TV-sport om noen år. For at publikum lettere skal følge med tror jeg lynrask eller stresshastighet eller hurtig blir mest publikimsvennlig.

Den første som lanserer ideen for fjernsyn og får rettighetene kan bli mangemillioner. (løpe til NRK......)

Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?