Spillrom
Sjiraffen | 9 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 9 |
Mobilspill
Pågående | 8 520 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
eterem | 2010-06-22 19:26 | |
![]() | Et lite tekninsk problem, noen som kan? Irriterer meg grønn her, håper kanskje det er noen smartinger som kan hjelpe meg :) Jeg skal altså koble PC'n til TV'n, via HDMI kabel (som sender både lyd&bilde visstnok). Kabelen sitter i forstereken hele tiden, jeg kobler den bare inn i PC'n og vips så funker alt, fram til idag. (Ja, det er faktisk HDMI inngangen i PC'n jeg stikker kabelen inn i...) Forsterkeren stilles inn på PC (HDMI inngang 3), og bilde kommer opp, men lyden uteblir! Det er jo det mest vesentlige når det gjelder musikk og film.. Noen som vet hva jeg gjør feil? Det funket for en uke siden, og jeg blir snart grønn her.. Har selvsagt prøvd å restarte PC'n (med og uten kabel i), sjekke at kablene sitter godt osv.. Håper noen har en logisk forklaring :) | |
miamaria | 2010-06-22 19:39 | |
![]() | resatt tv'n? slå av tv med fjernkonrtoll. slå av stand-by-kanppen. trekk ut støpselet. vent litt lenger enn du synes er nødvendig. prøv så.... | |
miamaria | 2010-06-22 19:40 | |
![]() | ps grønt virker som en svært ukledelig hudfarge svært ukledelig på en nydelig jente som deg. | |
miamaria | 2010-06-22 19:41 | |
![]() | rett selv... | |
fredmol | 2010-06-22 19:49 | |
![]() | Enig i at lyd er vesentlig for musikk. Kan du ha fått brudd i kabelen? Du kan jo prøve med en annen kabel. | |
eterem | 2010-06-22 20:43 | |
![]() | Takk for hjelp. Har som sagt prøvd å restarte, koble fra/til alt uten hell. Kabelen er også helt ny, alt funket for en uke siden, og synes det er rart om det er brudd i kabelen når jeg får bilde opp med en gang. Har søkt litt på nettet, og det ser ut som at det er et velkjent problem. Får vel bare finne meg i at jeg ikke får det til :) | |
rbm | 2010-06-22 20:56 | |
![]() | Ehh kanskje dumt spørsmål...men du har ikke en sånn PC.(laptop).med touch panel? At du har kommet borti det området med LYD Av/ På? og ikke lagt merke til det? Har skjedd meg 2 ganger:-D nå følger jeg med om det lyser blått PÅ eller orange AV ... | |
eterem | 2010-06-22 20:59 | |
![]() | Neida, lyden er fortsatt på! Når jeg spiller musikk på pc'n får jeg lyd fra pc, men ikke lyd over til tv/forsterker. | |
rbm | 2010-06-22 21:04 | |
![]() | HMMM..mystisk..men ok da er det ikke det LOL Da ville jeg sendt et laaang brev til Gompedyret !! Han er god på sånt ..tror jeg !! eller du har kanskje spurt ham allerede..? | |
bjornary | 2010-06-22 21:09 | |
![]() | Jeg har selv en pc med HDMI-utgang. Kobler denne til en av TVens HDMI innganger og får opp skjermbildet til pcen. Men ikke lyd, den kommer ut fra selve pcen, selv om altså både lyd og bilde går gjennom kabelen. Poenget mitt er at selv om det går både lyd og bilde gjennom kabelen er det godt mulig at det er noen innstillinger på pcen nå som gjør at lyd ikke er utgående. PS- det er ikke feil med kabelen, den er ikke som en scartkabel som gjerne kunne være delvis ødelagt og bare gi lyd eller bilde. Håper dette hjalp litt :) | |
AaseB | 2010-06-22 21:27 | |
![]() | Eg har identisk oppsett som bjornary og er veldig fornøgd med det. Med skikkelege høgtalarar kobla til forsterkaren, bli lyden prima:-) | |
Nordavind | 2010-06-22 21:39 | |
![]() | Antar at du har Windows. Kan prøve dette, om du har et slikt oppsett: Høyreklikk på høyttaler-ikonet i til høyre på startlinja. Velg "Avspillingsenheter". Klikk på HDMI-output ikonet og velg "Bruk standard". | |
Per M | 2010-07-01 01:39 | |
![]() | - HDMI er ikke standard på lydinnstillingene, så sjekk på output hva som står der... - | |