Spillrom
Sjiraffen | 3 |
Krokodillen | 2 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 5 |
Mobilspill
Pågående | 8 518 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 08:48 | |
![]() | Tour de France 2010 Her er tråden hvor vi kan diskutere alt rundt Tour de France. Sportseendingene fra Touren er å se på TV 2 disse vakre sommerdager Hvordan vil nordmennene Boasson Hagen og Hushovd gjøre det i touren 2010 ? Hva med den gule og grønne ledertrøya og den rødprikkede klatretrøya ? På nettsiden nedenfor kan man bl.a. klikke seg inn på de ulike trøyene og få oversikt over stillingen blant sykkelrytterne der. Her er den offisielle nettsiden : www.letour.fr/us/index.ht ml | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 09:04 | |
![]() | Dagens etappe er fra Rotterdam Nederland til Brussel Belgia, 223,5 km. 223 km er langt å sykle. | |
Sydsklie | 2010-07-04 09:44 | |
![]() | Årets sykkelbegivenhet står for døren - og jeg gleder meg. Jeg håper Thor greier den grønne igjen - men da tror jeg Cavendish må stå av eller komme etter tidslimiten på en Pyrene etappe. Edvald har og muligheter til å sykle i grønt hvis laget lar han få lov. Håper kampen om den gule blir spennende til siste slutt, men Schleck gjorde en skuffende prestasjon på prologen. Hvem tryner i dag? 1. etappe er skummelt - og hva med tredje etappen på brostein. Der kan fort de små geitene tape mye. Tror Saxo med Canselara i spiss prøver å vinne noe tid på den gule der. Jeg har faktisk trua på Lance i år au. | |
Anagram | 2010-07-04 09:54 | |
![]() | Tour de France og norske jordbær....Det er sommer det! | |
gerdmarie | 2010-07-04 11:29 | |
![]() | ja, ja, hver sin smak. Kan godt være foruten både jordbær og sykkelløp. Da er det bedre å være ute i frisk luft og nyte naturen i freden og roden. Ordspill morgen og kveld eller en god bok gjør susen. Så velbekomme både med jordbær og sykkelløp :)) | |
Cygnus | 2010-07-04 18:13 | |
![]() | Hvorfor er det alltid tråder om sports-evenementer så som VM i fotball og Touren? Ikke at jeg har noe imot det, men hvorfor ikke om andre store evenement? (Festspillene!) | |
Nordavind | 2010-07-04 18:36 | |
![]() | Kan ikke de som vil ha tråder om Festspillene og Roskilde og whatever bare lage det? Og kan dere ikke la trådene holde seg on topic. Er det nødvendig å komme med utsagn om at du IKKE liker TdF? Da har du jo ingenting i tråden å gjøre i utgangspunktet!! Dette er tråden for TdF. Lag en egne tråd om du vil diskutere noe annet. (Forøvrig finner jeg TdF kjedelig;) ). | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 18:45 | |
![]() | Vi gratulerer Hushovd med 3.plass og Boasson Hagen med 18.plass på dagens TdF-etappe. Hushovd ligger vel nå som nr. 2 til den grønne poengtrøya | |
Sydsklie | 2010-07-04 19:14 | |
![]() | Antar at det var en tastefeil JamesO. Fantastisk start av Thor med 3. og tredje plass på den grønne. Pentacci er vel og en type som gir seg i Pyrenene, eller orkern å slte seg igjennom innenfor tidslimiten? Spennende dette. Kjempe etappe i morra med mange "små" bakker. Oss vanlige dødlige hadde nok hatt problemer med kun 6 km oppover. Edvald og Thor har gode muligheter til å være med å kjempe. Synd ikke Kurt Asle er med, han kunne og ha gjort en kjempe innsats i morra. | |
Cygnus | 2010-07-04 20:12 | |
![]() | Noradavind: jeg har ingenting imot disse trådene - deltar t.o.m. i dem, både fotball og andre - det var IKKE et retorisk spørsmål, jeg lurte på hvorfor det akkurat er sportsevenementene som utløser vår skriveglede! så da så! | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 21:37 | |
![]() | Tror det er mye tilfeldigheter som gjør at sportsevenementene blir trådemner. Selv følte jeg meg litt inspirert av denne VM fotballtråden og siden Tour de France er en så verdensviktig begivenhet så tenkte jeg at hvorfor ikke lage en slags parallelltråd på sykling versus fotballtråden. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 21:40 | |
![]() | Joda Sydsklie Hushovd er som du sier nå på 3.plass for den grønne trøya: * 1.PETACCHI A. LAM 35 Pts * 2.RENSHAW M. THR 30 Pts * 3.HUSHOVD T. CTT 26 Pts * 4.MC EWEN R. KAT 24 Pts * 5.LADAGNOUS M. FDJ 22 Pts * 6.OSS D. LIQ 20 Pts * 7.ROJAS J. GCE 19 Pts * 8.KNEES C. MRM 18 Pts * 9.THOMAS G. SKY 17 Pts * 10.PEREZ MORENO R. EUS 17 Pts Vil virkelig anbefale nettsidehenvisningen i innledningstråden, selv de som ikke er interessert i sykling kan bli mer interessert når de prøver ut statistikken på denne nettsiden. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 21:46 | |
![]() | Om det er noen som lurer på forskjellen på den gule og den grønne trøya så går dette slik: Den gule trøya innehas av den som sammenlagt har kortest sykkeltid på alle gjenomførte etapper. Den grønne trøya er en poengtrøye der sykkelrytterne får poeng etter hvilken rekkefølge de passerer enkelte punkter i sykkelløypa ( 3 stk punkter på dagens etappe + målpasseringen). | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-04 21:50 | |
![]() | Vi legger forøvrig merke til at nordmannen Boasson nå er på 9.plass til den gule trøya. | |
Ruschne | 2010-07-05 10:05 | |
![]() | Foreslår at James O overtar for Johan Kaggestad på TV 2 | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-07 21:26 | |
![]() | Takker for tilliten og dagens norskrelaterte minirapport fra TdF er at Thor nå innehar den grønne trøya og Edvald er der på 10.plass. Samtidig er det positivt at Thor ligger som nr. 7 til den gule trøya bare 1.19 minutter i sammenlagt tid bak lederen F. Cancellara. Mitt høye TdF-ønske er at Thor kaprer den gule trøya, noe som alle eksperter i starten mente var ganske urealistisk. | |
JamesO - Ikke medlem lenger | 2010-07-07 21:26 | |
![]() | www.letour.fr/2010/T...rs /36.html | |
bearo | 2010-07-07 23:11 | |
![]() | Jess, men no meiner alle ekspertane at trøya er innenfor rekkevidde? 1.19 minutt er jo ingenting! Tar han lett opp til Mt. Ventoux. | |
Ruschne | 2010-07-07 23:30 | |
![]() | James O Har en opplevelse av at du tror vi andre ikke har ører og øyne. Om vi ikke er like hektet på Touren som deg så følger nok de fleste med. Men bare fortsett med dine intime betroelser du | |
Tino - Ikke medlem lenger | 2010-07-08 15:34 | |
![]() | Bare å fortsette med rapporter James O. Entusiasme og innlevelse bør ikke la seg kvele av sure debattanter. Forøvrig har jeg en liten drøm om at Boasson Hagen henger med på en av fjelletappene og vinner da. Flate lange etapper er nettopp flate etter min mening,men litt artig med brosteinsetapper. | |