Spillrom
Sjiraffen | 10 |
Krokodillen | 1 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 11 |
Mobilspill
Pågående | 8 526 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
hippilus | 2010-07-25 16:01 | |
![]() | Jobb Jeg undres så ofte over at så mange syter og klager over jobben sin. De bruker på engenmeldinger i fleng og noen sykemelder seg også veldig lett. Skal selvfølgelig ikke dra inn dem som faktisk er syk, men her snakker jeg om dem som faktisk ikke liker å jobbe eller ikke liker jobben sin. Jeg jobber i eldreomsorgen og stortrives der. Ja- det kan være tungt til tider og ja jeg har også dager hvor jeg egentlig ikke vil på jobb men heller bli med naboen å grille... men så vet jeg det at når jeg først får kommet meg på jobb så er det faktisk godt å være der. Noen av dem jeg jobber med kan syte og klage og bære seg noe helt fantastik i løpet av ei arbeidsøkt og jeg kjenner jeg blir irritert. Da må det jo være mulig å finne seg en annen jobb? Eller bidra til at jobblivet skal bli bedre? Jeg vil jo ikke høre på all den sytingen. Det bidrar jo bare til mer misstrivsel for den det gjelder og også for dem som hører på. Er det noen her inne som kanskje syter endel på jobb eller ikke trives? Eller flere som meg som ikke helt klarer å forstå den sytingen. Og hva med egenmeldingsbruk til enhver tid? | |
gompedyret | 2010-07-25 18:53 | |
![]() | Jeg slenger en liten beslektet søndagsteori på bålet: Den gjennomsnittlige sytemengden i en gitt gruppe mennesker er til en hver tid konstant. Når (den materielle) livskvaliteten går opp, går terskelen for å syte tilsvarende ned. Hvis velstandsutviklingen i Norge fortsetter som de siste 40 årene vil framtiden kunne vise til en befolkning som sutrer over at doskåla av 24 karat gull ikke er skinnende nok. | |
ajnor | 2010-07-25 19:25 | |
![]() | Egenmelding er noe man bruker når man er syk, eller evt. sånn småsyk at man kjenner at en dag i heimen/på sofaen/i senga vil gjøre underverker, slik at man unngår en ordentlig sjukemelding. Elsker den jobben jeg har hatt de to siste åra, så jeg bruker i alle fall ikke egenmelding for bare å ta meg fri en dag. | |
vyxir | 2010-07-25 21:09 | |
![]() | Gompedyret, jeg trodde faktisk at sytenivået var omvendt proporsjonalt med velstandsnivået. Tør påstå at de mest livsglade menneskene jeg har møtt, var en familie i Sør-Amerika som bodde i et hus ingen her på berget ville brukt til garasje en gang. Og jeg har også hatt den forferdende fornøyelse å være på et arrangement med noen av Miamis rikeste mennesker, og maken til syting og klaging for den minste uvesentlige detalj har jeg ikke hørt noe sted... | |
gompedyret | 2010-07-25 21:58 | |
![]() | Vyxir: nettopp! Vi sier det samme, bare med forskjellige ord. | |
seierherren- - Ikke medlem lenger | 2010-07-25 23:28 | |
![]() | Hehe, good one gompis. Skulle altså være gode kår for Frp i årene som kommer. ;) | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-07-26 08:31 | |
![]() | Syting har også mye med kulturen i samfunnet å gjøre. Syting angående arbeidet kan også sees på som et sunnhetstegn. Det betyr at man har frihet på arbeidsplassen til å uttale seg uten å risikere negative reaksjoner fra arbeidsgiver. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-07-26 08:35 | |
![]() | Men jeg er mye enig med trådstarter oppfatning av folk som syter. Selv holder jeg meg unna slike folk og har liten interesse av å dele atmosfære med slike. | |
Jerry1 - Ikke medlem lenger | 2010-07-26 08:47 | |
![]() | På den annen side så er det jo flere måter å syte på. Man kan jo syte på en morsom og positiv måte som er artig. | |
gerdmarie | 2010-07-26 15:04 | |
![]() | Å syte på en positiv og morsom måte som i tillegg er artig, oppleves vel ikke som syt. Sarkasme kanskje. Oppfatter at "syterne" det snakkes om her, er ansatt i eldreomsorgen siden trådstarteren trolig snakker av egen erfaring. Jeg håper bare ikke at klientene og deres pårørende noen ganger vil overhøre den syting som evt fremkommer, for det har de ikke fortjent. De som syter og klager og ikke er tilfreds med egen arbeidssituasjon, vil jeg anbefale å søke seg jobb et annet sted. Det jo ikke stavnsbånd i Norge i dag. | |
bearo | 2010-07-26 20:04 | |
![]() | Eg ønske meg eit stavnsbånd til min gebursdag. | |
Torill | 2010-07-26 20:59 | |
![]() | brodert? | |