Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 492 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Rabiaz | 2010-07-31 12:20 | |
![]() | Er du der ute? Inatt hadde jeg den meste ubehagelige bokopplevelsen noesinne! Er det noen som har lest Marian Keyes sin "Er du der ute"? Jeg måtte bare legge den fra meg da jeg begynte å skjønne tegninga...! Altfor trist for meg... | |
nalo | 2010-07-31 13:44 | |
![]() | Marian Keyes er fin ferielesing. Ofte mykje fjas og tull, men alltid med eit eller anna underliggande, meir alvorleg tema og ho er veldig flink til å treffa oss midt i hjarta. "Er du der ute" handlar om ei som misser mannen sin i ei trafikkulukke og ikkje klarar å koma vidare etterpå. Ho søker heile tida eit teikn frå mannen sin. Les boka ferdig du, Rabiaz. og etterpå kan du kosa deg med ei av dei andre bøkene. Sjølv har eg nett starta på "The brightest star in the sky", denne gong på originalspråket. | |
Rabiaz | 2010-07-31 14:10 | |
![]() | Enig med deg, men jeg tror ikke jeg vil lese videre med det første. Syns det var utrolig deprimerende, da hun sendte mail og la igjen beskjeder på mobilen hans osv. Jeg tror jeg har blitt veldig pinglete med tiden. Leste "For god til å være sann" og den taklet jeg ganske bra, selv om det var et sterkt tema i den også. Å lese på originalspråket anbefales, så slipper du masse tullete oversettelser! God lesing :) | |
AaseB | 2010-07-31 15:56 | |
![]() | Kjenner igjen det der, ja. Eg blir veldig påvirka av somme bøkar. Har starta på ein del som eg bare har måtta legge vekk igjen. Blir for urolig, rett og slett. Eg har òg blitt meir pinglete med åra. Eg kan godt gå ute i skogen om natta, men å lese om det samme kan bli for tøft. Merkeleg;-) | |
gompedyret | 2010-07-31 16:11 | |
![]() | Enig mht originalspråket, Rabiaz! Med mindre det er Kirsti som oversetter, da. ;) | |
Rabiaz | 2010-07-31 18:33 | |
![]() | Men det er merkelig det AaseB nevner, man blir pinglete med årene. En annen bok jeg bare måtte legge fra meg, er Brødrene Karamtjov. Men der var ikke grunnen helt den samme som for "Er du der ute" :P Originalspråk er best, men det hadde blitt enda tyngere å lese ovenfornevnte på russisk..hahaha!! | |
Timian - Ikke medlem lenger | 2010-07-31 19:18 | |
![]() | Har lest alle bøkene av M.K-noen på engelsk og noen på norsk...ingen har grepet meg noe særlig,da bla.sorg og tap og andre alvorlige tema blir framstilt i en såpeoreraversjon som er ferdigtygd for en filmatisering i kjent hollywood-drama-komedie stil. Men bevares...smak og behag og reaksjoner på det vi leser ,er forskjellig fra person til person. En bok jeg flere ganger måtte legge fra meg ,er Herbjørg Wassmos "Et glass melk,takk"...rett og slett fordi enkelte scener der var for jævlige til å fordøye... | |
gerdmarie | 2010-07-31 20:53 | |
![]() | Nå har jeg nettopp avsluttet Jan Gouillot sine bøker om etableringen av nasjonen Sverige. Det var i sannhet en krigersk, maktsyk og til tider ondskapsfull periode. Kirkenes moralkodeks som overgikk enhver fatteevne, korstogene, begunnelsene og konsekvensene, ja dette må være historieskriving på sitt beste. Spennende, motbydelig, romantisk, ja alle følelsesstrengene ble satt i sving. I morgen skal jeg få sjansen til å møte forfatteren. Skal bli spennende å høre hva han vil forelese/ kåsere om. Jeg gleder meg. Kan godt forstå Timians reaksjon på boken: Et glass melk, takk. Wassmo har vel flere slike innfallsvinkler på sitt forfatterskap. | |
Rabiaz | 2010-07-31 21:31 | |
![]() | Timian, jeg er overrasket over at du har lest alle hennes bøker til tross for at du ikke likte noen av de no spesielt ;) Men for all del, det tok meg også 4 bøker før jg skjønte at Paulo Cohelo ikke er min greie :P | |
sovi | 2010-07-31 22:59 | |
![]() | Enig i at den var for trist, Rabiaz. Underholdningslitteratur bør være underholdende og hyggelig, synes jeg :). Det er jo det man forventer. Så kan man heller lese mer seriøse bøker når man føler for det. I likhet med dere er jeg blitt mer pinglete med årene. Jeg velger ikke bøker (eller filmer) som kan gjøre meg ekstra trist/urolig hvis jeg fra før er i en slik stemning, eller tror jeg kan bli det hvis boka treffer en nerve. Derfor tok det en stund før jeg begynte på Min kamp (som jeg for øvrig er svært glad for å ha begynt på - fortreffelige bøker!). | |
Timian - Ikke medlem lenger | 2010-08-01 01:55 | |
![]() | Tvert imot,Rabiaz...jeg likte bøkene godt...de har stor underholdningsverdi,men heller ikke noe mer. | |
gunda | 2010-08-01 03:57 | |
![]() | Ragnhild Nilstun sin første bok i en trilogi -for mitt blikk. Tristheten setter seg i ryggmargen. Ei fantastisk bok! | |
Rabiaz | 2010-08-01 12:06 | |
![]() | Gunda...har nok av triste bøker, må finne noe som kan få meg til å smile. Men skal huske den du nevner en gang i fremtiden når jeg virkelig trenger å gråte ut litt :P Akkurat nå er det sol, sommer og SMIL :) | |