Spillrom
Sjiraffen | 0 |
Krokodillen | 0 |
Elefanten Turneringsrom | 0 |
Innloggede | 0 |
Mobilspill
Pågående | 8 492 |
Forumkategorier
Brukere | Innlegg | |
---|---|---|
Per M | 2010-08-07 16:24 | |
![]() | Minikjøkken og Hybelkomfyr! Har du dårlig erfaring med minikjøkken og hybelkomfyr? Del det gjerne med meg, da jeg skal skrive ett kåseri om emnet... Hvis du liker eller har gode erfaringer med minikjøkken og hybelkomfyr. Ja da er dette feil tråd for deg... | |
gompedyret | 2010-08-07 16:54 | |
![]() | Jeg har dessverre ingen erfaringer med hybelkomfyrer, men ønsker deg lykke til med kåseriet! | |
Sydsklie | 2010-08-07 16:58 | |
![]() | Hybelkomfyr: Få og små plater - lage en bedre til middag til mine foreldre første gang de er på besøk på hybelen. Svidd saus, kaldt kjøtt og hard blomkål. Dette er emne du kan skrive et artig kåseri om - lykke til :) | |
Per M | 2010-08-07 19:35 | |
![]() | Takker for oppmerksomheten, og lykke ønskningene! Haha! Sydsklie! Det tenker jeg ble tatt godt i mot av dine foreldre, og de mimret sikkert tilbake til fortiden da de selv en gang bodde på hybel å skulle imponere sine foreldre igjen! Det er som regel slik det ender, med få plater og trang plass... Det gjør noe med alt... | |
ajnor | 2010-08-07 20:55 | |
![]() | Og i stekeovnen var det kun plass til en halv grandis om gangen.... ;-) Ugg, det var tider, det, med et minimalt kjøkken, hybelkomfyr med to plater. Det ble få gourmetmiddager, for å si det sånn. Og så stort som det var den gangen man fikk vannkoker! Selv om det var et problem å få plass til den på kjøkkenbenken... | |
Hestegal | 2010-08-07 21:24 | |
![]() | ugg ugg pølse med lugg | |
Per M | 2010-08-07 21:30 | |
![]() | Hehe! Ajnor! Det tror jeg var stas ja! Den havnet vel på gulvet eller i vinduskarmen den... Eller kanskje oppå tven? Nei, blir ikke rare middagene med hybelkjøkken! ;) Men masse pulverkaffe.... | |
Per M | 2010-08-08 02:30 | |
![]() | Jeg endte opp med å lage en kake i stekepannen! For jeg hadde ikke hybelkomfyr der jeg bodde på 25kvm. Kun minikjøkken! To plater var alt. Jeg brukte en annen stekeplate som lokk for å påskynde prosessen, og måtte til og med snu kaken fra den ene stekepannen til den andre, slik at jeg fikk stekt den på den andre siden også. Så fikk jeg familiebesøk, og vi alle satt samlet rundt bordet å stirret intenst på kremen som tøyt ut fra alle kanter på kaka! Tilslutt var det nesten ikke noe krem igjen i kaka, for lokket var jo like tungt som et komlokk selv!! Vi fikk den i oss alle sammen, og den ble faktisk god, ble en blanding av formkake, pannekake, og gjærkake, kan vel si at det var en kake med sjarm, selv om den datt som en stein i magen... | |
Per M | 2010-08-08 22:01 | |
![]() | Er det noen fler som husker sin studeitid på et hybelkjøkken, eller som har andre morsomme historier å dele fra minikjøkken, hybelkomfyr riket? | |
wstine - Ikke medlem lenger | 2010-08-08 22:35 | |
![]() | Husker studietid med minikjøkken og hybelkomfyr, men absolutt ingen morsomme historier. Bare sorgen, matlaging = stress med max to plater. Akk ja, men snart er du ferdigstudert, får deg jobb og kjøper deg en riktig staselig komfyr hvor du kan kokkelere i vei :-) | |
Per M | 2010-08-08 23:34 | |
![]() | Sorgen ja! Der sier du noe... Det blir som regel stress med minikjøkken som resulterer til dårlig matlaging som igjen resulterer i dårlig ernæring og kanskje som du nevner, enkelte psykiske opplevelser. Alt i fra sorg og ensomhet til depresjon... Det er jo bevist at man blir mindre deprimert viss en spiser riktig! Fint å høre at du har kommet deg vekk fra minikjøkkent og fått deg skikkelig ovn! ;) Takk for oppmerksomheten wstine ;) | |
Sydsklie | 2010-08-08 23:59 | |
![]() | Kul kake Per M :) | |
Per M | 2010-08-09 17:40 | |
![]() | Kaken ble bedre etterhvert og fikk til og med et navn. Kan vel si at det kom noe godt ut av det, for jo mindre enn har det, jo mer kreativ må en være... ;) | |
Freskine - Ikke medlem lenger | 2010-08-09 19:22 | |
![]() | Hva med å droppe hele minikjøkkenet og hybelkomfyren - du trenger jo bare en vannkoker. Der kan du jo både lage te- og kaffevann, varme vann til oppvasken, varme vann til havregrøt og posepotetmos, koke pølsene og tine opp ting - hvis du har fryser, da. | |
Per M | 2010-08-09 19:54 | |
![]() | Ja hvorfor ikke! Blir i hvert fall mye god poesi av sånt! | |
Freskine - Ikke medlem lenger | 2010-08-09 20:24 | |
![]() | Nemlig :) | |