Spillrom
Sjiraffen13
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede13
Mobilspill
Pågående8 540

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
Ninaxxx2010-08-12 20:11
Antall innlegg: 1437

Bil til salgs
Denne annonsen står på finn.no, og er skrevet av en som har meeeget god tid. Enjoy, - en av de bedre annonsene (ikke bilene) jeg har sett, faktisk :)

Informasjon
Salgsform Bruktbil til salgs
Bilen står i Norge
Kilometer 195000
Årsmodell 1987
Karosseri Kombi 5-dørs
Avgiftsklasse Personbil
1. gang reg. 13,03,1987
Sylindervolum 2.0
Effekt 105 hk
Drivstoff Bensin
Girkasse Manuell 5 gir
Hjuldrift Bakhjulsdrift heavy
Farge Hvit
Farge beskr matt
Interiørfarge div
Antall seter 5
Antall dører 5
Antall eiere 4
Reg. nr. ue70902

Beskrivelse
Dette er ikke bilen som gjør damene klamme i hakket, om du finner ei dame som blir det.. bytt dame !
En storsjarmør av generasjoner, tidløse klassiske linjer, sportstriper og spoiler!
Jeg kan garantere at folk kikker på deg og smiler når du ruller inn på folksomme plasser for og parkere da bilen har fra 10-45 sekunder med ettertenning. Jeg velger og tro at det er ett tegn på at bilen har så god motor at den rett og slett ikke vill stoppe når du har nappet ut nøklene. ( kan også hende at det er på tide og justere fordeleren,bytte rotor og fordelerlokk).
Jeg kjøpte bilen midtveis i mitt pliktår hos garnisonen i Sør-Varanger og kjørte bilen de 230 mila hjem til sørlandet uten problemer, utenom selvrespekten. Jeg syntes selv det er beundringsverdig da jeg kjøpte bilen som ett veddemål og skulle se om den virkelig ville klare turen, jeg hadde aldri trodd den skulle det, men etter jeg hadde en rask kikk på bilen og fikk løftet den opp på en løftebukk viste det seg at bilen kanskje ikke var så ille. Bilen er fullspekket med utstyr som får hele råne-norge til og sikle. den har mono kassettspiller, snacks&gotteri kassetten min som jeg miksa selv på slutten av 90-tallet kan medfølge, den er skamfull av kule låter som: Marcoolio`s sommhits og div bloodhoundgang. Det er noen utrolig tøffe røde setetrekk i bilen med illustrasjon av ett speedometer, de er skikkelig sporty! Det ligger også en gørr fet statoil kopp med flamme dekaler og ei anti-skli matte for mobilen igjen etter forrige eier.

Det er også verdt og nevne de fabelaktige kjøreegenskapene, bilen er oppsatt med ett veldig sportslig understell! Bakhjulstrekk slik at forhjulene kan konsentrere seg om styringen, det også en form for sikkerhetsutstyr da bilen ikke har servo og det kunne blitt en ulykke med fatale følger om det ikke var bakhjulstrekk med grunnlag i den Ùber spreke 2 liters motoren på 105 hk, pluss-minus 50 hk ( mest minus, bare minus egentlig ).Jeg mener at biler ikke burde ha servo da man mister mye av følelsen ved kjøringen, det er viktig og virkelig føle hvor forhulene er med å slite og dra i rattet ( Dette er å lure seg selv, men det må man når man først har kjøpt en slik bil).
Girkassen er montert bak for den perfekte vektfordelingen som beklagligvis også stopper der. MIljøet`s fremtid er også ivaretatt siden det er 5 gir som gir deg ett drivstofforbruk på ca 1,2 l mila og det er jo kjempe positivt! ( kunne like gjerne malt den grønn).
Bilen har bladfjærer bak som gjør at du føler du kjører i ett hoppeslott, det gjør at hver minste kjøretur blir en veldig spennendes opplevelse!
Bakkeklaringen på bilen overgår enhver nymotens SUV på markedet da du lett kjører over en fullvoksen elg uten og måtte tenke på bulker i understellet.

Om du tenker at dette er en gammel bil som ikke egner seg for en familietur tar du veldig feil, bilen er jo en Volvo og er overlastet med sikkerhetsfunksjoner som er like gode den dag i dag som for 23 år siden.
Jeg snakker da om de sikkerhetsfunskjoner i tilegg til at bilen ikke har servo og at du sliter med å bryte enhver norsk fartsgrense.jeg nevner dem alle sammen!

1. Setebelter.
2. Blinkende lys når du har glemt og ta på setebeltet.

Det var alle sammen, like gode den dag i dag som får 23 år siden !

Bilen har i løpet av sine 23 år pådratt seg noen feil. Det er en liten sprekk som dekker hele frontruta,speilet i frontruta mangler men kan medfølge da jeg fortsatt har det i bilen, ett par små bulker og girkula drar du rett av spaken om du blir litt ivrig når du kappkjører ut av lyskryss.
Men på den andre siden så er den nesten helt rustfri foruten en liten flekk på en hjulbue og både vinterdekkene og sommerdekkene er ikke mye slitt.
EU godkjent frem til februar 2011

Jeg er blitt fortalt at dette er en bil som virkelig viser klasse da politimesteren i selveste kirkenes ( nærmere kjent som HELVETE ) fræser rundt i tilsvarende kjøretøy, det er heller ikke gått meg hus forbi at en mann med kaptein av rang også har gått til innkjøp av en 360, men ingen av de nevnte personene har sportsmodellen da dette er/var en bil tiltenkt personer med ett høyere lønnstrinn.
Er du lei av og alltid måtte stille med bil når vennegjengen skal ut på "tokt! så slipper du dette problemet med denne bilen, siden den er så stygg at ingen vill bli sett i den. Jeg kan også si at det er lite trolig at noen vill prøve og stjele den siden de fleste øst europeere stjeler biler på bestilling og denne bilen som er kåret til tidenes styggeste serieproduserte bil mest sannsynlig ikke står på denne bestillingslisten, det er også noe som kan senke prisen på forsikringen.

Om du ikke vill kjøre en penisforlenger og ikke er særlig opptatt av hva andre mennesker tenker så er dette absolutt bilen for deg. Ser du kul ut og beholder sjarmen hos damene når du har denne bilen er du antageligvis utstyrt som en elefant.
Av personlige årsaker velger jeg penisforlengeren.

Pris kan diskuteres.

Jeg er fortsatt stasjonert i Sør-Varanger som grensejeger på norges mest øde fjell og kan ikke treffes på mobiltelefon da mobildekning er ukjent her oppe. Send mail, så tar jeg kontakt om bilen pirker i nysgjerrigheten din.

Ninaxxx2010-08-12 20:13

Og for se som måtte være interessert i et kjøp, her er linken til finn.no:

www.finn.no/finn/car...e= 23481770

ave - Administrator2010-08-12 20:29
Antall innlegg: 4986

Så vanvittig morsom; hylte av latter :-)

Husker lignende biler jeg....

mumilein - Ikke medlem lenger2010-08-12 20:36
Antall innlegg: 192

åh, nå ble jeg litt glad igjen

snubi2010-08-12 20:49
Antall innlegg: 500

Fabelaktig ;D

wstine - Ikke medlem lenger2010-08-12 21:34
Antall innlegg: 2369

Artig ;-)

tonjemarie2010-08-12 21:48
Antall innlegg: 146

Stilig annonse, nesten så jeg vil kjøpe bilen :-)

sommerfugl2010-08-13 01:52
Antall innlegg: 473

Morsomt med annonser som er annerledes. Er jo ikke så lenge siden Lars Monsen la ut hytta si for salg med overskriften "rønne til salgs" eller noe i den duren. Var visst ikke så langt til utedoen heller... :-)

vyxir2010-08-13 09:04
Antall innlegg: 81

Ikke verst at bilselgeren til og med legger ut bilde av seg selv på finn!

Per M2010-08-13 09:58
Antall innlegg: 125

-

Herregud for et tåpelig innlegg...
Velkommen til syklubben ordspill.no... (hadde vel kanskje egnet seg bedre på facebook, som er et privat sosialt medium, perfekt for å dele slik unyttig informasjon...)

-

Ninaxxx2010-08-13 10:25

Det er så forfriskende med mennesker som deg, Per M! Du vet å lyse opp i folks hverdag, - ære være deg for det. Tusen takk :)

AaseB2010-08-13 11:04
Antall innlegg: 8147

Denne var verkeleg artig, Ninaxxx!
Det ser ut som det er til og med er bilder frå fest i annonsa! Særs relevant;-)

mymlen2010-08-13 11:37
Antall innlegg: 701

"jeg kan garantere at folk kikker og smiler når du ruller inn på folketomme plasser" DET er godt gjort, i så fall, hehe...

mymlen2010-08-13 11:38
Antall innlegg: 701

Hvor er angreknappen? Det sto jo folksomme! Tabbe.................

Ninaxxx2010-08-13 11:41

Hehe, og fortsettelsen av setningen din, mymilein:

"Jeg kan garantere at folk kikker på deg og smiler når du ruller inn på folksomme plasser for og parkere da bilen har fra 10-45 sekunder med ettertenning."

Den ettertenninga tror jeg mange av oss som har kjørt gamle biler kan kjenne oss igjen i.... Såååå flaut, hehe.

Ninaxxx2010-08-13 11:53

Så ikke at du skrev folketomme, jeg. Ja, DET hadde vært godt gjort :)

NOWI2010-08-13 15:45
Antall innlegg: 834

hoho, dette var noe utenom det vanlige :p

aquariussoul2010-08-13 18:08
Antall innlegg: 231

Å, jeg som kjøpte meg bil i dag da, denne annonsen hadde gått med hus forbi :))

Sander1232010-08-13 20:28
Antall innlegg: 157

Den var morsom :)

barbara2010-08-13 20:46
Antall innlegg: 91

Jeg har lest en noenlunde tilsvarende annonse en gang.....men med den forskjell at DEN bilen også hadde gratis dusjmuligheter (den lekket som en sil), og var i det hele tatt den morsomste reklamen jeg noensinne har lest. Skal se om jeg finner den igjen.....den var her på internett et sted. Men jeg tror det var en 2 -3 år siden jeg leste den, så det er mulig den har blitt borte.....men syns å huske den ble plukket opp av en eller annen avis, også, eller tilogmed TV?....

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?