Spillrom
Sjiraffen16
Krokodillen1
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede17
Mobilspill
Pågående9 094

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
aurorableu2008-05-21 08:15
Antall innlegg: 16

Små ord
Jeg spiller ofte men blir litt frustrert fordi det ser ut til at mange bare legger små ord (2 og 3 bokstaver) som ofte samler mange poeng men gjør spillet kjedelig og lite utfordrende For i det hele tatt å kunne vinne av og til blir en tvunget inn i samme spolleform. Kjedelig!
 
aurorableu2008-05-21 18:45
Antall innlegg: 16

Er det ingen som er enig med meg?
 
monabeth - Ikke medlem lenger2008-05-21 19:09
Antall innlegg: 1944

Jo det er det nok, men temaet har vært diskutert så mye her i Forum tidligere.

F.eks tråden "RÅTTENT SPILL"
 
kremfjes2008-05-21 19:15
Antall innlegg: 74

Sånn er spillet... Er litt enig med deg, men dersom du spiller på tilfeldige brett pleier det å bli litt mer åpent. Ellers så er det mange spillere som legger lange ord ganske mye. Merk deg det når du spiller mot folk, så kan du jo spille flere ganger mot de du liker å spille med.

At det blir lite utfordrende med den typen spilling er jeg ikke enig i. Ordspill er både et kunnskapsspill og et strategispill, og de som er best på begge deler får mest poeng.
 
olat84 - Ikke medlem lenger2008-05-21 19:21
Antall innlegg: 8

Det er et spill. Alle spiller for å vinne. Er det fordelsaktig å legge et kort ord, gjør jeg det! Eller så bytter jeg bokstaver.
 
Rakel2008-05-21 21:45
Antall innlegg: 90

Er helt enig med "kremfjes" -
Jeg synes at det er det å kunne kombinere egne bokstaver med de på brettet som er utfordringen, det å klare å lage ord som lager flest mulig nye ord på brettet. og som gir poeng selvfølgelig.

Vet at det er mange spillere som er enig med "aurorableu" , og da er det godt at det er så mange motstandere å velge i her - da kan vi alle velge hva slags type som passer for oss.
 
Torill2008-05-26 01:14
Antall innlegg: 3658

Aurorableu - korte ordgir ofte høy poengsum. De som er høyt oppe på rankingen velger som oftest en spillestil der det legges mange korte ord og spillet blir "tett". Hvis du velger en spillemotstander med lav ranking får du gjerne en motspiller som legger lange ord og åpner opp slik at du også kan legge lange ord, hvis det er det du ønsker. Kos deg med ordspill!
 
tante-pose2008-05-26 09:53
Antall innlegg: 16

Torill; jeg tror du har satt ord på strategien.
 
nanban2008-05-26 12:38
Antall innlegg: 2

Jeg legger ofte korte ord, men det er kanskje fordi jeg f.eks. har blitt tildelt kun konstonanter- virker som det går litt i bølger om man er heldig eller uheldig med bokstavene.
 
Gladstone2008-05-27 12:14
Antall innlegg: 19

Jeg legger korte ord når jeg tjener på det. Og jeg legger lange ord når jeg tjener på det. Merkelig nok legger jeg ikke lange ord når jeg taper på det. Heller ikke korte. Det er også irriterende å legge et relativt fint ord som gir lite poeng for så å oppdage at jeg heller kunne legge BY og BY på en trippel bokstav poenge med Y en.

Jeg spiller for å vinne og blir irritert på meg selv når jeg taper. Jo bedre motstander du møter, jo mer opptatt er de av høy score.
 
DGF2008-05-27 22:20
Antall innlegg: 17

Takk Gladstone. Det er sånne som deg jeg helst ikke treffer rundt pokerbordet :)
Det folk må innse er at poeng blir tildelt i dette spillet, det kåres vinnere og tapere. Innenfor reglene er alt tillatt, så det er totalt meningsløst å klage på hvordan andre spiller. Reglene er implementert i softwaren, så juks er umulig i alle fall 1 mot 1). Irriterer du deg over motstanders strategi, vel, finn mottiltak eller end opp med lavere poengsum og rating. Valget er ditt.
Det er også meningsløst å klage på hvilke ord som godkjennes og hvilke som avvisses. Enhver kan komme med eksempler på hva det skal være, uten at det har noen nytteverdi av den grunn. Noen ord er godkjent, andre ikke. Hvis du spiller, er du tvunget med å leve med at ting er slik de er. Hvis du ikke liker det, kan du fremdeles spille, og siden vi lever i et Fritt Land, kan du også syte i forumet, men det eneste du oppnår ved det, er at andre mennesker som leser innlegget synes at en person de ikke vet hvem er, er litt småtragisk og trist.

Jeg misunner ikke moderatorene som må skjule sin stadig minkende tålmodighet med de to klassiske innvendingene med stadig mer diplomatiske svar, men de har jo forsåvidt bedt om det selv også, med å lage et forum i det hele tatt.
 
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?