Spillrom
Sjiraffen15
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede15
Mobilspill
Pågående8 663

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
wstine - Ikke medlem lenger2010-08-23 18:14
Antall innlegg: 2369

Ordspillspørsmålet 23.8.10
Dagens ordspillspørsmål tar utgangspunkt i en virkelig hendelse, et moralsk dilemma i grunnen.
Venninna og jeg var ute på byen en gang i slutten av juni.
Venninna har det med å tylle i seg kaffe og Baileys når det lir på kvelden. Et stykke nede i kopp nr ? var det på tide å suse avgårde for å rekke nattbussen. (Et anfall av miljøvennlig opptreden).

- Jeg må drikke opp først!, sa venninna
- Nei, ta koppen med deg heller, svarte jeg
- Javel, sa venninna.
Som sagt, så gjort. Hun tok koppen med seg, drakk opp, SATTE KOPPEN FRA SEG PÅ FORTAUET og satte seg på nattbussen.
- oi, tenkte jeg og tok koppen med meg hjem. Jeg hadde ikke hjerte til å forlate den der. Da ville den garanter bli knust og ødelagt.

Spørsmålet:
Bør jeg levere koppen tilbake til puben? Slik at den blir forent med sine koppefrender? Eller skal jeg gi søren og betrakte den som min?

Fiskemann2010-08-23 18:43
Antall innlegg: 135

kontakt jussbuss.no

Moostar2010-08-23 18:47
Antall innlegg: 121

Hvis du har lyst til at alle ansatte på puben skal få noe søtt å le av og prate om den kvelden - lever koppen tilbake. Hvis dette letter din samvittighet - lever koppen tilbake. Men jeg tror jeg kan trøste deg med at hverken de ansatte eller koppefrendene savner den :)

contender2010-08-23 19:03
Antall innlegg: 464

Har du lyst på koppen?

VeldiGlad2010-08-23 19:17
Antall innlegg: 1077

Spørsmålet er vel heller hva koppen har lyst til. Er det virkelig ingen som tenker på koppens ve og vel? Hvorfor skal wstines eller pubens følelser ha forrang for koppens følelser?

miamaria2010-08-23 19:17
Antall innlegg: 1002

fint minne/"bevis" for ettertiden?
fniser henrykt.

Fiskemann2010-08-23 19:22
Antall innlegg: 135

kontakt kirken.no

Bakerboy2010-08-23 19:38
Antall innlegg: 223

behold koppen du

barell2010-08-23 20:44
Antall innlegg: 19

Jeg syns det var bra at du tok den med. Men jeg syns også at du skal levere den tilbake. De får seg nok en god glis på det utestedet, og kanskje du til og med får beholde den som et minne? Da har du den i hvert fall på realt vis! De fleste i den bransjen okker seg over alt som blir stjålet, og det er med på å øke prisene, så jeg stemmer for at du opptrer realt og leverer den. Da blir det spennende om du får den reaksjonen jeg tror!

sommerfugl2010-08-23 21:55
Antall innlegg: 473

Utestedet har garantert fått koppen av likør- eller kaffeleverandøren så behold den med god samvittighet. De knuser sikkert mange hver helg... Er det et stamsted så kan du jo høre med bartenderen neste gang om de vil ha den tilbake, men det kan jeg aldri tenke meg. I sin tid var jeg mye ute og spurte ofte om jeg kunne få glass eller kopper med reklame på og jeg fikk aldri nei! Ta deg en kaffebailey's nå en mandag kveld og ikke tenk mer på det.

Thihi, takk for god historie!

Scrabla2010-08-23 22:04
Antall innlegg: 2275

Her tok du angjørelsen selv:

"- Nei, ta koppen med deg heller, svarte jeg"

men det er lov å ombestemme seg :)

meisa2010-08-24 18:07
Antall innlegg: 443

Skal du på samme restaurant, kan du ta koppen med deg og sette den fra deg uten å si noe.

Jeg fant en gang en kopp merket HSD på mitt kjøkken. Jeg antok min leieboer hadde tatt den med seg fra en ferje. Jeg gjorde ingenting; det var ikke jeg som hadde stjelt den!

Haar hørt om personer som rett som det er tar med seg glass fra utesteder. Nå kan de sikkert dekke til alle gjestene i et stort selskap!

Selv vant jeg gass som reklamerte for en eller annen ølsort på bingo, gave fra hotellet. Min datter fikk dem; kanskje noen tror hun har stjålet dem?

gompedyret2010-08-24 20:15
Antall innlegg: 4381

Dette er et omfattende sakskompleks som er umulig å gi et adekvat og entydig svar på i full fart. Hva med å vise et bilde av koppen? Det kan bringe inspirasjon og klarhet.

wstine - Ikke medlem lenger2010-08-24 20:43
Antall innlegg: 2369

Ja, jeg funderer og funderer. Heller nok mest til å bringe den tilbake, der den rettmessig hører hjemme. Tross alt.
Må bare spekulere ut en passende plan!

Koppen er helsvart, glasert, uten reklame av noe slag. Nokså anonym vil jeg si, akkurat som meg selv! (- anonym altså, ikke helsvart og glasert).

jwpede2010-08-24 23:33
Antall innlegg: 107

Viss du hadde vært helsvart og glasert og tilfeldigvis kommet meg i hende, hadde jeg aldri levert deg fra meg igjen.

Bobvar

Scrabla2010-08-24 23:46
Antall innlegg: 2275

tøyse kopp

Junisol2010-08-25 06:15
Antall innlegg: 146

scrablakopp(skravlekopp)

nalo2010-08-25 10:47
Antall innlegg: 356

meisa, får eg kjøpa den HSD-koppen av deg?

Til dei uinnvidde:
HSD - Hardanger Sunnhordlandske Dampsikpsselskap, er diverre skrumpa inn til preglause TIDE.

Reet2010-08-25 15:18
Antall innlegg: 249

Kopper med reklame på er skapt for å vandre jorda rundt og spre sitt glade budskap. Er det reklame på den: behold den. Hvis ikke: gjør hva du vil, den er ingenting verdt.

meisa2010-08-25 17:21
Antall innlegg: 443

Hei nalo frå naboøya Stord!

No finn eg selvfølgeleg ikkje igjen den koppen, ellers skull du ha fått han. Han stod i kjøkenskåpet i årevis. Eg har nok rydda han vekk ein gong. Han var heller ikkje blant dei koppane som måtte evakuera til kjellaren pga plassmangel. Eg kan ha hive han, for eg trur han hadde fått eit skår.

Kanskje Tide Sjø framleis har koppar med HSD på? Eg reiser aldri med ferger lenger, og eg har gløymt å sjekka koppane (eller har dei beger) på snøggbåtane eg tar ein sjeldan gong

Viser siden: 1 2
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?