Spillrom
Sjiraffen0
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede0
Mobilspill
Pågående8 654

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
nabodama2010-09-05 11:05
Antall innlegg: 119

Hvilken bokstav hater du mest ?
For meg er F den mest forhatte, ikke bare er det minst ca. 16 stk. av den i hvert eneste spill ;-) og når du legger ut en får du minst to tilbake. Det er jo mange ord på f, men når du klasker ut F-ordet ditt så har du jo effektivt stengt sjansene for både motspiller OG deg selv til å legge noe vettugt ord.

Så sitter man der da og legger PD, MB,WC og andre "intelligente" ord resten av spillet, og lurer på hvor det ble av utfordringen med å lage morsomme norske ord på brettet.

Og når det er bare 7 brikker igjen og du sitter med FFFWJJÆ da vet du at du har en dårlig dag og sikkert ikke kommer til å vinne så mye som et klistremerke engang om du så kjøper lodder for en årslønn og spiller ordspill til øya går i kryss ikke sant ? :)))

Rabiaz2010-09-05 11:33
Antall innlegg: 897

Alle er like fine. Det er bare om å gjøre å finne det gode i hver av dem. Akkurat som mennesker :)

rbm2010-09-05 11:56
Antall innlegg: 859

LOL som jeg skulle sagt det selv,Nabodama !!

JamesO - Ikke medlem lenger2010-09-05 12:16
Antall innlegg: 2649

Ha ha ...

mysteria - Ikke medlem lenger2010-09-05 12:51
Antall innlegg: 1124

Ha ha ha :)

Rabiaz: Det skal jammen meg mye optimisme og vennlighet til for å finne det gode i den klasen med bokstaver som Nabodama beskriver :P

wstine - Ikke medlem lenger2010-09-05 13:22
Antall innlegg: 2369

Enig; F topper hatlista, i tillegg til Æ. Får jeg Æ skynder jeg meg å legge den ut, så er vi ferdige med den! Det går mest i HÆ og BÆ, ingen grunn til å gjøre noe sÆrlig mer ut av det. Men den gangen jeg la ÆREND og fikk en fin poengsum, var jeg plutselig på godfot med Æ-en. F derimot.......

Savner forøvrig flere Y-er. Det er bokstaven sin det!

Glitre2010-09-05 16:41
Antall innlegg: 100

Hvorfor er det like mange J-er som P-er?

VeldiGlad2010-09-05 17:04
Antall innlegg: 1077

Mest hatet er definitift W, rett og slett fordi det er få ord man kan skrive med den. However er den en sjelden gang fin hvis den tilfeldigvis passer rett inn :)

Syns F er ok. Det tredje tjukkeste avsnittet i ordboka er F, de fleste av bingoene mine begynner på F (ja ja, fordi de nesten alltid må stå først i ordet..), for ikke å snakke om hvor taktisk det kan være å bruke F-er til sperring eller å legge opp en CF-felle, eller en CF-bløff (hvor motspillern ofte smeller til med 60 poeng fordi de har sittet å ventet med c-en på hånda...)

Jeg syns J er ganske kjip. Den går som regel an å bli kvitt, men da må man ofte bli kvitt resten av de gode bokstavene på hånda samtidig, går nesten alltid med E, A, U, R, S, T eller K når man bruker J.

Æ er flott, man må bare være tålmodig :)

H er altfor vanskelig i forhold til poengene den gir syns jeg..

For et artig tema! Spent på å høre fler meninger! :D

ajnor2010-09-05 17:40
Antall innlegg: 958

Ganske så enig med nabodama, men jeg synes nok J er likestilt F-en, egentlig. Litt sånn hat-elsk-forhold... Morsomme å ha når det klaffer, men fader heller - det er jommen meg langt mellom hver gang!

Kan godt bytte ut en F og en J og få to Y-er i tillegg!

Tedh - Ikke medlem lenger2010-09-05 17:51
Antall innlegg: 238

Jeg hater krig og urettferdighet og sånt jeg. Synes en F er litt vel puslete å bruke tid på å hate. Selv om det er en av uglybugly drittbokstavene som man til stadighet får. Men som det sto i VG i sta, kan den være fin i blandt, både til taktikk og andre finurligheter, som jeg selvfølgelig ikke behersker.

Derfor er jeg også avhengig av gode bokstaver, sola i ryggen, medvind, nedoverbakke og flaks. Ligger de forholdene til rette er ordspill en fornøyelse å bruke tid på:)

Ellers vil jeg påpeke at Super Happy er en kløpper i å legge bingoer men den handa du nevnte i sta blir vel lei å få ut?:) utraske er vel enn hurtig måte å luke på, men neppe godkjent?:)

Nei, F en kan ikke hates for da kan det for bli lite fred og sånt:))

nabodama2010-09-05 18:09
Antall innlegg: 119

Enig i at J og Æ også er noe hærk og vanskelig å legge, også enig i at hvis jeg hater F blir det mye krig i verden, så jeg skal moderere meg til at jeg bare misliker drittbokstaven :))

Har også lest ordlista og der ER det mange ord som begynner på F, helt sant, men problemet her er jo at man da sperrer for muligheten til å legge andre ord fordi det er få ord som slutter på F, og som nevnt syntes jeg det er kjedelig når spillet blir sperret slik at man bare kan legge PM, DH osv. evnt. at man må avslutte spillet før alle brikkene er lagt. DET er kjedelig det :(

hildebbb - Ikke medlem lenger2010-09-05 18:20
Antall innlegg: 82

Hater sperre-folk. Skaff dere et liv.

Cygnus2010-09-05 19:12
Antall innlegg: 44845

jeg hater vel ingen, men F g faktisk også I har en tendens til å vandre rundt i gjenger, slik at en ikke finner ut av hva en skal gjøre med dem - W har jeg et hat/kjærlighets-forhold til - i de periodene jeg er for nedadgående (og let's face it - det skjer en del!), er det akkurat som om W hopper på meg akkurat mot slutten og klorer seg fast - så sitter jeg der med den smat diverse F og J og taper hauger av ranking! Men andre ganger er det mulig å få ut BOWLINg og SWING osv og da er det jo hyggeligere!
hildebbb:men når en sperrer er det ofte fordi en ikke kan annet! ikke fordi en vil sperre - akkurat som nabodama skrev

ave - Administrator2010-09-05 19:22
Antall innlegg: 4986

Lukter det østrogen, hiildebbb?

hildebbb - Ikke medlem lenger2010-09-05 19:36
Antall innlegg: 82

Nei ave, det er progesteron faktisk, men det stinker lang vei.

Cygnus: Takk for tipset.

Rabiaz2010-09-05 19:57
Antall innlegg: 897

Hate er et så sterkt ord...vil ikke hate en bokstav som lager så mange FFFFine ord!

Sander1232010-09-05 20:04
Antall innlegg: 157

Jeg liker W minst

Octavia2010-09-05 20:04
Antall innlegg: 106

Jeg liker ikke J. Den skaper bare problemer, og det finnes nesten ikke ord somslutter på J.

Cygnus2010-09-05 20:09
Antall innlegg: 44845

herj, lepj,

cammie2010-09-05 20:35
Antall innlegg: 189

Jeg elsker J! Den er vel ganske lett å bli kvitt?! Enig med VG at bokstaven jeg liker minst er W. Men det er kun om jeg får den sent i spillet for da er det nesten håpløst å få lagt den ut, og man taper urimelig mange poeng. Får man den tidlig er det egentlig supert :) Min favorittbokstav er Y. Blir faktisk veldig glad når jeg får den :)

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?