Spillrom
Sjiraffen4
Krokodillen0
Elefanten
Turneringsrom
0
Innloggede4
Mobilspill
Pågående8 850

Forumkategorier

Brukere Innlegg  
seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-26 22:29
Antall innlegg: 168

kommunistmuslimelsker
Det er så jævlig tragikomisk når motstanderne av krigen i Irak og Afganistan her i Norge blir kritisert av brunskjortene for å elske Fienden, "De grusomme terroristmuhammedanerne". Paradoksalt nok kritiserer fundamentalister i Midt-østen moderate i sine land for å elske Fienden, altså "USA-satan og deres vestlige lakeier".

Men så er det egentlig de blåbrune krigshisserne i vesten som er Talibans nærmeste allierte. De er avhengige av hverandre for å skape fiendebilder av alle med "feil" farge og klær.

Hermann Göring visste hva han gjorde:
"Why of course the people don't want war. Why should some poor slob on a farm want to risk his life in a war when the best he can get out of it is to come back to his farm in one piece? Naturally the common people
don't want war neither in Russia, nor in England, nor for that matter in Germany. That is understood. But, after all, it is the leaders of the country who determine the policy and it is always a simple matter to drag the people along, whether it is a democracy, or a fascist dictatorship, or a parliament, or a communist dictatorship. Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked,
and denounce the peacemakers for lack of patriotism and exposing the country to danger. It works the same in any country."

Og det funker fremdeles på en halv generasjon av USA- og Israelvenner i dag, som er villig til å forsvare ethvert drap bare merket på rifla er rett.

Sjøl hater jeg både fundamentalistiske islamidioter på den ene siden og fundamentalistiske høyrevridde kristenjødewhatevertosker på den andre.

Så får dere kalle meg hva dere vil. Jeg håper bare at dere ikke kommer til makta i denne verdensdelen igjen med det første, 1933 er ikke lenge nok siden.

USA er på trynet, men det begynner vel snart å bli begrensninger for hva de kan få til å ødelegge i diverse land rundt om kring i verden.

"Vi må i Vietnam for å sikre vårt levesett", "Vi må myrde sivile i diverse land i Sør-Amerika for å sikre vårt levesett", "Vi må i Irak for å sikre vårt levesett". Yeah riiiiiight. Begynner å bli gammelt nå.

nattlys2010-10-26 23:04
Antall innlegg: 34

Hva skal vi vel med fiender - vi som har venner som amerikanerene.

Rikard23 - Ikke medlem lenger2010-10-26 23:22
Antall innlegg: 115

Oppfordrer alle nordmenn som elsker sitt land om å verve seg!

www.sar-el.no/

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-26 23:48

...og idioter som Rikard23 blant våre egne.

AaseB2010-10-26 23:52
Antall innlegg: 8147

Å skape et egna syn på fienden, er ein forutsetning for krigføring.

Og når dei sterkaste kreftene eig massemedia, kan me vera sikre på at det som kjem derifrå aldri er nøytralt.

Dette spelet er såpass komplisert at det virkar vanskeleg å sette seg inn i det. Trur mange tenker slik og derfor lar me oss passivt lede i ønska retning.
Men tenk kva vi kunne ha oppnådd om vi vakna, samla oss og nekta å godta alle desse dårlege påskudda for å gå til krig?
Det hadde vært no' det....

maf2010-10-27 00:36
Antall innlegg: 89

Jeg syns bare alle skulle være venner. Skål.

Hippo19632010-10-27 01:56
Antall innlegg: 142

Rikard23, hva i all verden har det å være frivillig soldat i israelsk tjeneste å gjøre med å elske sitt land?

Drep en palestiner for freden?????

Makan!

Tedh - Ikke medlem lenger2010-10-27 06:55
Antall innlegg: 238

Meget godt innlegg herren.

Kort kommentar til rikard: Jeg hadde blitt utrolig engstelig og jeg hadde møtt de kara du henviste til. NOT! Men at forskrudde hjerner får andre som ikke er det ennå, med seg med sitt syn, er skremmende.

Ta en titt på titt på Michael Moore s film Capitalism: a love story, så ligger nok svaret der.

Pengemakta rår, kontroll på den viktige pressen og har da mulighet til å drive propagandafryk selv i ett "fritt" land som i USA. Bush og gjengen hadde vannstyrt verdens supermakt i 8 år, og avslutter sin presidenttid med å rane statskassa for ufattelig mange milarder daler uka før han går av. Rett foran øya på hele USA. Senatet fikk 3 dager på seg å stemme, om de skulle redde de grådigste av alle, bankene og finansinstutisjoner. Han fikk også sving på økonomien innen der han og hans venner hadde invisteringer, nemlig krigsindustrien. Alt ved hjelp av frykt, frykt og frykt.

Den samme frykten, spres også til folk i en liten dal i afganistan, eller i østlige kongo. Fryktsprederene der ønsker kun fiendebilder som kan gavne lederene der i deres region, selv om det er i mindre skala. Samma gjelder for midtøsten.

Min personelige mening er at dette urgamle fenomenet blir vi kvitt den dagen det er nok folk som har nok tilgang til nett, bilder, video og får opplysninger fra alle tilgjengelige kilder. Da vil svinepelsa som har makta en vakker dag slite med fryktspredinga si.

potet2010-10-27 06:58
Antall innlegg: 131

Krigføringa i Midtøsten er jo til å bli kvalm av; begge sider har ekstremgrupper som overhode ikke vil ha fred. Å verve norske frivillige inn i dette kaoset er jo fullstendig skivebom.

gerdmarie2010-10-27 07:44
Antall innlegg: 265

Anbefaler å lese boken til Per-Aslak Ertresvåg: Makten bak makten. Fra vaskeseddelen siteres: "Verdenshistorien slik den blir fortalt er falsk. Det som skjules og forfatteren avdekker, er krøniken om Makten bak makten, om klanen som sto bak og beriket seg på det økonomiske sammenbruddet i 1929, som planla både 1. og 2. verdenskrig, som finansierte både kommunismen i Russland og Hitlers opprustning. Samtidig er det historien om den nye verdensorden og glpbaliseringen" Resten får dere evt lese selv

Reet2010-10-27 09:15
Antall innlegg: 249

Enig med deg, potet.
Noen tjener grovt med penger på dette, derfor fortsetter vi. Fred er utopi så lenge det er penger involvert.

Cygnus2010-10-27 12:23
Antall innlegg: 44845

Jo potet, det er klart at begge sider i midtøsten har ekstreme krefter som vil ha ufred - men vet du, det hele begynte da palestinerne ble kastet ut - deres holocaust, el nakba - og ingenting kan endre det! og så har det hele eskalert, år etter år, med USA og oss som hjelpere eller i det minste uten å si noe. hvem andre kan flytte grenser mot FN-vedtak uten sanksjoner? hvem kan drive apartheid uten sanskjoner? INGEN, unntatt israel ! og alt bifalles i guds navn av disse merkelige menneskene i norge som har som sin misjon - ikke My country right or wrong, men Right or wrong, Israel is the land of god!

og så lurer vi på hvorfor terrorister oppstår! har forresten alle glemt de voldelige jødiske terroristene før staten ble opprettet? min spådom er at i de neste generasjonene kommer palestinasaken til å være den store skammen slik som holocaust har vært det for oss

grønnmann2010-10-27 15:32
Antall innlegg: 17

Med så mye venstrevridd vrøvl, historieforenkling og historieløshet er det jammen ikke rart at midtøstenkonflikten får dure og gå slik den gjør.

By the way Seierherren, du er rett og slett patetisk som kaller andre for idioter.

Cygnus2010-10-27 15:54

ja grønnmann det er tragisk - vi hadde det jo så flott da verdeni dvs USA var så høyrevridde som det gikk an - og nå bare elendigheten. Men bare vent, kanskje det er lov å håpe at sara palin kan vi oss til høyre igjen - med den klokskap og kunnskap hun besitter burde det gå riktig bra!

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-27 18:12

Det må gå an å kalle en spade for en spade, grønnmann. Når det gjelder så alvorlige ting som støtte til regimer som dreper uskyldige for fote så synes jeg det er på sin plass å bruke ordet idiot.

Jeg er forresten villig til å vedde alt jeg eier og har på at jeg kan mer om historie enn deg, både når det gjelder enkelthendelser og evne til å trekke større linjer.

Med mindre du også VET da, men har samme innstilling som Göring. Var ikke kunnskapen det stod på med den karen. De tusener av brunskjorter som støttet han derimot...

Rabiaz2010-10-27 18:18
Antall innlegg: 897

Så flink du er, Seierherren!

Rikard23 - Ikke medlem lenger2010-10-27 18:41
Antall innlegg: 115

Flink, eventuelt syk. Kommer an på øyet som ser, og hvordan man ønsker verden skal være.

Israel representerer for meg, og heldigvis mange andre, et godt eksempel når det gjelder politikk og væremåte. Felles for de fleste av oss er at vi ikke har noe stort behov for å markere oss, kaste stein på politiet, brenne flagg, utøve terrorisme og andre handlinger venstresiden mer enn gjerne bedriver.

Rabiaz2010-10-27 18:48
Antall innlegg: 897

Rikard23!
Du vet for lite om realiteten for at du skal ha så bastante meninger. Kanskje du SKAL prøve å lære noe nytt, slik jeg hintet om isted.
Ønsker du virkelig at verden skal fortsette slik den er idag, der uskyldige barn blir drept, og ikke minst torturert av en syk stormakt? Er den verden du refererer til..? Synd du har så mye hat i deg, kan neppe være godt.

Cygnus2010-10-27 19:08

jaa, rikard23, mener du f eks den venstrevridde pinochet sine mord og terrorhandlinger ? eller andre artsfeller av ham i søramerika ?

seierherren- - Ikke medlem lenger2010-10-27 19:26

...for ikke å nevne Afrika og Sørøst-Asia. MYE blod på hendene i disse landene. Og Norsk våpenindustri er med.

Tja, Ricky, nå er det vel stort sett på venstresida du finner dem som ønsker fred for ALLE og som nekter å godta empatiløsheten overfor "de andre".

Når det er sagt skal jeg faen meg brenne et hvilket som helst flagg og kaste stein dagen lang om dere nazier ligger an til å ta makta igjen. At dere har byttet ut hakekorset med davidstjerna/korset og dollarsedler betyr ingen ting for min del.

Terrorisme tar jeg avstand fra, statsstyrt eller ikke. Gjør du?

Viser siden: 1 2 3
Innlogging
Logg inn
Ordspill.no er gratis!
Vil du bli medlem?