Spillrom
| Sjiraffen | 4 |
| Krokodillen | 0 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 4 |
Mobilspill
| Pågående | 8 850 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| Wibecke - Ikke medlem lenger | 2010-10-27 15:30 | |
![]() | Hva synes dere om det å stenge for muligheter? Jeg er nok en av de som synes det er morro å kunne bruke hele brettet og ikke spille seg bort i en krok og så bli der. Spilte nettop mot en som stengte alle mine utspill mot å komme videre bort fra denne kroken. Irriterende. Sånn, da fikk jeg ut den frustrasjonen ;O) Nå skla jeg spille litt videre, forhåpentligvis med en som synes det er morro å lage ord som betyr noe og liker å bruke hele brettet :O) | |
| Junisol | 2010-10-27 15:35 | |
![]() | Helt enig med deg Wibecke, åpne spill er hyggelige. | |
| bris1 | 2010-10-27 15:42 | |
![]() | Wibecke, jeg kunne ha skrevet dette selv. Selvsagt er årsaken at de ser muligheten for å vinne, men kanskje gevinsten ville ha blitt enda større dersom de hadde våget å ta i bruk hele brettet. Da er det moro å spille, da. | |
| Ruschne | 2010-10-27 15:58 | |
![]() | Er det noen som husker Elisabeth Grannemans sang: Om att og om att og om att og om att att ........... | |
| Hampus | 2010-10-27 16:10 | |
![]() | Jeg synes at folk kan spille akkurat som de vil, men jeg kan bli frustrert når det på klassisk-brettet ligger an til en låsing i nedre, høyre hjørne, noe det lett kan bli, og motspilleren legger bokstaver som låser muligheten for bevegelse opp til venstre. Jeg er villig til å tape noen poeng for å unngå at de siste 30 bokstavene går med til måtte legge LN, HM, JO, PM, VE, MB, CA, FY, TA, AT, KM, AH, ØL, PD og OG. | |
| Ruschne | 2010-10-27 16:16 | |
![]() | Hampus du glemte AD, AG,AI, AK,AL,AM,AN,AP,AR,AS,,AU, AU, BA, BE, BH, BI,BL,BO, BU,BY, BØ,BÆ og en rekke andre muligheter | |
| LaBarca | 2010-10-27 16:19 | |
![]() | Et typiske usikkerhetstegn. Tar du sjansen på å åpne opp med et puslete legg som gir 5-6-7 poeng, får du som regel igjen med renter. Har vunnet noen kamper på den måten. Legger du 2 brikker, får du 2 nye. Legger du 5 brikker, får du 5 nye. Pussige greier :-) | |
| bakko | 2010-10-27 17:20 | |
![]() | ein må vera to for å spela med brettet ope, ein må også vera to for å stenga alle mulighetar........ | |
| bearo | 2010-10-27 17:34 | |
![]() | Merkelig nok samsvarer ofte rating med kor mykje ein klagar i forumet over andre si speling. Dette er vel dog rimelig logisk då det er mykje meir krevande å spele eit lukka spel enn det er å legge ord i aust og vest på eit vidåpent brett. Merkelig nok er det også ei samsvaring mellom klaging i forumet over andre si speling og kjønn og alder. Eg har mine teoriar på kvifor det er slik, men akkurat det brettet lar eg stå litt ope. | |
| Hortensdame | 2010-10-27 17:36 | |
![]() | Det beste er jo å spille på åpent brett, men så vips blir man stengt opp i et hjørne. Noen er det kanskje bevisst andre ganger ubevisst. | |
| Wibecke - Ikke medlem lenger | 2010-10-28 12:35 | |
![]() | bearo, den skjønte jeg ikke helt. Jeg opplever at det klages vel så mye av de med mye høyere ranking enn meg ;O) | |
| Rydningen | 2010-10-28 14:32 | |
![]() | Hva synes de som prøver å spille trangt - om de som åpner da? Det er sikkert en like stor plage begge veier... Jeg prøver å tilpasse spillestilen etter hva slags bokstaver jeg har - så jeg kan la meg irritere av begge stiler, alt etter hva som passer meg dårligst! | |
| rbm | 2010-10-28 15:16 | |
![]() | Ehh takk for to-ords liste !! :-D | |
| Ruschne | 2010-10-28 16:19 | |
![]() | Vil du ha flere? Send 500 kroner og du skal få alt jeg har | |
| benni2009 | 2010-10-28 18:48 | |
![]() | Gjesp... Hvis man irriterer seg over motspillerens stil, som kan være både planlagt og utilsiktet, er det ikke verre enn at man kan forlate spillet og finne noen likesinnede å spille med. Eventuelt kontakte spillutviklerne og be dem fjerne muligheten til alt det som "de andre" gjør som er irriterende, frekt, håpløst, teit, barnslig og hva vet vel jeg. Sist jeg sjekket, het det fortsatt at målet med spillet er "å få så mange poeng som mulig gjennom å legge ordene i poenggivende kombinasjoner." Ha en ellers fortreffelig aften! | |
| Fiskemann | 2010-10-28 19:04 | |
![]() | Har lagt merke til at de som er født mellom 1968 og 1972 klager mest på ordspill.no. Det er neppe tilfeldig. Er jo et fyrverkeri av en årgang. | |
| tøtta | 2010-10-28 19:56 | |
![]() | Bra innspill, Bakko! Enig med deg ;-) | |