Spillrom
| Sjiraffen | 9 |
| Krokodillen | 2 |
| Elefanten Turneringsrom | 0 |
| Innloggede | 11 |
Mobilspill
| Pågående | 8 593 |
Forumkategorier
| Brukere | Innlegg | |
|---|---|---|
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-10-29 19:31 | |
![]() | vanskjøtsel av dyr Dessverre finnes det utallige tilfeller av bønder og dyreeiere som vanskjøtter dyra sine. Her er et eksempel: www.nrk.no/nyheter/d.../1 .7034720 Slike saker blir nedprioritert av politiet, dysset ned av sine egne (les andre bønder). Straffen/reaksjonene for vanskjøtselen er symbolsk. Uverdig! Ja til dyrepoliti! www.underskrift.no/v...pa nje=1331 | |
| casien - Ikke medlem lenger | 2010-10-29 19:54 | |
![]() | Oh my God - noe så forferdelig! | |
| sommerfugl | 2010-10-29 20:00 | |
![]() | Folk som er slemme mot dyr er syke i hodet sitt! Dyr kan ikke si ifra og er prisgitt menneskenes omsorg. Skulle ønske straffen i dette tilfelle ble at bonden ble satt i bås og underernært! De burde få smake sin egen medisin, tullinger! Takk for bra initiativ, wstine - har skrevet under!! | |
| snubi | 2010-10-29 20:09 | |
![]() | Ja til dyrepoliti fra meg også! | |
| dole | 2010-10-29 20:09 | |
![]() | Jeg hater katter, men er veldig glad i sommerfugler:) | |
| miamaria | 2010-10-29 20:23 | |
![]() | når det dukker opp tilfeller av vanskjøtsel av dyr i et nærmiljø er det vanligvis dyreholder/eier som har store personlige problemer. så dette med vond vilje er vel tilnærmet fraværende. | |
| tante g | 2010-10-29 21:07 | |
![]() | Når det gjelder de store dyretragediene, slik som hele dyreflokker som sulter ihjel, er det som oftest personlige tragedier ja. Og neppe ondskap. Men hvor er naboer, slekt, helsevesen osv som kunne stoppet tragedien før det går så galt? Ondskap mot dyr har vi allikevel alt for mye av her i landet. For det er ren ondskap når katter kjøres til nabobygda eller slippes ut på motorveien, ondskap er det når levende kattunger trekkes ned i do, eller når hele kattungekull dumpes. Det er ondskap når man slutter å slippe katten inn i huset fordi den er blitt voksen. Det er onskap når folk ikke kastrerer kattene sine og lar kull etter kull fødes, enda man nå vet at 30% av kattene ender som hjemløse og dør sultne, kalde, syke og redde. Etter at jeg begynte som frivillig i dyrebeskyttelsen har jeg sett så mye ondskap fra menneskene at jeg blir skremt. Jeg synes det er skummelt å leve sammen så mange mennesker som mangler empati for levende vesener, og jeg vet ikke hvem de er. Jeg vet bare at de er rundt meg over alt. | |
| sommerfugl | 2010-10-30 01:06 | |
![]() | Miamaria; alle har vel personlige problemer fra tid til annen, men man kan ikke gå rundt å mishandle levende vesener av den grunn! Tante g; bra innlegg! Har selv to katter som jeg fikk fra FOD-gården for noen år tilbake. Den ene var bare satt ut og overlatt til seg selv da sommeren kom. Den andre ble mishandlet fra han ble født; kvalt, brent, slått, sparket osv osv. Nå sover han på ryggen og er verdens kuleste katt, men han tør fortsatt ikke gå ut og løper og gjemmer seg hver gang vi før besøk inntil han kjenner igjen stemmen/lukten og våger seg frem fra gjemmestedet sitt. Jeg står på mitt - la de som mishandler dyr få samme straff selv og et rungende JA! til dyrepoliti!!! Dole; man kan ikke kose med sommerfugler c",) | |
| dole | 2010-10-30 08:24 | |
![]() | sommerfugl; kanskje ikke hvis man bruker flertallsbenevnelsen.... | |
| peren - Ikke medlem lenger | 2010-10-31 19:31 | |
![]() | håper dere så inslaget på dagsrevyen i kveld om pelsdyrnæringen .dette er dyremishandling satt i system og velsignet av Stoltenberg og co | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-10-31 20:52 | |
![]() | fint peren :-) nrk.no/ | |
| wstine - Ikke medlem lenger | 2010-10-31 20:52 | |
![]() | www.nrk.no/nyheter/n.../1 .7361070 sånn, nå ble det rett | |
| Stigende | 2010-11-01 00:36 | |
![]() | Hvor er de som kunne stoppet tragedien osv? Som regel er det noen som har fått psykiske problemer, depresjoner ell. Hvis den syke ikke oppsøker helsevesen, holder fasaden, bor alene osv, så oppdages det ikke. Akkurat det samme som skjer med psykisk syke som holder fasaden ellers i samfunnet. Mishandling av katter osv blir en helt annen kategori enn bonden som er for syk til å ta vare på dyra. Begge deler er fryktelig, men jeg vil ikke kalle det ondskap når det er psykisk sykdom som er grunnen. | |
| potet | 2010-11-01 09:11 | |
![]() | All mishandling av dyr er uakseptabelt! Noen ganger skyldes det sykdom, andre ganger ren ondskap, og for noen rett og slett økonomi. Vi som er glad i dyr må derfor holde øyne og ører åpne, og gripe inn når vi skjønner at noe er på ferde. | |
| Ruschne | 2010-11-01 10:35 | |
![]() | Jeg blir veldig sint når jeg ser slike innslag som vi så på Dagsrevyen i går. Profitt foran dyrevelferd - ingen tvil Død over pelsdyrnæringen | |
| benni2009 | 2010-11-01 18:13 | |
![]() | Av og til skulle jeg ønske engasjementet for lidende barn var like sterkt som for lidende dyr... | |
| Ruschne | 2010-11-01 18:37 | |
![]() | Hvor er de lidende barn? ( i Norge ) Spesifiser er du snill - Ingen barn i Norge vokser opp i små bur og med gulv av netting slik som disse dyrene gjør. Her dreier altså diskusjonen om dyrevelferden i norske perlsdyrfarmer og ikke "oppdrett" av bjørn i Kina eller andre kritikkverdige dyreforhold rundt om i verden. Ikke bland inn barns livssituasjon rundt om i verden i denne diskusjonen. Ta del i fordømmelsen av oppdretternes behandling, for ikke å si mishandling av pelsdyr. | |
| miamaria | 2010-11-01 19:00 | |
![]() | hurra, benni2009. jeg har tenkt det samme nå og mange ganger ellers. fint at du sa det høyt. takk. | |
| benni2009 | 2010-11-01 19:14 | |
![]() | Ruschne, nå er jeg i den situasjonen at jeg selv velger hvilke forhold jeg fordømmer, og jeg er selvsagt sjokkert over bildene fra pelsdyrnæringa. Kommer heller ikke til å kjøpe eller bære pels. Men jeg stusser over at en mann blir tatt med flere HUNDRE TUSEN overgrepsbilder og -videoer, og Dagsnytt 18 diskuterer dyrevelferd i en halv time. www.nrk.no/nyheter/d.../1 .7361388 Mer? www.vg.no/nyheter/ut...ti d=185445 www.nrk.no/nyheter/d.../1 .6898866 hemne.lokal.no/artik...47 /Nyheter www.aftenposten.no/n...36 9536.ece Orker ikke lete opp flere linker, og er faktisk ikke interessert i å støtte kampen mot pelsfarmene på grunn av holdningen din. Jeg skulle til å skrive under et opprop, men du fikk meg på andre tanker | |
| tante g | 2010-11-01 19:18 | |
![]() | Hvorfor skal alltid svake grupper settes opp mot hverandre? Hvorfor trekkes alltid barn fram når det er snakk om dyrevern? Hvor ofte kommer noen på banen og snakker om dyrevern når det er saker om barn som ikke har det bra? Det er vel to helt adskilte saker, og at man bryr seg om det ene betyr det vel ikke at man ikke bryr seg om det andre? Mener dere også at man skal slutte å hjelpe barnløse eller smertepasienter så lenge det finnes noen som har kreft? Det er nesten alltid noen som har det verre, og alltid noen som har det like ille. Betyr det at man skal overse urett og lidelse? Jeg bare spør. | |